Nypytys!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Lergei
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 04:44
Paikkakunta: Loimaa

Nypytys!

Viesti Kirjoittaja Lergei »

Antakaas hyvät ihmiset vinkkejä mikä mahtaa 2,3l olla kun aamulla ajoin n.20km niin alkoi TASAkaasulla nyppimään ja kulutus n.40l/100km. Ajoin 40km vaihtelevalla menestyksellä jolloin syttyi vasta Enginevalo. Ruokatunnilla akun napa pois ja wd40:tä moottorin liittimiin, töistä tullessa nyppiminen sekä kulutus väheni, ei poistunut. Aamulla paha lumipyry ja lunta meni konehuoneeseen. Sellaisia juttuja.. *tuttaa, pari kuukautta ollut auto ja kokoajan jotain..
baab
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Tammi 18, 2004 20:25

Viesti Kirjoittaja baab »

Mulla samanlaisia oireita pari vuotta sitten. . Lisäksi aivan valtavan musta savu kiihdytyksen aikana. Syyksi jäi lamda-anturi vialla :?
arnold 9-5
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:15
Paikkakunta: Nokia

Re: Nypytys!

Viesti Kirjoittaja arnold 9-5 »

Lergei kirjoitti:Antakaas hyvät ihmiset vinkkejä mikä mahtaa 2,3l olla kun aamulla ajoin n.20km niin alkoi TASAkaasulla nyppimään ja kulutus n.40l/100km. Ajoin 40km vaihtelevalla menestyksellä jolloin syttyi vasta Enginevalo. Ruokatunnilla akun napa pois ja wd40:tä moottorin liittimiin, töistä tullessa nyppiminen sekä kulutus väheni, ei poistunut. Aamulla paha lumipyry ja lunta meni konehuoneeseen. Sellaisia juttuja.. *tuttaa, pari kuukautta ollut auto ja kokoajan jotain..

Meikäläisen 2.ot oireilee samanlaisesti,mutta kun ajelee cruise päällä niin eipä nypyttele.Nypyttely on voimakkainta nopeudella 80-90 km/h.Huomasin oireet nyt kun talvi/liukkaat tulivat ja cruisea ei aina arvaa käyttää.Mikähän voisi meikäläisellä olla vikana?
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Viesti Kirjoittaja arto »

Likaisen MAFin joskus puhdistin elektroniikka sprayllä ja nypyttely häipyi.
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Likaisen MAFin joskus puhdistin elektroniikka sprayllä ja nypyttely häipyi
Ja kuinkahan ko.toimenpide siis tehtiinkään...imuletku irti siitä putsarin jälkeen ja "shiiiiii" vaiko?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ilmamassamittarin voi putsata jarrucleanerilla. Ei missään tapauksessa millään crc:llä tms öljyllä. Usein nämä nykimiset johtuvat läppäkotelosta, jonka läppää voi myös putsata samalla aineella...

Eski
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Ja kuinkahan nämä toimenpiteet siis tehtiinkään.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

IMMu on helppo irroittaa ja putsata suihkuttamalla jarrukliineria sisään. Läppäkotelon saa putsattua paikallaankin, kun irroittaa imuputken. Tuosta löytyy kuvalliset ohjeet: http://www.thesaabsite.com/95/95Throttl ... cement.htm

Eski
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mimmi kirjoitti:DI-kasetti, tulpat?
Tulpista 9-5 on ainakin pirun herkkä.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin