Kyllä tietääkseni putsaavat myös öljysihdin ja samalla tosiaan pitäisi pistää se uusin huohotin päivitys.Frostgrey kirjoitti:Tuokin kuullostaa oudolta Itse olen ainakin saanut jakoketjun kiristimen ihan helposti pois koneen ollessa paikallaan ja TP-ketjun kiristimen pitäisi myös saada pois kun on jakopään kotelo auki. Mutta eipä tuo koneen pois otto iso homma kunnon vehkellä ole.Joutuvat kuulemma ottamaan koneen pois paikaltaan jotta jakopään joku kiristin saadaan vaihdettua uuteen.
Kai ne samalla putsaa öljysihdin, kun on öljypohja pois
9-5 2.3 turbo mikä sopii, mikä ei!!!
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Itse koti oloissa 9-5:n koneen pois ottaneena, en yhtään ihmettele tuota. Noilla huolloilla on vielä nosturit ja muut rensselit, niin ei tosiaan ole koneen poisotto ole paha homma.Sairas95 kirjoitti:Kaveri Länsiautossa töissä ja sanoi, kun omaan tehtiin jakopään remontti, että pääsääntöisesti ottavat koneen pois. Helpottaa kuulemma oleellisesti itse remonttia, muttei ilmeisesti vähennä/lisää kokonaisaikaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kaikista nopein ja helpoin tapa on ottaa jakopää auki sivusta kone paikoillaan, koneen oikea tuki irti ja kone tunkan varaan, ja mahdollisesti vähän irrotella toisenkin pään pultteja. Joka tapauksessa koneen saa siirtymään liinalla vedettynä riittävät 5cm vasemmalle jollion tulee erinomaiset työskentelytilat. Itse en missään nimessä lähtisi tiputtamaan koko tekniikkapakettia irti moisen pikkuremontin takia.
Jakopään aukiottamiseen menee ehkä sellaiset 60min, kasaamiseen ja muuhun yleiseen sähläämiseen ehkä jotain 3-4h.
Jakopään aukiottamiseen menee ehkä sellaiset 60min, kasaamiseen ja muuhun yleiseen sähläämiseen ehkä jotain 3-4h.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jakohihnan vaihto?
Mikä muuten on 9-5 2t:n jakohihnan vaihtoväli? Itselläni kun on ollut auto vajaan vuoden ja 150tuhatta lähestyy.
Ja mistähän mahtaa löytyä noita huolto-ohjelma listoja, onko näkynyt palstoilla?
Ja mistähän mahtaa löytyä noita huolto-ohjelma listoja, onko näkynyt palstoilla?
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
Re: Jakohihnan vaihto?
siellä on jakoketju, mille ei ole määritetty vaihtoväliä.Sdanger kirjoitti:Mikä muuten on 9-5 2t:n jakohihnan vaihtoväli? Itselläni kun on ollut auto vajaan vuoden ja 150tuhatta lähestyy.
Ja mistähän mahtaa löytyä noita huolto-ohjelma listoja, onko näkynyt palstoilla?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tänään saatiin auto kotiin ja käy nätimmin kuin ennen remonttia. Taisivat sittenkin pistää sinne uuden Garrett GT17 ahtimen. Aivan sama mikä ahdin siellä on kunhan se jotain hyötyäkin antaa....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
en kehdannut tehdä uutta topikkia joten...
tarkotus olis vähän piristää 9-5 saabia yhden saabbi neron avustuksella. Teho tavoite olisi 300+hp, ehkä noin 350. Autoon olisi tarkotuksena laittaa uudet suuttimet, turbo ja custom ohjelma sekä parantaa ilman ottoa. Tämä "nero" ehdottaa turboksi garrett 3/4 turboa, mutta olisko jotain muuta vaihtoehtoa joka riittäisi noin 350hp? Ajattelin jotain garrett gt28 sarjan turboa, mutta mites dp käy(autossa on bsr:n 3" dp). Eihän se tietysti este ole jos joutuu dp:tä muokkaamaan. Auto on siis 98 2.3t BSR:n steg 3 palikoilla plus ic keulalla
tarkotus olis vähän piristää 9-5 saabia yhden saabbi neron avustuksella. Teho tavoite olisi 300+hp, ehkä noin 350. Autoon olisi tarkotuksena laittaa uudet suuttimet, turbo ja custom ohjelma sekä parantaa ilman ottoa. Tämä "nero" ehdottaa turboksi garrett 3/4 turboa, mutta olisko jotain muuta vaihtoehtoa joka riittäisi noin 350hp? Ajattelin jotain garrett gt28 sarjan turboa, mutta mites dp käy(autossa on bsr:n 3" dp). Eihän se tietysti este ole jos joutuu dp:tä muokkaamaan. Auto on siis 98 2.3t BSR:n steg 3 palikoilla plus ic keulalla
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Jos on orkkis männät niin ei kannata lähteä koittamaan noita n. 300hv:n tehoja. Wössneria tai JE:tä kehiin niin voit ottaa tehoja enemmänkin.
tuossa esim. yksi kuva n. 270hv vehkeestä mikä pääsi viallisen immun takia käymään laihalla.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... a(197).jpg
Turboksi hyvä voisi olla Garretin gt-3071 riittää esim. 350hv tehoihin loistavasti ja pitäisi herätäkin kohtuu hyvin. Ei taida tosiaan mahtua kyllä vakio pakosarjan kanssa.
Myös kytkin menee uusiksi sekä bensapumppu.
tuossa esim. yksi kuva n. 270hv vehkeestä mikä pääsi viallisen immun takia käymään laihalla.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... a(197).jpg
Turboksi hyvä voisi olla Garretin gt-3071 riittää esim. 350hv tehoihin loistavasti ja pitäisi herätäkin kohtuu hyvin. Ei taida tosiaan mahtua kyllä vakio pakosarjan kanssa.
Myös kytkin menee uusiksi sekä bensapumppu.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
sivua ei löydy ....tuossa esim. yksi kuva n. 270hv vehkeestä mikä pääsi viallisen immun takia käymään laihalla.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... a(197).jpg
T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2