viritys/katsastus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
VectorKombi9-5-02
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
Paikkakunta: Kokkola

viritys/katsastus

Viesti Kirjoittaja VectorKombi9-5-02 »

Missä vaihessa alkaa tulla ongelmia vuosikatsastuksen yhteydessä, jos auto on lastutettu/viritetty. Vaikuttaako Steg1 ja Steg 2 ja siitä ylöspäin sport ja race katalysaattori päästöarvoihin. Sport putkiston pakoäänet ja mahdollisesti isompi turbo. Meneekö 2.0t steg 6 vielä katsastuksesta läpi heittämällä.
Saako esim 2.3t muutoskatsastettua Aeron tehoilla, jos on muutettu täyspaineturboksi ja jarrut isommiksi ilman Hirsch palikoita.
T. 2.3t
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Muutoskatsastuksen edellytys on, että saa auton valmistajalta vaatimustenmukaisuustodistuksen. Tällaisen lapun saa Saabilta 9-5 2.0t -virityssarjaan ja Hirschin virityssarjoihin, mutta 2.3t:n muutoskatsastus Aeroksi ei onnistu mitenkään. Katsastus sinänsä todennäköisesti onnistuu laittomilla steg-purkeillakin, koska katsastuksessa ei mitata tehoa. Tietysti suuret näkyvät muutokset voivat herättää katsastajan mielenkiinnon...

Eski
VectorKombi9-5-02
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja VectorKombi9-5-02 »

Eski kirjoitti:Muutoskatsastuksen edellytys on, että saa auton valmistajalta vaatimustenmukaisuustodistuksen. Tällaisen lapun saa Saabilta 9-5 2.0t -virityssarjaan ja Hirschin virityssarjoihin, mutta 2.3t:n muutoskatsastus Aeroksi ei onnistu mitenkään. Katsastus sinänsä todennäköisesti onnistuu laittomilla steg-purkeillakin, koska katsastuksessa ei mitata tehoa. Tietysti suuret näkyvät muutokset voivat herättää katsastajan mielenkiinnon...

Eski
Tiedän, että virallisesti lastuviritys onnistuu vain saabin oman tai Hirschin virilastun kanssa. Mietityttää vain missä vaihessa katsastuksessa aletaan kiinnostua laittomasta virityksestä. Onko joku käyttänyt steg 3, tai steg 4 katsastuksessa vai vielä virimpää ilman "käryämistä". T. 2,3t
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omassa on vaihdettu cuuleri, turbo, ja itse tehty 3" hapokas putkisto racekatilla. Näihin ei ainakaan ole katsatus mies puuttunut. :wink:

Softallahan ei merkitystä ole esim päästöihin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Eski kirjoitti: mutta 2.3t:n muutoskatsastus Aeroksi ei onnistu mitenkään.
Eski
Mihin perustat tämän väitteen? Mielestäni katsastus mallisarjan tehokkaimmaksi pitäisi onnistua ilman ongelmia, kunhan auto on aeron mukainen. En ainakaan keksi mikä pykälä sen estäisi.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kun Saabilta ei saa sitä katsatuksessa tarvittavaa dokumenttia.

Eski
Vastaa Viestiin