Ruotsalaislehdistöissäkin tuota ratkaisua on kuuleman mukaan kovasti kritoisoitu turvallisuusriskinä,
Missä lehdissä? Ei ole vain sattunut silmään.
Jo, on juttua tullut "uudesta" saabista.
En keksi mitään perustelua sille miksi avain ei voisi olla keskikonsolissa? Mikä sen parempaa ku istua tooliin ja pikkusen kättä liikuttaa oikealla ja kappas, virtalukko. Muissa merkeissä pitää "kurottaa" ratin taakse. Selkävaivaisena saattaa iskeä noidan nuoli.
Muissa merkeissä (uudet mersut ja ainaki uusi vw passat) on nostettu virtalukko korkeammalle kojelautaan pois polvien tieltä joten miksi virtalukko ei voisi olla keskikonsolissa?
Keskeisessä paikassahan virtalukon pitää olla. Minusta aika keskeinen väline, että autolla pääsee liikkeelle.
Toivottavasti uudessa 9-5 on nappi siinä keskellä ja avaimet voi olla vaikka taskussa ku napista painaa niin pata on tulilla.
Tavaran säilytys paikoissakin saab on ajatellut turvallisuutta. Kolari tilanteessa saattaa kommunikaattorikin painaa paljon jos napsahtaa ottaan ellei ole asianmukaisessa telineessä. Puhumattakaan muista romuista kaikissa kipoissa.
No joo, asiastahan voi keskustella loputtomiin. Minun mielestä 9-5 on jo vanhentunut malli. Koska ensimmäinen malli esiteltiin? 97? Kori on pääosin edelleen sama. Joten 10 vuodessa on varmasti tullut uusia oivalluksia turvallisuuteen ja materiaaleihin liittyen. Kaveri suunnittelee eräässä firmassa autoihin erilaisia turvapalkkeja ja muita korin osia joten kuulen sieltä paljon faktaa nykyautojen kehityksestä.
Edit. niin, jäi sanomatta, että mulla menossa ensimmäinen saab. Joten en käytä vielä kokonaan saab laseja.