kolahdus konehuoneessa moottorin käynnistysvaiheessa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
masaj
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 08:19
Paikkakunta: yka

Re: kolahdus konehuoneessa moottorin käynnistysvaiheessa

Viesti Kirjoittaja masaj »

masaj kirjoitti:mistä mahdollinen vaimeahko kolahdus voisi tulla, kuuluu mieluummin moottorin oikealta apulaitteiden puolelta heti moottorin käynnistyessä
nonnii, nyt on sitten lyhyempi hihna (gates 2415) vaihdettu entisen jonkun saab merkkisen (made in U.K) lyhyen tilalle. olisiko ollut tämä vain sen viisi milliä pitempi.
ylin pieni pyörä vaihdettiin myös, kiristimelle ei tehty mitään ja isompaa välipyörää soviteltiin josko laitettaisiin pitemmällä hihnalla (hiljaisemman kautta) mutta ei ollut siinä tilanteessa sopivaa rikkaa pyörän alle eikä sopivan kokoista kiinnityspulttia.
joten teimme saab huollon ohjeiden mukaan jättäen välipyörän pois ja olihan tuo entinenkin jo lyhyemmällä mallilla.

... ja siihen kolahdukseen/loksahdukseen, ääni tuli sittenkin siitä automaattikiristimen liikkeestä ja nyt uudella hihnalla siritykset loppu kuten myös tuo loksahtava ääni eli ei ollut tällä kertaa startin eikä "tommaatin" ääniä

KuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuvaKuva
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Eski kirjoitti:Lyhyempi hihna tahtoo vikistä, joten kannattaa käyttää pitkää remmiä.
Onko uuden faceliftin vuosimalleissa (06 ja 07) lyhyt hihna?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Vastaa Viestiin