Saab ja turvallisuus
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Saabin pitäisi hyödyntää ja rummuttaa turvallisuusasiaa markkinoinnissaan agressiivisemmin, koska suurin osa autonostajista pitää kaikkia uusia saman kokoluokan autoja yhtä turvallisina, ja näinhän asia ei tietenkään ole. Millä mittarilla ja testillä tahansa Saab on kokoluokassaan ehdottamasti turvallisin eikä mikään ranskanpatonki, japsi/korealainen viritys ole läheskään yhtä turvallinen vaikka Euro NCAP:ssä saisivat 10 tähteä. Mainonta saisi sisältää kuvia kolarisaabeista ja selviytymiskertomuksia matkustajilta. Tietysti jos ei ole paukkuja mainostaa, tilanne on hankala. SS/SC ovat vielä erittäin turvallisia autoja, mutta pelkäämpä että uudet saab-mallit lähenevät turvallisuudessa kilpailijoita eli Saabin etumatka kapenee.
9-5 Nordic
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Lähdekritiikkiä, vaikka Saabin sivut eivät valehtelisi niin mielellään lukisi ulkopuolisen tekemän artikkelin. Valehdellahan ei tarvitse jos vain jättää kertomatta jotain. Tuo väite, että 40% kuolisi vähemmän jos kaikki ajaisivat saabilla on suht älytön mainoslause. Yli 40% kuolisi vähemmän jos kaikki pysyisivät kotonaan.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Ensimmäisiin lauseisiin vastauksena: Siitä vain lueskelemaan Folksamin sivuilta. Siellähän niitä tilastoja piisaa.Raimo Miettinen kirjoitti:Lähdekritiikkiä, vaikka Saabin sivut eivät valehtelisi niin mielellään lukisi ulkopuolisen tekemän artikkelin. Valehdellahan ei tarvitse jos vain jättää kertomatta jotain. Tuo väite, että 40% kuolisi vähemmän jos kaikki ajaisivat saabilla on suht älytön mainoslause. Yli 40% kuolisi vähemmän jos kaikki pysyisivät kotonaan.

Tässä tietysti vain omia mielipiteitä.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Olihan tuolla mainittu, että tiedot perustuvat folksamin tutkimukseen. Uutinenhan ei sinänsä ole enää mikään uutinen, johan tuo sama asia on kerrottu hesarissakin varmaan puoli vuotta takaperin.Raimo Miettinen kirjoitti:Lähdekritiikkiä, vaikka Saabin sivut eivät valehtelisi niin mielellään lukisi ulkopuolisen tekemän artikkelin. Valehdellahan ei tarvitse jos vain jättää kertomatta jotain. Tuo väite, että 40% kuolisi vähemmän jos kaikki ajaisivat saabilla on suht älytön mainoslause. Yli 40% kuolisi vähemmän jos kaikki pysyisivät kotonaan.
Sinänsä jännää, että pieni ja köyhä merkki pystyy tuottamaan turvallisempia autoja kuin "laatumerkit" bemari, mersu jne. - mutta tosielämän tilastojen mukaan näin näyttää olevan. Saab menee ohi Volvostakin, joka aina jaksaa hehkuttaa turvallisuudellaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Se on sitten toinen asia että onko turvallisuus enää mikään myyntivaltti. Sama kuin kestävyyskin, sitäkään ei enää mainosteta missään, ennen sitä rummutettiin isoin kirjaimin.9-5 Nordic kirjoitti:Saabin pitäisi hyödyntää ja rummuttaa turvallisuusasiaa markkinoinnissaan agressiivisemmin, koska suurin osa autonostajista pitää kaikkia uusia saman kokoluokan autoja yhtä turvallisina, ja näinhän asia ei tietenkään ole.
9-5 Nordic
Taitaa olla niin että nykyään autoja myydään seksillä ja urheilullisuudella. Osta bemari tai audi niin olet melkein menestyvä liikemies tai huippu-urheilija itsekin"

Turvallisuus kiinnostaa enää meitä vässähtäneitä keski-ikäisiä perheenisiä?

