Tietoa turboista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Tietoa turboista?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nyt olisi aika vaihtaa tuo vanha ja savuttava turbo uuteen. kone 2,3t eli turbo on tuo Garretin GT17 ja uusi olisi Aeron Mitsubishi TDO4-15.

Miten noissa eroaa nuo vesi ja öljy putket/letkut?

Mahtaisiko kellään olemaan mitään tietoa tai kuvia miten putket ja letkut eroa toisistaan ja mitä joutuu muuttamaan?
Olen itse ajatellut tehdä nuo muutos/vaihto työt joten tarvitsisin jotain informaatiota ,että pystyisin hieman etukäteen suunnittelemaan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Putket

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Öljyputket kävi itselläni suoraan TD04 ahtimeen, jotka ovat metallinenputki ja lyhyt kuminenputki. Vesiputket eivät sovi paikoilleen. Vesiputket teetettiin Hiflexillä. Huomaa myös että TD04 ahtimessa on pienemmät bajonliittimen kierteet!
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se on hyvä että edes nuo vesi linjat sopivat. Täytyypi käydä Hi-flexillä kyselemässä sitten kun saa turbon kätöseen.

Sietääkö kysyä mitä öljy putkien teettäminen maksoi?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Hinta

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Siis ÖLJYPUTKET sopivat, mutta VESIPUTKET EIVÄT SOVI!!!
Putket maksoivat muistaakseni 30-50,- euroa kappale..teflonputkea jossa teräs punos päällä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Katos, painovirhe paholainen :oops:

No ei mitkään pahan hintaiset :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Löysin tämän vanhan aiheen ja kysyn viellä lisää tästä jutusta.
Onko tietoa jos asentaa Aeron Mitsubishi TDO4-15 turbon 2002 2.0t:hen onnistuuko?
Softapäivitys?
Putkien virittely?
Turbon hinta?
Mitä mahtaa maksaa jos itse asentaa ja sen jälkeen auton hinaa Laakkoselle softapäivitykseen?
Onko tuo Aeron Mitsubishi TDO4-15 turbon kestävyys parempi kuin Garretin GT17.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tuossa pitää muistaa että softa päivitetään sitten 9-3 aeron ohjelma. 9-5 aerossa on 2.3 kone ja sinulla on 2.0.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Soitin Pro-Carservice Oy:n ja kysyin asiantuntijalta käykö Aeron Mitsubishi TDO4-15 turbo 2002 2.0t koneeseen. Hän kertoi, että käypi ja kun laittaa Saabin putket. Softapäivitystä ei tarvise tehdä, jos ei halua kaikkia polleja laukkaamaan. Arvanette, että päivitän myös softan 9-3 aeron ohjelman mukaiseksi.:D
Vastauksia pyydän, jos kyseinen viritys on jonkun autoon tehty.
Onko toimiva paketti?
Kiitokset!
noproblemo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 04, 2006 21:25

viriviri

Viesti Kirjoittaja noproblemo »

Jos olen ymmärtänyt oikein sopii Mitsun täyspaine Turbo heittämällä 2.0t -01:teen kun hankkii Aeron vesiputket.

Onko 9-3 Aeron softa oikea vai kannattaako hankkia viripajalta parempi softa? Jos niin mitkä ovat vaihtoehdot?

Suurempi välijäähdytin?

Kertokaa kokemuksia jos olette ottaneet 2.0 koneessa piilevät voimavarat käyttöön.

Mitä muuta mukavaa voi tehdä?
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: viriviri

Viesti Kirjoittaja pamppu »

noproblemo kirjoitti:Jos olen ymmärtänyt oikein sopii Mitsun täyspaine Turbo heittämällä 2.0t -01:teen kun hankkii Aeron vesiputket.

Onko 9-3 Aeron softa oikea vai kannattaako hankkia viripajalta parempi softa? Jos niin mitkä ovat vaihtoehdot?

Suurempi välijäähdytin?

Kertokaa kokemuksia jos olette ottaneet 2.0 koneessa piilevät voimavarat käyttöön.

Mitä muuta mukavaa voi tehdä?
Näin on, esim. PCS myy sitä letkusatsia suoraan (muistaakseni siinä tuli 3 putkea ja muutama banjopultti, nämä siis 9-3:sessa, jossa sama 2.0t), joitain tiivisteitä täytyy vielä sen lisäksi hankkia ja ahtimeen uudet pinnapultit. Ja tottakai virisofta kannattaa hommata, kuitenkin tekee mieli myöhemmässä vaiheessa :D Samallahan kertaa vaihtaa sitten myös sen putken vapaammin virtaavaan ja sitten IC ja ja...

Vajaa 300hp riippuen virisoftasta irtoaa noilla palikoilla ja valmistajina on Nordic, Maptun, SQR, Speedparts, BSR jne. Kannattaa noilla nimillä etsiä tuota hakua käyttäen juttuja, löytyy kyllä muutamaksi illaksi luettavaa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
noproblemo
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Marras 04, 2006 21:25

Re: viriviri

Viesti Kirjoittaja noproblemo »

pamppu kirjoitti:samalla kertaa vaihtaa sitten myös sen putken vapaammin virtaavaan ja sitten IC ja ja...
Jatka vaan tästä... IC on Intercooler? ja mikäs putki..? Tässä on aikaa nyt rakennella kun otin vanhan sotaratsu 900:n tallista ulos... :D
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: viriviri

Viesti Kirjoittaja pamppu »

noproblemo kirjoitti:Jatka vaan tästä... IC on Intercooler? ja mikäs putki..? Tässä on aikaa nyt rakennella kun otin vanhan sotaratsu 900:n tallista ulos... :D
Jep, välijäähdytintähän sillä tarkoitetaan. Tuosta 9-5:sen IC:stä mulla ei niin tarkkaa tietoa ole eli viisaammat jatkakoon siitä, mutta ainakaan 9-3:sissa ei sillä kovin pitkälle pötkitä.

Noita putkiakin löytyy kaikenlaisia, mm. Ferrita, A-Alt-Avgas, JT...Noistakin haulla juttua, kaksi ensin mainittua täysrosterisia eli kestää kyllä vähän pidempääkin, tosin hintaakin sitten hieman enemmän verrattuna muihin.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin