Vakionopeussäädin pimeni - peruutustutka aina päällä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saabilla25v
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 16:44

Vakionopeussäädin pimeni - peruutustutka aina päällä

Viesti Kirjoittaja Saabilla25v »

Tervehdys. Olen uusi foorumissa, mutta jäsen jo vuosien takaa. Nyt tuli 9-5 seen vika eli vakionopeussäädin lakkasi toimimasta ja samaan aikaan peruutustutka piippaa vaikka pakkia ei olisi päällä. Onko vastaavaa ollut kenelläkään ja missä voisi olla kytkin tai anturi josta peruutustutka saa pakkivaihteen tiedon. Tuskin muuta vikaa on mutta en kyllä tuota itse osaa paikantaa. Kiitos avusta. 180000 km ilman vaivoja toki joskus ilmavaivoja mutta vain kuskilla.
Saabilla25v
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 16:44

peruutusvalo ja takasumuvalo pimeenä myös

Viesti Kirjoittaja Saabilla25v »

jatkoselvityksissä huomasin että takaluukun valot ovat pimeenä ja vasemman takavalon luona olevan liittimen putsaus ei tuonut apua asiaan. Missä mualla on liittimiä jotka liittyvät takaluukun sähköihin. Maajohdon karson vielä mutta se tuskin viallnen on. Harmittaa kun vakiosäätimeen tootuneena menee aina ylinopeuden puolelle jos jalalla kaasua kutittelee.
Saabilla25v
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 16:44

Kiitos ja kääk - ostettava uusi johtonippu ????

Viesti Kirjoittaja Saabilla25v »

Kiitos - totahan ei kolvaa erkkikään kuntoon eli onko ainut vaihtoehto ostaa uusi johtosarja. Voiko tuon tehdä itse? Vaihto onnistuu mutta teko alusta asti ja saako noita netistä. Kiitos vielä kerran.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kiitos ja kääk - ostettava uusi johtonippu ????

Viesti Kirjoittaja Termos »

Saabilla25v kirjoitti:Kiitos - totahan ei kolvaa erkkikään kuntoon eli onko ainut vaihtoehto ostaa uusi johtosarja. Voiko tuon tehdä itse? Vaihto onnistuu mutta teko alusta asti ja saako noita netistä. Kiitos vielä kerran.
Venytä nyt ensin se kontin haitarikumi auki ja katso onko johtoja poikki.

Harvemmin se koko nippu on poikki, puljaat niiden katkenneiden piuhojen päät hollille. Hommaat varmuuden vuoksi samanvärisiä piuhoja pienet pätkät ja tinailet katkenneisiin johtoihin sentin-parin jatkopätkät.

Fiksusti tehtynä pujotat ennen tinausta johtoihin palat kutistesukkaa, ja krymppäät sukat liitoksiin tinuroinnin jälkeen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Saabilla25v
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Maalis 31, 2007 16:44

Kiitos - taas on peli kunnossa ja aamulla baanalla.

Viesti Kirjoittaja Saabilla25v »

Niin kuntoonhan se tuli - kiitos avusta ja vinkeistä. Musta ja vihreä piuha poikki ja lopuissa eristeet murtuneet. Kolvasin ja kutistesukalla suojasin katkenneet ja loppuihin silikoniteippi (irtoaa ilman liimasotkua). Kesällä ruuvaan sinne uudet piuhat kunhan löydän sopivat väliliittimet joilla sen voi toteuttaa.
Kaksi piuhaa poikki sammutti peruutusvalot sekä takasumuvalon lisäksi peruutustutka oli päällä kaikilla vaihteilla ja vapaalla myös. Lisäksi SID ilmoitti että sumuvalon polttimo on kärähtänyt ja vakionopeussäädin ei toiminut. Huh olishan tuossa ollut etsimistä ilman apua ja rahaakin säästyi huomattava summa joten lapset saakoon lapsilisän nyt se ei mennyt korjaamolle. Kiitos
Vastaa Viestiin