9000CS 2,3
Näin on.9-5 Nordic kirjoitti: Millä mittarilla ja testillä tahansa Saab on kokoluokassaan ehdottamasti turvallisin eikä mikään ranskanpatonki, japsi/korealainen viritys ole läheskään yhtä turvallinen vaikka Euro NCAP:ssä saisivat 10 tähteä.
Kun kuulenkin puhuttavan niistä eurokäpin tähdistä, niin heti nousee turhautuneisuus ja päässä alkaa kihistä, eikä sitä jaksa alkaa asiasta tietämättömille selittämään että tuo euronkäppi on aiheuttanut sen että monet autotehtaat kehittelevät autonsa kestämään vain juuri nuo tietyt kokeet, eikä käytännön turvallisuudesta välitetä niin paljoa koska ihmiset tuijottavat varsin sokeasti noita tähtiä, ikään kuin ne olisivat joku absoluuttinen turvallisuuden mitta.
Oikeassa elämässä tilanteet ovat huomattavasti vaihtelevampia, ja juuri siihen SAAB panostaa, käytännön turvallisuuteen.
Koko Euro NCAP testi pitäisi uudistaa perinpohjin. Samat testausmenetelmät yksinkertaisimmilla mahdollisilla tilanteilla eivät oikein nykyautojen turvallisuudesta anna realistista kuvaa. Ja mihin edes perustaa mahdolliset vertailut autojen kesken kun joka vekotin saa sen tavalliset 5 tähteä? Aivan turhaa lukea autolehdistä, että se ja se malli sai niin ja niin monta tähteä, kun absoluuttisesta turvallisuudesta ei ole mitään tietoa.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Niinpä! Mutta ajatellanpa sitä absoluuttista turvallisuutta mutkan kauttaVVV kirjoitti:Koko Euro NCAP testi pitäisi uudistaa perinpohjin. Samat testausmenetelmät yksinkertaisimmilla mahdollisilla tilanteilla eivät oikein nykyautojen turvallisuudesta anna realistista kuvaa. Ja mihin edes perustaa mahdolliset vertailut autojen kesken kun joka vekotin saa sen tavalliset 5 tähteä? Aivan turhaa lukea autolehdistä, että se ja se malli sai niin ja niin monta tähteä, kun absoluuttisesta turvallisuudesta ei ole mitään tietoa.

Sekunnin päässä kuolemasta/vakavasta vammautumisesta tuli oltua tuossa sunnuntaina, 7.1.2007.
Kello näytti jotain 5 iltapäivällä kun lähdettiin sukuloimasta kotia kohden. 100km/h alueella (Kannus - Kälviä) tuli pers edellä vastaan joku japsi, ajeli kait talvinopeuksiin tottuneena sitä abaut 8 kymppiä sulalla tiellä.
Vastaantulevan liikenteen takia jouduin hiljentämään japsin vauhtiin, mutta eihän se passannu, kun satastakin sai ajella.
Siinä sitten eteen tuttu suoranpätkä, jossa helposti Saabilla ohi japsista. Tietty talla pohjaan, nopeasti ja turvallisesti ohi. Just joo...
Oltiin rinta rinnan, mulla mittarissa joku 130km/h ja ohitettavalla se 80, niin oikealla pientareella töllistelee iso hirvilehmä, turpa melkein kaistalla.
Sekun siitä ois säikähdyksestä niitä miehenmittaisia takakoipia jännittänyt, niin jälki ois ollu väkisinkin rumaa, kahden auton eteen kerralla...
Tuskin ois lohtua ollu ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden onnettomuustilastoista siinä kohdassa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
130 lasissa suomen talviteillä ja puhuu turvallisuudesta. voi elämä.Termos kirjoitti: Niinpä! Mutta ajatellanpa sitä absoluuttista turvallisuutta mutkan kautta![]()
Sekunnin päässä kuolemasta/vakavasta vammautumisesta tuli oltua tuossa sunnuntaina, 7.1.2007.
Kello näytti jotain 5 iltapäivällä kun lähdettiin sukuloimasta kotia kohden. 100km/h alueella (Kannus - Kälviä) tuli pers edellä vastaan joku japsi, ajeli kait talvinopeuksiin tottuneena sitä abaut 8 kymppiä sulalla tiellä.
Vastaantulevan liikenteen takia jouduin hiljentämään japsin vauhtiin, mutta eihän se passannu, kun satastakin sai ajella.
Siinä sitten eteen tuttu suoranpätkä, jossa helposti Saabilla ohi japsista. Tietty talla pohjaan, nopeasti ja turvallisesti ohi. Just joo...
Oltiin rinta rinnan, mulla mittarissa joku 130km/h ja ohitettavalla se 80, niin oikealla pientareella töllistelee iso hirvilehmä, turpa melkein kaistalla.
Sekun siitä ois säikähdyksestä niitä miehenmittaisia takakoipia jännittänyt, niin jälki ois ollu väkisinkin rumaa, kahden auton eteen kerralla...
Tuskin ois lohtua ollu ruotsalaisten vakuutusyhtiöiden onnettomuustilastoista siinä kohdassa.

9000CS 2,3
Jos keli on kun kesällä, en todellakaan jää lorvailemaan vastaantulijoiden kaistalle ohittaessani. Kelin tarkistan siitä tuulilasin läpi näkyvästä maisemasta, en almanakasta.Saappi Kuski kirjoitti: 130 lasissa suomen talviteillä ja puhuu turvallisuudesta. voi elämä.
Ettei nyt jää ketään harmittamaan, niin mainitaan vielä, että ohituksen jälkeen matka jatkui nopeusrajoituksen mukaisesti. Siis sen jälkeen, kun pulssi palautui suht koht normaaliksi, sitä ennen taidettiin tovi körötellä

Vastaantulijoillekin tuli valoja vilkuteltua.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Samaa mieltä. Mitä vähemmän aikaa viettää vastaantulevien kaistalla, sitä turvallisempi ohitusTermos kirjoitti:Jos keli on kun kesällä, en todellakaan jää lorvailemaan vastaantulijoiden kaistalle ohittaessani.

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia