Pössäyttää sinistä
Pössäyttää sinistä
Mikä vois olla vikana kun tuntuu 9-5 pössäyttävän sinistä pikkaisen kylmäkäynnistäessä ??
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Marras 04, 2006 21:25
turbo + huohotinpäivitys
kannattaa korjata samalla kertaa molemmat
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
venttiilien ohjurin kumi/kumit irronneet?
Venttilinohjurin tiivisteet.
On korjauskuluiltaan ihan eri luokkaa kuin turboremontti tms. Kannattaa varmistua ensin asiasta ennen kuin tuhlaat tuhansia.
Paineet sylinteriin vain ja kumien vaihto kantta avaamatta. Niin tekevät korjaamollakin. Kumit kannattaa liimata kiinni etteivät ala uudelleen liikkua venttiilien mukana ja päästä öljyä ohi. Vaiva esiintyy nimenomaan käynnistyksessä. Omassani oli tämä vaiva alle 130 tkm ajettuna.
On korjauskuluiltaan ihan eri luokkaa kuin turboremontti tms. Kannattaa varmistua ensin asiasta ennen kuin tuhlaat tuhansia.
Paineet sylinteriin vain ja kumien vaihto kantta avaamatta. Niin tekevät korjaamollakin. Kumit kannattaa liimata kiinni etteivät ala uudelleen liikkua venttiilien mukana ja päästä öljyä ohi. Vaiva esiintyy nimenomaan käynnistyksessä. Omassani oli tämä vaiva alle 130 tkm ajettuna.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: venttiilien ohjurin kumi/kumit irronneet?
Tässä on vain se ongelma, että jos pakoventtiilit ovat jo kovin karstoittuneet, ne eivät itsestään enää puhdistu ja kärähtävät lopulta kuitenkin, jolloin kansiremontin lisäksi saa ostaa myös uudet pakoventtiilit...JiiVee kirjoitti: Paineet sylinteriin vain ja kumien vaihto kantta avaamatta.
Aika harvinaista 9-5:ssa kuitenkin tuo venakumien vuotaminen, kun rakenne on sellainen, että tiivisteet eivät voi nousta pois paikaltaan, kuten vanhemmissa B2x4-koneissa.
Paljon yleisempiä ovat turboviat (GT17) ja huohotinongelmat (jotka menee ns. moottoritakuuseen, mikäli se on voimassa).
Eski
Lisää kysyttävää kyseiseen ongelmaan
Huomasin tota vikaa tutkiessa et koneen päältä samaan boxiin huohotinputken kanssa menevä putki ( venttiilikopasta) o poikki. Voiko kyseinen vika aiheuttaa pössähtelyn? Huohotinputki on näköjään aika uusi mutta onkohan putken uusimisen myötä boxikin vaihettu??
Re: venttiilien ohjurin kumi/kumit irronneet?
Aika outoa, tiivisteethän ovat valettuina metallikuppeihin, ei pitäisi nousta oikein millään...9-5T kirjoitti:9-5:ssa? epäilen tai sitten oli yksilövika.JiiVee kirjoitti:Venttilinohjurin tiivisteet.
Omassani oli tämä vaiva alle 130 tkm ajettuna.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: venttiilien ohjurin kumi/kumit irronneet?
Eikö ohjurin kumit toimi tiivisteinä? En tidä kuinka yleinen vika on 9-5:ssä, mutta ainakin yhdessä tonnarissa (minun) näin kävi. Koneet lienee mekaanisesti melko samanlainset 9-5 ja 9000.LR kirjoitti:Aika outoa, tiivisteethän ovat valettuina metallikuppeihin, ei pitäisi nousta oikein millään...9-5T kirjoitti:9-5:ssa? epäilen tai sitten oli yksilövika.JiiVee kirjoitti:Venttilinohjurin tiivisteet.
Omassani oli tämä vaiva alle 130 tkm ajettuna.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: venttiilien ohjurin kumi/kumit irronneet?
JiiVee kirjoitti:Eikö ohjurin kumit toimi tiivisteinä? En tidä kuinka yleinen vika on 9-5:ssä, mutta ainakin yhdessä tonnarissa (minun) näin kävi. Koneet lienee mekaanisesti melko samanlainset 9-5 ja 9000.LR kirjoitti:Aika outoa, tiivisteethän ovat valettuina metallikuppeihin, ei pitäisi nousta oikein millään...9-5T kirjoitti: 9-5:ssa? epäilen tai sitten oli yksilövika.
Jos siis koneet on samanlaiset tältä osin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
aha
Hyvä että oikaisit.Mimmi kirjoitti:Kun ei ole.
Alkaa epäilyttää tietolähteeni OIKEAN tiedon määrä. Täytyy varmaan alkaa hankkimaan tiedot ensisijaisesti esim. täältä. Väärät käsitykset oikaistaan onneksi nopeasti.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB