9-5 kojelauta..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jens
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 19:09

9-5 kojelauta..

Viesti Kirjoittaja Jens »

..tuota, saabin kojelaudassa on abt. 2x4cm kokoinen ´painike´ pyyhkijän viiksen takana, tai hiukka yläpuolella. En räpläämällä, enkä manuaalista (avasin sen!) löytänyt mitään tarkoitusta tälle.

..eli mikä sen on?

PS. ja kyllä, tämä on ihan aito kysymys, ja oikein, ihan tuoreesta saapistista on kyse (9-5). Naurakaa vaan, ***kele!
viskikola
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Touko 27, 2006 21:03

Viesti Kirjoittaja viskikola »

Terve, Jos sun autossas olisi luistonesto, siitä se kai menisi päälle.. Itselläni ei ole.
9000 CS -95
viskikola
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Touko 27, 2006 21:03

Viesti Kirjoittaja viskikola »

Jaa.. se olikin toinen puoli :oops:
9000 CS -95
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

9-5T kirjoitti:Missä kohtaa tarkemmin?
Kuva
OT: Eikö tässä ole cruisea vai onko se nykyisin ratissa? 8O
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
viskikola
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Touko 27, 2006 21:03

Viesti Kirjoittaja viskikola »

Mitä lukee luistoneston viereisessä napissa?
9000 CS -95
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ai tässä kohtaa
Kuva

98-01 malleissa TCS ja 02-03 ESP

Saksassa usein myös perävaunun var.valo tai kuten alla navigaattorin / tv IR.vast.

Kuva
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

9-5T kirjoitti:Onko ylemmän kuvan autossa puukeppiä? jos on saisko kuvan kun väri tuntuu täsmäävän vaikka -07 ei tarjota tummaa puukeppiä.
Ei ole puuta vaan normaali nahka nuppi "kepinpäässä" :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Jens
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 19:09

Viesti Kirjoittaja Jens »

Tattis Valtterille ja muille, selvisihän tämä.

Eli 3 v. vanhassa diiselissäni ei ole ESP:tä yms. Mutta vaikka olisikin, niin jopas on, sanotaan nyt vaikkapa reilun kokoinen hipaisunäppäin. Toisaalta jos kerran kabiini on jo 10 v vanha niin ihmekös tuo. Mutta jokatapauksessa aivan vastustamattoman mukava kapistus tuoreen kokemuksen perusteella!
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9-5 kojelauta..

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

Jens kirjoitti:..tuota, saabin kojelaudassa on abt. 2x4cm kokoinen ´painike´ pyyhkijän viiksen takana, tai hiukka yläpuolella. En räpläämällä, enkä manuaalista (avasin sen!) löytänyt mitään tarkoitusta tälle.

..eli mikä sen on?
Itsellä on tuossa pyyhkijän viiksen takana nappula jossa on merkki O. Ilmeisesti jälkiasennettu nappula ja käyttötarkoitukseksi on osoittautunut Eberin "päävirtakytkin". Eli jos tuo nappula ei ole alas painettuna Eberi ei oikeasti käynnisty vaikka se Sidin mukaan olisikin automaattisesti käynnistynyt lämpötilan ollessa riittävän alhainen. Ihan kätevä namiskuukkeli ei tartte turhaan käyttää Eberiä auton omien päätelmien mukaan vaan vain silloin kun itse oikeasti haluaa.
Olisikohan samaisesta toiminnosta kyse myös tässä Jensin tapauksessa?
aakoo
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 16:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja aakoo »

Mimmi kirjoitti:Eikös kaikista helpointa ole kaukokäynnistää Eberi ja käydä TECH:lla ohjelmoimassa Eberin asetuksiin: Vain ajastimella.
Ainakaan dieselissä ei kannata jättää Eberiä vain ajastuksella käytettäväksi. Voisi tulla talvella holotna. Mutta tuollainen pääkytkin Eberille olisi aivan hyvä olemassa, kun ACC käyttää sitä vielä melko lämpimälläkin kelillä.

Miten tehdasasennettuun Eberiin muuten saisi kaukokäynnistyksen?
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Vastaa Viestiin