Handsfree

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
laakkonen13
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
Paikkakunta: Helsinki

Handsfree

Viesti Kirjoittaja laakkonen13 »

Lueskelin vanhoja aiheita asiasta, mutta osaiskohan joku vielä kerrata muutamia asioita.
Minulla on Tele1 valmius, telineeseen sopii vanhan mallinen komminikaattori. Nyt on eri puhelin, joten jos haluaisin saman systeemiin uudelle puhelimelle, niin teline pitäisi ostaa ilmeisesti piuhineen. Mutta millaiset piuhat pitäisi olla? Jos ymmärsin oikein, niin piuhat kytketään kiinni sidin takana, no tässä voi seurata, minne nykyiset piuhat menevät.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Henke »

Itellä oli kans vanhan 6000-sarjan Nokialaisen hf-setti. Kävin kyselemässä, että mites onnistuis päivittää nykymallille sopivaksi. Onnistuuhan se: poistetaan vanha ja asennetaan uusi bluetooth-setti tilalle. 500 e, kiitos. 8O

Toisessa liikkeessä sanoi suoraan, että nipsi sivuleikkureilla piuhat poikki ja laita tavallinen teline tilalle ja korvaan bluetooth-nappi. Sen tein, ja hyvä tuli. Omat rajoituksensahan tässä tietysti on oikeaan autosarjaan verrattuna, mutta pidin tuota hintaa sen verran suolasena, että päädyin tämmöseen "köyhän miehen" ratkaisuun. :)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Henke kirjoitti:Itellä oli kans vanhan 6000-sarjan Nokialaisen hf-setti. Kävin kyselemässä, että mites onnistuis päivittää nykymallille sopivaksi. Onnistuuhan se: poistetaan vanha ja asennetaan uusi bluetooth-setti tilalle. 500 e, kiitos. 8O
Mistäs tuommoisen ryöstöhinnan sait ? Nokian BT-sarjat ovat siinä satasen tienoilla eikä niiden asentaminen vaadi juurikaan osaamista. Osa on jopa tarkoitettu itseasentamiseen.
Jos uusi puhelin sattuu olemaan sellainen, jossa on pop-portti, niin siihen saa välikaapelin vanhasta HF-boxista about viidellä kympillä ja teline ja mahdollisesti antenniadapteri maksavat about toisen viisikymppiä eli noin satkulla pääsee halvimmillaan.
Tästä on ollut aika paljonkin keskustelua, kannattaa kokeilla hakua.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Henke »

Tuo hakuasia on muuten ihan totta. :oops: Itse en vaan vaivautunut pahemmin selvittelemään, kun tuo nappi on ihan riittävän kätsä allekirjoittaneelle. Hintapolitiikasta sen verran, että kuultuani tuon 500 euron tarjouksen, en kysellyt sen enempää. Sitä ne pyyti Kemissä parissakin kaupassa... En tosin tiiä minkälaisesta setistä. Asennuksesta ottavat kuulemma satkun.

Mutta eipä tämä ole ensimmäinen kerta, kun hinnoissa on "pieniä" eroja.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Menee todennäköisesti koko setti vaihtoon.

Itselläni on autossa Nokia CK-20W multimedia-autosarja. Sarja on minusta erinomainen:

- Saa kiinteän telineen puhelimelle (antennivahvistin ja lataus)
- Oma "Remote unit" jolla voi vastata puheluun, käyttää äänitunnistusta, säätää äänen voimakkuutta, lopettaa puhelun.
- Toimii Saab:n radion kanssa yhteen = Radion mute, äänet auton kaiuttimien kautta.
- Saa liitettyä GPS:n, jolloin syöttää myös virran GPS laitteelle.
- Toimii myös muiden Bluetooth laitteiden & puhelimien kanssa (esim. voi soittaa musiikkia auton kaiuttimista matkapuhelimen kautta, tukee Stereo ääntä)

Mitä jäin kaipaamaan? Passiiviluuria. Itse pidin passiiviluurista, minkä sai vanhoihin autosarjoihin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Luonnonystävä
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Luonnonystävä »

9-5 Wagon Aero -03 jossa oli ostaessa Nokia Carkit -91 (6100/6200 / 6300- sarjalaisille sopiva telineineen) alkuperäisasennuksena ja tarve mulla oli päivittää 9500 commulle. Soitto Kuopiolaiseen asennusliikkeeseen jossa ko. työtä tekevät ja kuulemma ainoa osa jota voidaan käyttää on mikki (!) muut uutta ja arvio 400-500 €.

