käsijarru + jarrupalat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

käsijarru + jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Näistä jarrupaloista nyt ainakin on ollut puhetta ennenkin, mutta kysyn nyt kuitenkin uudestaan.

Eli katsastus-setä kertoi, että käsäri ei ota toiselta puolelta kiinni oikeastaan yhtään. Kun sitä menee hoidattamaan, voisi samalla vaihtaa jarrupalat, koska ne oli melko kuluneet.

1) mikäs on oletettu hoitotoimenpide tuolle käsijarrulle? Onko se vaan "rasvaus ja säätö" vai pitääkö alkaa isompiin hommiin.
2) kannattaako ostaa ne Saabin omat jarrupalat, vai onko saatavilla vastaavia edukkaammin jostain...

JA auto oli siis 9-5 V6 -99
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Takajarrupalat kestää reilut 300000km
Siis 30.000km vai 300.000km :o
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

300 000 :wink:

Itseltä meni ainakin tarvike paloista (Motonet) n. 2tkm jälkeen palojen jouset poikki ->kilisivat ärsyttävästi joten vaihdoin "alkuperäisiin" ja ei ole sen jälkeen ongelmia ollut.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Itsellä kilometrejä 185.000km ja takaa palat aivan "littuna"...
Eli alkuperäiset - minkäsmoisia hintoja olette paloista maksaneet. Kysyin huollosta ja kertoivat takapään sarjojen hinnaksi n.50eur puoli, eli tot.100eur - OK?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Orggispalat maksoi myös PCS:llä noin 90 ekua. Käsijarrun temppuilu johtuu usein vaijereista, mutta onneksi jostain 60-luvun ooppelista perityn käsijarrun osat on halpoja...

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä ainakin n. 235tkm ajettuna toiminut käsijarru hyvin ja en ole mitään muuta huolen pitoa kuin vaijerien rasvausta. Rost offia / CRC silloin tälläin vanteen välistä. Näin on ainakin vielä pikkupakkasillakin pysynyt kässäri "auki" .

Tarkoitus olisi jossain välissä paineilmalla painaa rasvaa/öljyä vaijereihin takana, jonka jälkeen kiepittää vulkanointi teippiä rikkinäisten vaijerien suojakumien päälle.

Tuskin tuossa ainakaan mitään häviä ja jos tuo ei yhtään auta niin täytyypi sitten vaihtaa vaijerit.

Tässä samassa vois kysyä mitä erillaisia takajarruja noissa on ollut ja mitä vaaditaan että saa -00 malliseen jäähdytetyt takalevyt :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin