
- Pika
Olosuhteet eivät tosiaan mitenkään erityisen heikot olleet, marraskuun alkuviikoilla, eli jäätä oli mutta uria tai loskaa ei.9-5T kirjoitti:Et tainnut koeajaa tarpeeksi huonossa kelissä jotta olisit huomannut "taittuvan" taka-akselin eron tonnarin jäykkään. Väitän että 9-5 on loskakelillä huomattavasti tukevampi ajaa kuin 9000 mutta säätöjen yms. on oltava juuri kohdallaan.
Ikkunoissakaan ei ole automaattista ylösnostotoimintoa, oisko niin, että "ihminen välissä" tunnistusmekanismi ei ole luotettava Saabin mielestä. Vai onko uudemmissa vm:ssa jo asia korjattu?2.2TiD kirjoitti:Joissakin asioissa menee Saabilla tuo turvallisuusajattelu minusta hiukan överiksi...
Ei taida olla muuttunut miksikään. Pelännevätkö sitä, että talvikelillä jää estäisi ikkunoiden avaamisen tai sulkemisen, jos voimaa rajoitettaisiin kovin herkästi.JKen kirjoitti:Ikkunoissakaan ei ole automaattista ylösnostotoimintoa, oisko niin, että "ihminen välissä" tunnistusmekanismi ei ole luotettava Saabin mielestä. Vai onko uudemmissa vm:ssa jo asia korjattu?2.2TiD kirjoitti:Joissakin asioissa menee Saabilla tuo turvallisuusajattelu minusta hiukan överiksi...
Mutta nopeusmittari ei ole enää k00listi pimeä 140:stä ylöspäin9-5 Nordic kirjoitti:Mitä vaikeemmat olosuhteet sen paremmin tulee Saabin ominaisuudet esiin ja vielä ilman nelivetoa. Tosin myyjä Metrossa väitti, että neliveto tulee ensi vuonna 93 SS:ään ??
Night panel, (ent black panel) on myös makee toiminto. Varsinkin jos pimeellä antaa lämää niin turbo ja/tai kierrosmittari ravähtää pimeydestä silmille.
9-5 Nordic
Ajotieturin näyttöjä voi selata ja kurkata ilman night panel -napin painamistakin. Esim. sitä lämpömittaria voi kurkata + -napista tai kelloa kurkata kellon nappia painasemalla. Minusta tuo saabin toiminta lämpömittarin suhteen on ihan fiksua pohjoismaihin. Aika monet naurut on itellä irronnu muun merkkisten kanssa, kun semmonen lumihiutale palaa jossain kojelaudassa, ihanku suomalainen ei tietäis että tie voi mennä jäähän jo +3:n tietämillä...temet kirjoitti:Samaa mieltä Saabin talviajettavuudesta sekä myös Night Panelista.
Kuitenkin yksi ominaisuus taikka mun tietämättömyys, joka häiritsee: Night Panel vie myös ulkolämpötilanäytön pois. Nollakelin tuntumassa ja vielä mäkisellä seudulla lämpötila saattaa vaihdella aika paljon ja nopeastikin, ja haluan kyllä olla tietoinen milloin otetaan askel pakkasasteisiin. Saako tuon pelkän lämpötilanäytön jotenkin erikseen näkyviin, tai onko tuo SID jotenkin ohjelmoitavissa niin, että lämpötila ois kriittisisillä asteillä näkyvissä, siis pelkkä ulkolämpötila?
Pari kertaa olen Night Panelia nollan tienoilla kokeillu, mut sit päätyny ainoastaan vähän himmentämään taustavaloja.