Forumilta & Kuopion matkapuhelinhuollosta (jossa muuten erinomaisen nopea&asiallinen palvelu) selvitys että CA-55 kaapeli (50 €) kiinni boksiin ja telineen pohjaan (teline uusiksi 50 €) ja homma toimii. Asennukseen meni itse aikaa noin 15 min. ja tähän saakka (4 kk) toiminut erinomaisesti. Ainoa miinuspuoli että sähköpenkin ajaa vahingossa niin eteen että potkaisee joskus telineen pohjasta liittimen irti. Samassa toimii siis myös lataus yms. ei ole ulkoista luuria joka miinuksena. Boksiin pääsi käsiksi ilmastoinnin paneelin irroittamalla.
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
laakkonen13
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja laakkonen13 »

Tosiaan puhelin on E65, täytyy näiden komenttien pohjalta miettiä vaihtoehtoja.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Luonnonystävä kirjoitti: Forumilta & Kuopion matkapuhelinhuollosta (jossa muuten erinomaisen nopea&asiallinen palvelu) selvitys että CA-55 kaapeli (50 €) kiinni boksiin ja telineen pohjaan (teline uusiksi 50 €) ja homma toimii. Asennukseen meni itse aikaa noin 15 min.
Niin sitä pitää ! Itsellä oli ihan samanlainen aikaisemmin, CA-55:n liitin on tosiaan luvalla sanoen huono. Itse jouduin vaihtamaan talvella CK-7W:hen, kuo rouvalle tuli puhelin, johonka ei ole saatavissa lataavaa telinettä vaan pitää käyttää BT:tä.

Ihan vaan vertailun vuoksi sama paketti vahidettuna CK-7W:n
- HF-sarja CK-7W 120 euroa
- uusi piuha sarjan ja auto väliin 25 euroa (jos ei tinailu huvita)
- teline 50 euroa (kuten yllä)

Summaksi tulee 195 euroa joten ihmettelen miten asennukseen saa menemään 200 euroa ammattilaiselta. Cark-91:n mikkiä voi käsittääkseni käyttää myös CK-7W:ssä, jos autossa ei satu olemaan TEL1:stä. Joten 200 euroa 15 minuutin työstä eli pelkän boxin vaihto, johdot telineelle + reteoihin ja uusi puhelinteline paikalleen on aika hurja summa rahaa. Tuntihinnaksi taitaa tulla 800 euroa 8O .
Menikö laskelmani oikein ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

koistha kirjoitti:Summaksi tulee 195 euroa joten ihmettelen miten asennukseen saa menemään 200 euroa ammattilaiselta. Cark-91:n mikkiä voi käsittääkseni käyttää myös CK-7W:ssä, jos autossa ei satu olemaan TEL1:stä. Joten 200 euroa 15 minuutin työstä eli pelkän boxin vaihto, johdot telineelle + reteoihin ja uusi puhelinteline paikalleen on aika hurja summa rahaa. Tuntihinnaksi taitaa tulla 800 euroa 8O .
Menikö laskelmani oikein ?
Itse kyselin myös viime vuonna Oulun Aineelta josko asentaisivat autosarjan. Eivät asentaneet, mutta valituuttivat johonkin toiseen paikkaan. Täällä asennus olisi maksanut yli 200€, eikä ollut edes varmaa pystyisivätkö laittamaan autostereoiden muteen (väitti ettei välttämättä onnistu). Kyselin eräästä ei merkkihuoltopaikasta ja siellä eivät asennelleet, mutta ohjasivat myös johonkin puhelin liikkeeseen ja siellä oli myös aika suolanen hinta. Päätin silloin asentaa itse foorumilta saamijeni apujen jälkeen.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

9-5T kirjoitti:Lisäluuri on "helppo" rakentaa mihin systeemiin vain.
Harmi vain että ainakaan Nokia ei tee enää lisäluureja. "Kirpparilta" voi vielä löytää. Olen koittanut hakea BT lisäluuria. Itse en pidä BT korvanapeista.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Nyt löyty hyvä BT luuri Saabiin:

http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/8928/

:)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin