9-5:n luotettavuus verrattuna tonnariin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Oikeastaan pelkkää hyvää myös 9-5:sta täälläkin. DI boksin posahdus viime kesänä on ainut vika mitä autossa on ilmennyt. Remppa maksoi itse tehtynä 210e. Boksi löytyi kotipaikkakunnan purkaamosta. Huollot tekee moottoritakuun ulkopuolella olevaan autoon mielestäni kohtuu edukkaasti. Auto vm. -98 tuotu saksasta 89 000km ajettuna ja nyt mittarissa rapeat 139 000km reilun 2 vuoden aikana ajettuna. Täytyy kyllä sanoa, että kokkola - helsinki - kokkola matka ei ole koskaan ollut näin lyhyt.... 8) Lumipöperössä 1600kg etuvetoiseksi autoski mielestäni loistavasti onnistunut alusta. Harvoin olen ajanut näin tasapainoisella vakiokuntoisella autolla. Perän tunnokkuus voi kyllä johtua sportti alustasta, mutta suuremmissa nopeuksissa autoa on naurettavan helppo siirtää aliohjaavuudesta yliohjaavuuteen pelkällä kaasupolkimella. Tonnarista ei ole omistajana kokemuksia. 9-5:ssa tuntuu olevan paljon yksilöeroja.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Petter
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulla on kolme vuotta ollut 9-5 ja mittarissa n. 100 tkm. Ostaessa oli ajettu n. 50 tkm. Vaihdon yhteydessä uusittiin pakin synkronointi ja kytkin myyjän piikkin. Muuten ei ole ollut mitään mainittavaa vikaa normaalien huoltojen lisäksi. Lähinnä polttimoita ja muistaakseni akku viime talvena.
Ajokilometrejä toki tulee melko vähän. Auto on ajo-ominaisuuksiltaan paras mitä minulla on ollut (erillaisia saabejakin ollut useita) , viimeistely hyvää ja sisustus ja ergonomia erinomaistsa. Ja muutenkin olen ollut tosi tyytyväinen, ilo on aina istua rattiin. Ainoa merkittävä miinus on tavaratilasta, joka pieni ja matala. Myös etupenkkien sivuttaistuki voisi olla parempi mutkaisella ajaessa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Mimmi kirjoitti:
e0000333 kirjoitti:DI boksin posahdus viime kesänä on ainut vika mitä autossa on ilmennyt. Remppa maksoi itse tehtynä 210e. Boksi löytyi kotipaikkakunnan purkaamosta.
Väittäisin ryöstöhinnaksi maksaa käytetystä DI-kasetista 210e.
Nyt puhutaan T7 -ohjainyksiköstä.... Tuo DI ehkä hiukan johti harhaan. No ohjaahan se syttyäkin. -98 malleissa hapettumista yms. valmistusperäistä vikaa. On ollut takaisinkutsun aiheenakin, mutta suomesta jälkikäteen en enää saanut itkettyä omaani takuuseen....

Halvemmalla olisin saanut ruotsin maalta saabin orkkis viriboksin(2.0t), mutta kiire saada auto tien päälle painoi päälle. Ja hinta taisi olla kuitenkin vain 20% siitä mitä se pystybaarissa olisi maksanut töineen. Pyynti T7 boksille järjestään yli 300e purkaamoilla tänäkin pävänä. Joitain halpoja kauppoja olisi voinut tehdä, esim. klubikaupasta. Ja on tuossa 210e hinnassa vielä ulosvetäjä tuulilasin varsille, joka maksoi sen 10e.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Vastaa Viestiin