Autonvaihtoako

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
suappi95
"Tuplakaasari"

Autonvaihtoako

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Kävin tässä kiusaamassa itseäni muutamassa autokaupassa, tärkeää oli lähinnä udella mitä saapista ovat valmiita hyvittämään. Selvästihän sen huomaa, että jotkut autoliikkeet pitävät vaihdokeilleen sikahintoja ja sitten saavat asiakkaan tyytyväiseksi lupaamalla vaihdokista reilun hyvityksen. Toiset taas hinnoittelevat vaihtoautot lähes oikein ja vetävät naurettavan "tarjouksen" vaihtoautosta... Kyllä sapettaa. Tässä muutama esimerkki.

Niin ja oma saappinihan on vm. 2000 9-5 2.0T (141kW) Business, eli manuaaliloota ja karvalakkivarusteet. kilometrejä on noin 115000 km ja täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Lisäksi on konin iskarit, aeron jouset ja kallistuksenvakaajat sekä uretaanipuslaa. Jotkut aluvanteetkin on.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1002461
Sen kummemmin kulkinetta kommentoimatta kerron vain että myyjä kysyi mitä autostani pitäisi saada. Sanoin 18000 ja myyjä sanoi sen kuulostavan kohtuulliselta. Liike oli menossa kiinni joten sovittiin että koeajolle voisi tulla myöhemmin...

Sitten Sitten..

http://www.vaihtonet.fi/vinfo.asp?osio= ... F967&osio=

Ihana Länsi Auto Varisto. Oli taasen kova pakkanen ja jätin saappaan lähelle ulko ovea. Hetken kiertelyn jälkeen vanhemmanpuoleinen myyjä tuli kahvilta kysymään voisiko auttaa. Kyselin ensin autosta kaikenmoista ja sitten myyjä kyseli minun autostani. Ehdotin että ikkunasta kurkkaamalla hän näkisi erittäin siistin saabin mutta hän ei ulos tahtonut mennä. Sanoi toisin minulle että olivat myyneet 2.0t saabin pari viikkoa sitten 19000 eurolla. Hän kertoi että neuvottelisi hyvityshinnasta ensin kollegansa kanssa..... Hetken kuluttua myyjä palasi ja kertoi että saabista sopiva hyvityshinta olisi 12400 !!!!.

Olikos tämä nyt sitten sopiva hinta mielestänne? Jäi ainakin mukava kuva LänsiAutosta . Kehoitan boikotoimaan.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo

Sama jutta Varistossa

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Kävin Varistossa katsomassa kaverille Nissan Maximaa ja minulle kävi ihan samalla lailla kun piruuttani annoin myyjän tehdä minun autostani hyvitys tarjouksen. Olin lentää perseelleni kun myyjä sanoi hyvitys hinnan. Tämä Variston merkkiliikkeen myyjä antoi arvion autostani 8 tonnia . Kertoi juuri samalla lailla että on juuri myyty samanlainen mutta uudempi kymppitonnilla. Sanoin myyjälle että katso koneelta että olarissa oli myynnissä samanlainen Saabi 15 tonnilla kuin kyseinen myyjä oli muka myynnyt samalla viikolla kymppitonnilla. Olin juuri ostanut autoni 3kk aiemmin 14 tonnilla ja sekin oli mun mielestä mulle erittäin edullinen kauppa koska sain vaihtoautosta vielä hyvän hyvityksen (1,5 tonnia enemmän kuin muualta ja ostamani auto oli netin halvimpia). Mä olin aiemmin luullut että merkkiliikkeet arvostaa merkkejään ja että sieltä saa autosta parhaan hinnan.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
valtteri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Taitaa tulla "kuuma"kevät monelle liikkeelle sillä tällä hetkellä on suomessa liikkeissä myynnissä yli 130000 käytettyä autoa + yksityisten autot ja maahantuojat painostavat liikkeitä kokoajan myymään lisää uusia ja uusien myyntimäärät tippuu....

Tuo ylläoleva yhtälö tulee väistämättäkin johtamaan hyvityshintojen radikaaliin laskuun(tai näköjään on jo johtanut).

En haluaisi olla autokauppias joka myy suosittua merkkiä ja joutuu ottamaan lähes uusia vaihtoautoja vaihdossa uusiin ja käytettyjen kauppa tökkii.

Jos vähäkään arvaan niin monessa liikkeessä tulee olemaan rajuja tempauksia käytettyjen saamiseksi liikenteeseen kevään aikana.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Em. syistä jatkan tontulla ajelemista ja ostan seuraavan ilman vaihdokkia.
JKen
"Hölösuu"

Re: Autonvaihtoako

Viesti Kirjoittaja JKen »

Kova pyyntihinta autosta, joka ei ole edes Suomen rekisterissä ... Onkohan tuo sama auto, joka on ollut myynnissä toooosi kauan, muistaakseni n. vuosi sitten katselin just samaa autoa. Tai sitten muistan väärin.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
suappi95
"Tuplakaasari"

Mersu on kyllä suomen rekisterissä, kuvat vaan on ennen rekisteröimistä.
Muksu
"Hölösuu"

Re: Autonvaihtoako

Viesti Kirjoittaja Muksu »

suappi95 kirjoitti: Sanoi toisin minulle että olivat myyneet 2.0t saabin pari viikkoa sitten 19000 eurolla. // Hetken kuluttua myyjä palasi ja kertoi että saabista sopiva hyvityshinta olisi 12400 !!!!.
Sillä 6 600 Eurolla ne elää :lol: :lol: :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Vai onko taas jossain lehdessä ollut juttu että autoilun verotus siirretään käytön verotukseen ja autoveroa alennetaan. Sehän tunnetusti lopettaa vai pitäisikö sanoa lamaannuttaa aina autokaupan joksikin aikaa. :roll:
9000CS 2,3
kimmop
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Ajakaa vähän kauemmas Kehä I:ltä ja käyttäkää Internetiä.

Tampereelta olen ostanut nyt kaksi autoa, hyvitykset hyvistä "myytävistä" autoista paremmat kuin Helsingissä ja toisaalta pyynnit ei ole paljon pahempia kuin pk-seudulla.

Nimim. yli 3 k€ parempi hyvitys entisestä Tampereelta. Alimpiin hyvityksiin ero oli yli 5 k€.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
suappi95
"Tuplakaasari"

Täytyy yhtyä kimmopeen ajatukseen. Saappia hankkiessani yksikään pääkaupunkiseudun liike (n.10kpl) ei hyvittänyt vaihdokistani paremmin kun nämä kauempana kehästä sijaitsevat. Silloin muistaakseni huonoin hyvitys oli 12600 parhaan ollessa 17000. Tosin myös saappi oli kovasti ylihintainen joten todellinen hyvitys oli siinä 15000 luokkaa.
Vastaa Viestiin