Frostgrey kirjoitti:niin päätin, että teen itse tuon johdon. Ainoa ongelma on ,että missä tuo SID:n lähtö on. Eli mistä tuo releboksin ohjaus tarkkaan ottaen otetaan.
Ohjaus otetaan SID:in takaa olevasta liittimestä
9-5: nasta 19
9-3: nasta 20
Huomaa, että vakiona nastasta ei lähde mitään johtoa, niin tarvitset jostain nastaan sopivan crimp-liittimen...
Frostgrey kirjoitti:Täytyypi käydä jostain tuollaista liitintä kyselemässä
Hieman EPC:tä tutkiskeltuani sanoisin, että tarvitsemasi osa on "Kaapelikenkä 0,5-1,0 mm2 varaosanro 41 15 499" tai "Kaapelikenkä 0,2-0,5 mm2 varaosanro 53 51 713". En löytänyt suoraan SID:n liitintä ja siihen kuuluvia kaapelikenkiä, joten nuo ovat lähimmät arvaukset.
No nii, lokilämppäri meni rikki ja kävin hakemassa uuden defan vastuksen huimaan 28€ hintaan.
Ennen ku alan vaihtamaan sitä niin mistä saa kätevimmin nesteet vaihettua? Tietenki kyllähän ne sieltä ulos tulee ku repasee vastuksen pois, mutta ei viittis sotkea paikkoja.
Syylärin vasemmassa alalähdössä on ventiilli(vihreä) mistä mehut tulee nätisti pihalle. Siinä on oikein letkuyhde mistä saa litkut nätisti letkulla esmes. kannuun.
Tuli mieleen, että mitä jäähytys nestettä koneeseen laitetaan? Mulla on siellä punaiset nesteet. Auton kirjasessa yllättäen mainitaan vain, että käytettävä saabin omaa nestettä, mutta kyllä kai varaosa liikkeestä saatava punainen neste on samaa tavaraa?
Miten ilmaus tehdään?
Edit. Käytin hakua ja löytyi tuosta jäähdytinnesteestä juttua. Taidan laittaa tarvike nestettä.
nonii, sain vaihettua lokilämppärin. Ahasta oli, mutta yllättävän kätevästi vastus "luikahti" paikalleen. Ei kannata kovin paljon ajella ennen asennusta, muuten saattaa näpit saada palovammoja.