Käytin juuri huollossa, ja oli ilmestynyt raporttiin maininta:
"taka akselin isoissa heloissa välys"
Ilmeisesti tarkoittavat nuita isoja puslia
http://www.speedparts.se/prod/res_fjadring_95.shtml
alemmassa kuvassa nro 3 (aikaisempien viestiketjujen perusteella) vai jotkut muut osat?
Kosla pitäisi kohtapuoleen katsastaa, tsekkaavatko mitenkä tarkasti em. välykset, eli meneekö automaattisesti hylkyyn?
Kuopion Delta-autossa sanoivat vaihdon maksavan noin 600eur (~6h+osat).
Tietääkö joku foorumilainen missä tuon saisi Kuopiossa teetettyä halvemmalla?
9-5 Aero vm2000 takapään puslaa taas
WISin ohjeiden mukaan koko taka-akselisto puretaan autosta irti, jolloin aikaa kuluu, mutta nopeampi tapa on lähempänä 1 tunnin kuin 6 tunnin homma plus pyörien suuntaus. Samalla kannattaa uusia taka-akseliston uniball-pallonivelet. Kannattanee ajella Kuopiosta vaikkapa Jyväskylään PCS:lle, jos ei lähempää löydy halvempaaa korjaamoa...
Eski
Eski
9-5T kirjoitti:
Ohessa kuva ammattimaisesta pulttauksesta. Tilalle meni orkkis tavaraa koska tehdas lienee valinnut puslat muunkin kuin kestävyyden kannalta, tuohan on juuri se pusla joka vaihdettiin vanhimpiin voimakkaan metelin takia.
Itse en ainakaan kuskinpenkille huomannut minkäänlaista eroa vaikka pistin uretaaniset ja otin nuo "tärinä" vaimennuskumit pois(toiselta puolelta kiinnike poikki), kyllä kai ne sinne kesärenkaiden vaihdon yhteydessä laitan kerran sinne kuuluvatkin.

Itse kotikonstein oli helmpompaa otta tukivarsi irti ja tallinlattialla porakoneella,rautasahalla ja vasaralla takoa vanhat puslat pois, samalla oli helppo uusia poikittais tukien pallonivelet.
omassa oli nuo puslat noin 230tkm ajetut ja vielä jotenkuten ehjät, hieman oli kyllä revennyt mutta ei oireita vielä.

Saab 9-3 TTID Vector 2008