jakohihna??
jakohihna??
mornjens!kysyisin paljon on hihnan vaihto väli 9-5 aeros,n. 100tkm on viimeks vaihdettu.ny 146tkm ajettu ja onko tyyristä touhua vaihdattaa se.mut kyl varmaan 40 tonnii vielä ajaa??ja on mun pirssiin jostain saatavana "tuuuning" sälää,etupuskuri vois kiinnostaa..kalvot aattelin laitattaa,ku on pikkunen poika ni ilkeesti arska paistaa silmiin.240 e maksaa,5v. takuu kalvoon ja työhön.onko paha?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
- ei siinä ole jakohihnaa, vaan ketju.
(ei tarvii vaihtaa)
-http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_sty_satser.shtml
-http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aer ... hirsch.jpg
tuo on musta siistein puskuri 9-5, mutta ei taida saaha kun isolla rahalla saabin tiskiltä.
normihinta jos 3M- kalvoa tai muuta vastaavaa laatukalvoa.
halvemmalla saat jos joku tuttu laittaa tai kysyt joltain työntekijältä kiinnostaako iltahommina laittaa![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(ei tarvii vaihtaa)
-http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_sty_satser.shtml
-http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/95aer ... hirsch.jpg
tuo on musta siistein puskuri 9-5, mutta ei taida saaha kun isolla rahalla saabin tiskiltä.
normihinta jos 3M- kalvoa tai muuta vastaavaa laatukalvoa.
halvemmalla saat jos joku tuttu laittaa tai kysyt joltain työntekijältä kiinnostaako iltahommina laittaa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Käyttöhihna
Ysivitosessa aerossa on jakopää ketjulla mutta käyttöhihna pitää vaihtaa noin 100 tonnin välein muistaakseni. Sekään ei ole ihan halpa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Käyttöhihna
Kumpa se olisikin kaikilla noin helppoa ja halpaa. Kyllä mä luulen että toi hihna + työ on maahantuojalla yli 200e.Voi olla paljon enemmänkin . Onko kenelläkään tietoa?9-5T kirjoitti:Orkkis hihna n. 35e vaihtoaika n.20minYSI-VIIS kirjoitti:Ysivitosessa aerossa on jakopää ketjulla mutta käyttöhihna pitää vaihtaa noin 100 tonnin välein muistaakseni. Sekään ei ole ihan halpa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Orkishihnan ovh. 57 euroa, tiistaina tuli ostettua.
Osaaava asentaja vaihtaa max. 30 min, eli noin 30-40 euroa riippuen paikasta.
Tuo oli ns. lyhytmalli(var.osa no: 55563222) jolloin yksi rulla jää käyttämättä(ei tarvitse uusia)
edit::: kyllä on suomessa kallis
Usa:ssa merkkilikkeiden ovh:
Part Number 55563222
Description BELT
Saab Suggested List $46.20
Osaaava asentaja vaihtaa max. 30 min, eli noin 30-40 euroa riippuen paikasta.
Tuo oli ns. lyhytmalli(var.osa no: 55563222) jolloin yksi rulla jää käyttämättä(ei tarvitse uusia)
edit::: kyllä on suomessa kallis
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Usa:ssa merkkilikkeiden ovh:
Part Number 55563222
Description BELT
Saab Suggested List $46.20
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Käyttöhihna
Anteeksi. Oisiko maahantuojan valtuuttama huolto parempi sana valinta että sinäkin ymmärrät mistä kirjoitetaan.9-5T kirjoitti:Maahantuoja ei myy osia eikä huoltotyötä.YSI-VIIS kirjoitti:. Kyllä mä luulen että toi hihna + työ on maahantuojalla yli 200e.Voi olla paljon enemmänkin . Onko kenelläkään tietoa?
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: jakohihna??
Tuolta saa myös tuninkisälää Linkkidumbo kirjoitti:ja on mun pirssiin jostain saatavana "tuuuning" sälää,etupuskuri vois kiinnostaa.
Tollaisen satsin pyhkäiset Aeroon. Jos itsellä olisi tuon verran löysää rahaa, niin tilaisen ehdottomasti alla olevan setin.
Ja tässä topicissa on juttua noista korisarjoista:
Linkki
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Käyttöremmin vaihdossa kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös hihnapyörät. Hihna yleensä kestää pitempäänkin, mutta ne rissat ei aina edes vaihtoväliä... PCS:ltä saa tarvittavat osat huomattavasti halvemmalla kuin merkkiliikkeestä.
Jakopää on tosiaan ketjulla, mutta ainakin minun AeroWagonissa myös sen vaihtoväli on noin 100K. Eka jakopääremontti on tehty 100K ja nyt on 175K mittarissa ja kiristin on "remonttiasennossa" (15mm ulkona). Jos ns. moottoritakuu on voimassa, jakopääremontti menee onneksi takuuseen...
Eski
Jakopää on tosiaan ketjulla, mutta ainakin minun AeroWagonissa myös sen vaihtoväli on noin 100K. Eka jakopääremontti on tehty 100K ja nyt on 175K mittarissa ja kiristin on "remonttiasennossa" (15mm ulkona). Jos ns. moottoritakuu on voimassa, jakopääremontti menee onneksi takuuseen...
Eski