Olen ajatellut ostaa 9-5 2.3t:n, luultavasti vuosimallia -99 tai korkeintaan -00, automaattilaatikolla ja max. 100 tkm ajettuna. Mikä on realistinen markkinahinta tällaiselle autolle? Liikkeiden pyynnit ovat kyllä aika katossa, mutta onko jollain kokemusta niistä todellisista kauppahinnoista?
Ja miltä vaikuttaa vastaavan 9-5:n ulkomailta tuonnin kannattavuus? Onko joku juuri tuonut tai muuten tehnyt vertailua tuollaisen tuonnin järkevyyteen liittyen? Vastavia autoja varmasti ainakin olisi esim. Ruotsissa vaikka muille jakaa..
Kiitoksia kommenteista!
9-5:n markkinahinta
Myin oman 9-5 2.3 -99 vagonin aj.80000 tkm tammikuussa ja totesin että lähes "ilmaiseksi" piti antaa eli + 20.000 € , liikeiden pyynit oli tuolloin 25-29 mutta näkyy olevan samat autot edelleen myymättä. Oma mielipiteeni on että jos tuollaista -99 etsit niin ei hinta saa paljon yli 20 t € olla.
Ruotsista tai Saksasta tuominen kannattaa vähän uudemman kohdalla, mutta ei enää -99 kohdalla sillä pyynnit ovat noin 12 € ja verot varmaankin noin 8 t € max 100 tkm ajettuilla
Itse toin -02 aero vagonin ja odottelen max 13 t € verolappua (uuden aeron autovero ilman alv: 14 t €)
kaverin -00 aerosta verot 10 t € syksyllä -03
Katso tullin sivuilta verotetuista autoista esim :
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Tässä yksi esimerkki saksasta 1 om ja hyvin varusteltu mutta mielestäni liian kallis veroineen suomeen tuotuna,näkyy olevan hintapyynti eli voipi saada vähän alaspäin hintaa:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... thb1znti3v
Ruotsista tai Saksasta tuominen kannattaa vähän uudemman kohdalla, mutta ei enää -99 kohdalla sillä pyynnit ovat noin 12 € ja verot varmaankin noin 8 t € max 100 tkm ajettuilla
Itse toin -02 aero vagonin ja odottelen max 13 t € verolappua (uuden aeron autovero ilman alv: 14 t €)
kaverin -00 aerosta verot 10 t € syksyllä -03
Katso tullin sivuilta verotetuista autoista esim :
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
Tässä yksi esimerkki saksasta 1 om ja hyvin varusteltu mutta mielestäni liian kallis veroineen suomeen tuotuna,näkyy olevan hintapyynti eli voipi saada vähän alaspäin hintaa:
http://www.autoscout24.de/home/index/de ... thb1znti3v
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Samassa threadissä voisin kysyä, että onko 9-5:sta järkevämpi ostaa 2.3-kone vai 2.0-kone? Tuo tasapainoakselin ketjuongelma tuntuu vaivaavan yleisestikin noita suurempia koneita, mutta onko 2.0-koneessa samanlainen rakenne? Tonnarin koneista olen ymmärtänyt, kaksilitrainen on niistä parempi kone, koska kakkosessa ei tasapainoakseliongelmaa ole, mutta onko näin myös 9-5:n koneessa (joka tietääkseni hyvin pitkälle vastaa uudempien tonnareiden konetta)?
Kiitti vastauksistanne!
Kiitti vastauksistanne!
Ok! Useimmiten noista tasapainoakseliongelmista raportoidaan kuitenkin vain 2.3-koneiden yhteydessä, onkohan niin, että suuremmassa koneessa tuo vika jostain syystä on yleisempi kuin 2.0-koneessa..?Jaape kirjoitti:94-> myös 2 litraisiin tonnarin koneisiin tuli tasapainoakselit. Eli siis myös 9-5:n 2.0-koneissa on tasapainoakselit.
Tuon ketjuongelman kuulemma kuulee ihan hyvin korvallakin moottoria kuunnellessa, mutta valitettavasti en ainakaan itse omaa moista sävelkorvaa, että osaisin lähteä mahdollista vikaa tai kulumaa sillä perusteella paikallistamaan.