Joni kirjoitti: Onkohan mahdollista että seokset eivät ole kohdallaan jos häiriö ilmaantuu, tai muuta harmia voisi aiheutua?
No tuli mieleen että kyseessä on mitä ilmeisemmin kontaktivika, joten olisko vinkkejä voisiko jotain pientä irrotusta ja putsausta ja CRC:tä kokeilla itsekin. Osaan avata kojepellin mutta siitä eteenpäin tarttis saada ohjeita.
Moi,
Seos säätyy mm. lämpötilan, ahtopaineen, kierrosluvun jne... mukaan, joten on mahdollista, ettei seokset ole kohdallaan. Kylmänä ajetaan rikkaammalla, kuin kuumana ja trionic säätää vähän kaikkea kaiken mukaan. (olipas helposti sanottu, kun en minäkään mikään autotohtori ole

) Mahdollinen häiriö näkyy varmasti ainakin kulutuksessa.
Lisäksi turbomoottorissa olisi aika tärkeää olla oikea seos varsinkin korkeilla paineilla, jolloin liian laiha seos päästää palotilan turhan kuumaksi ja sillä voi olla myös ikäviä vaikutuksia matkantekoon. Mutta eiköhän tuo Trionic osaa itse siirtyä johonkin "säästö/vikasieto" tilaan ahtamisen suhteen, jos huomaa jonkin anturin puuttuvan. Mene ja tiedä.
valtteri kirjoitti:Painosta vaan maahantuojaa jos jälleenmyyjä ei halua korjata vikaa,
vielä jos sinulla on todistaja mittarin oikutteluun takuu-aikana niin jo on kumma jos eivät korjaa takuuseen tuollaista "pikku" vikaa
Minulle on tullut semmoinen tunne, että välttämättä jälleenmyyjän huollot ja korjaustoimet eivät ole autuaaksi tekevä asia. On tuntunut siltä, että huoltomies ei itsekään ole perehtynyt aiheeseen ja toimiikin vain siltä pohjalta, että vaihdetaan riittävä määrä osia, kunnes tilanne näyttää siltä, että vika olisi korjautunut. Siitäpä tullut mieleen, että ei olisi pahitteeksi alkaa ainakin tulpanvaihdot ja summittaiset visuaaliset tarkastukset hoitamaan itse. Minulla vuotavaa intercooleria korjattiin vaihtamalla ohjausyksikkö kahteen kertaan ja sattumalta itse kotona huomasin, että olisikohan tuossa intercoolerissa vuoto.? Kun menin sitä huoltoon ehdottamaan, tuntui tosi kummalliselta, kun useamman kuukauden takuuremonttikierre korjaantui yhdellä uudella letkulla

Onneksi meni kuitenkin takuuseen, mutta silti asia jäi vähän askarruttamaan. Mitäs sitten kun pitää viedä auto huoltoon omilla rahoilla?
Minäkin olen saanut jo konepellin auki. Moottori näkyy olevan konepellin alla ja siitä minäkin tarvitsisin lisäohjeita

Tarkoitus olisi puhdistaa niin monen anturin liitin, kuin vain helpolla saa. Missä eri anturit sijaitsee? ja mitä tulisi huomioida littimiä irrottaessa?
Kiitos
-----------------------------------------
9-5 2001