2.0t vm2003 Check Engine syttyi...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jokinenma
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 01:23
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

2.0t vm2003 Check Engine syttyi...

Viesti Kirjoittaja Jokinenma »

Näitä postauksia on varmaan paljon löydettävissä haullakin mutta kysyn kuitenkin...

Kyse on siis otsikon mallisesta 2.0t 185hv koneesta. Merkkivalo syttyi kevyen kiihdytyksen aikana, eikä moottori oirehtinut silloin mitenkään. Aamulla sitten tyhjäkäynti oli todella epätasainen hetken aikaa...kierrokset vaelteli 1000-2000, ja kierrokset tippuivat aina pienen "maiskahduksen" kera...
Ajossa kone alkoi oirehtia niin että kierrosten noustessa yli 3000, alkaa se nykiä...(Ei TCS:n takia) :)

Oireita ei ole joka startissa, eikä aina ajossakaan. Eilen käytin sen huollossa, oli tallentunut ilmamassamittarin virhe. Vika ei kuitenkaan ollut päällä. Nollauksen jälkeen noin 10 kilometrin jälkeen valo syttyi taas...

Teilllä täällä on varmaankin jotain hajua mistä voisi olla kyse vai onko huoltoliike jo jyvällä?

Marko J.
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

IMM
Jokinenma
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 01:23
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokinenma »

Taas on käytetty huollossa...

CE valo sammui omia aikojaan ennen huoltoa, eivätkä löytäneet vikamerkintää muistista...? Eihän näin uusi saisi nollata ilmeisesti vikoja itsestään?
Eli vikaa ei ole, huollon testerin mukaan IMM antaa normaaleja lukemia. Nyt auto kyllä toimiikin normaalisti.

Pitäisikö tuohon vaihdattaa myyjäliikkeen takuuseen kuitenkin uusi ilmamassamittari, jottei vaan suurempaa vahinkoa synny vahingossakaan? Foorumilta lukemani mukaan se nostelee noita ahtoja aika lailla ja käypi kone laihalla...ei hyvä...

Seuraavaksi taidan asennella ahto- ja seosmittarit jotta voipi edes jostain seurailla itsekin...
Hmmm, entäpä se ScanGaugeII? Oliskohan siitä mitään iloa noiden seurailussa? Onko kellään käytössä?

Marko J.
Jokinenma
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Joulu 16, 2006 01:23
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokinenma »

Vika ilmestyi taas tosi vahvana. Veto pätki kun ahtoja alkoi kertyä. Ja kun kävin paikallisessa liikkeessä juttelemassa, sain sieltä kokeiluun uuden ilmamassamittarin. Ja sillä, kas kummaa, vika korjaantui... :)

Nyt on enää sellainen vieno vihellys pellin alla joka häiritsee...ilmeisesti se joku liitin joka on siinä IMM alla, on se verran löysä jotta viheltää. Letkussa joka tulee siis siltä magneettiventtiililtä. Mikä onkaan haitta tuosta kun puhaltaa ulos siitä?

Marko
Vastaa Viestiin