Kaveri asuu tällä forumilla ja vihjaili, että vois ilmoittaa tehdystä virheestä.
9-5 -01 2,3t musta sedan tuli hankittua, joten todennäköisesti jatkossa tulee kyseltyä asioita täällä Kuvia laitan parin viikon päästä perästä kunhan auton olen hakenut. No ei, onhan se ihan hieno.
Tervetuloa! Et ole tehnyt mitään virhettä, mutta jonkinlaisen sairastumisen oireita on kyllä havaittavissa. Eräs ei-saabisti työkaveri kuvasi tätä foorumia "vertaistukiryhmäksi"
Joo. Tosin Saabismihan ei ole virallisesti sairaus, koska siitä ei makseta kela- korvauksia eikä sen perusteella määrätä sairauslomaa... täytyy vaan potea omalla kustannuksella ja ajalla, jollei sitten satu olemaan työperusteinen saabisti
Jos joku on hankkimassa 2000 vm aero-farkkua, niin multa löytyis siisti peli
Tulee nääs mukavasti 100 km päivässä lisää työmatka-ajoa, joten saattaapi olla paluu mersuun ja dieseliin edessä.. v**tu, kun olis malttanut tuon autokuuumeen kanssa taasen..
Karzan kirjoitti:Jos joku on hankkimassa 2000 vm aero-farkkua, niin multa löytyis siisti peli
Tulee nääs mukavasti 100 km päivässä lisää työmatka-ajoa, joten saattaapi olla paluu mersuun ja dieseliin edessä.. v**tu, kun olis malttanut tuon autokuuumeen kanssa taasen..
Jaa, mulla olisi farkku 9-5 hakusessa. Pitää vaan ensin päästä tuosta Omegasta eroon. Tiedä sitten että aero vai vakio, mutta ainahan voi fiilistellä
PS: älä puhu mitään autokuumeesta. Muutama viikko sitten oli ensimmäinen kerta mulla kun heräsin keskellä yötä ihan vaan autokuumeeseen... -> Hoitoon! (tai sitten se 9-5 alle nopeasti)
Viimeksi muokannut Tannisto, Su Heinä 04, 2010 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karzan kirjoitti:Jos joku on hankkimassa 2000 vm aero-farkkua, niin multa löytyis siisti peli
Tulee nääs mukavasti 100 km päivässä lisää työmatka-ajoa, joten saattaapi olla paluu mersuun ja dieseliin edessä.. v**tu, kun olis malttanut tuon autokuuumeen kanssa taasen..
Jaa, mulla olisi farkku 9-5 hakusessa. Pitää vaan ensin päästä tuosta Omegasta eroon. Tiedä sitten että aero vai vakio, mutta ainahan voi fiilistellä
Laitappa hieman tietoa tulemaan, ja mahdollisesti kuvaakin:
juha.tanninen (at) saunalahti.fi
PS: älä puhu mitään autokuumeesta. Muutama viikko sitten oli ensimmäinen kerta mulla kun heräsin keskellä yötä ihan vaan autokuumeeseen... -> Hoitoon! (tai sitten se 9-5 alle nopeasti)
Tuo kuume on jo pahinta laatua jos yöl heräilee Hanki äkkiä parannusta
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Karzan kirjoitti:Jos joku on hankkimassa 2000 vm aero-farkkua, niin multa löytyis siisti peli
Jaa, mulla olisi farkku 9-5 hakusessa.
Kunhan lämpimiksen tossa rupattelin. Sitä vaan notta olisko järkevämpää nyt vaihtaa jo dieseliin, vai vasta vuoden päästä..
Hieno autohan se on ajaa kuin mikä, mutta hieman tulevat kilsat pistävät miettimään. 40tkm vuodessa lisää nyt 153tkm ajettuun autoon, ei ehkä ole niin hyvä juttu tulevaisuuden myyntiä ajatellen..
Kyseessä on siis MB-Mobilen maahantuoma luxemburgilaisyksilö. Vm 2000, automaatilla. Kilsoja mittarissa 153 ja huoltokirja. Itse en ole ehtinyt tuolla ajamaan vasta kuin viitisen tonnia..
Karzan kirjoitti:
Kunhan lämpimiksen tossa rupattelin. Sitä vaan notta olisko järkevämpää nyt vaihtaa jo dieseliin, vai vasta vuoden päästä..
Hieno autohan se on ajaa kuin mikä, mutta hieman tulevat kilsat pistävät miettimään. 40tkm vuodessa lisää nyt 153tkm ajettuun autoon, ei ehkä ole niin hyvä juttu tulevaisuuden myyntiä ajatellen..
Kyseessä on siis MB-Mobilen maahantuoma luxemburgilaisyksilö. Vm 2000, automaatilla. Kilsoja mittarissa 153 ja huoltokirja. Itse en ole ehtinyt tuolla ajamaan vasta kuin viitisen tonnia..
Alkaahan se lompakossa tuntumaan. Tekeehän saappi dieseleitäkin ...
Ei vaan aika pienellä kulutuksella nuo Mercedeksen dieselit menee. Oletettavasti pysyy myös hyvin kasassa.
Ja eikun ostoksille!
Hankkiessa tuli vähän epäröintiä siitä, että tuon 9-5:n moottorissa on ollut ainakin forumin mukaan sitä sun tätä. Tässä yksilössä tosin 20tkm sitten tehty huohotinpäivitys kansirempan yhteydessä (ilmeisesti kansi mennyt huohotusongelman takia ja laitettu kumpikin).
Öljynvaihdot meinaan pitää 10-15tkm välein, mutta onko jotakin muuta sellaista, johon voisi erityisesti kiinnittää huomiota suurien kulujen välttämiseksi?
Tannisto kirjoitti:
Alkaahan se lompakossa tuntumaan. Tekeehän saappi dieseleitäkin ...
Ei vaan aika pienellä kulutuksella nuo Mercedeksen dieselit menee. Oletettavasti pysyy myös hyvin kasassa.
Ja eikun ostoksille!
Nimenomaan ostoksille Saab-dieseliä hankkimaan. Miksi sen muka pitäisi Mersu olla?
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten. Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Lainaanpa tätä topikkia, kun sattuu menemään vähän kuin "on-topic". Liityin nimittäin itsekin eilissä päivänä saabistien joukkoon. Makselen nyt pankille vm. 2001 9-5 2,3t Vectoria. Kiva peli ja mukavasti varusteita, mm. nuo Vectorin nahkajakkarat. (Jotka tosin on pirun kylmät aamusella... Onneksi lämppärissä riittää tehoja.)
Polttoainekuluissa varmasti tulen häviämään edelliselle ajoneuvolle noin 6-0, koska se hörppi dieseliä keskikulutuksella 5,4 litraa satkulle. Mutta ajotunnelmat on astetta loihakkaammat ja tilaa on paremmin. Tehoista nyt puhumattakaan, vaikka ei tuo matalapaineinen mikään raketti olekaan...