moro.vaikuttaaks bensan kulutukseen kun mulle vaihettiin kampiakselin "tunnistin",rupes saatana bensa maistuu n.1 litra huntilla enempi???se menee pp-autoon testeriin,ku siel ne sen vaihto 340e !ja autohan on 9-5 aero vm.00.paljon teillä vie kylil pyöriessä ja matkaajossa?mut bensahan on halpaaaaa
Järkyttävä hinta taas kerran, osan hinta pitäisi olla alle satasen ja vaihtotyö on korkeintaan puolen tunnin homma... eli kovat on tuntihinnat merkkihuolloissa.
Minulla automaatti-Aero vie seka-ajossa 10-11 ja maantiellä 8-9 litraa satasella.
mut ihmetyttää et talvel meni seka-ajossa alle kymppi ja nyt n.11 huntilla.mut vissiin aika normia??mut mul on vähän kutiteltu nordicin lastul ja t.putkella.antaa muuten helvetin makeen saundin ku antaa baasille leipää
dumbo kirjoitti:paljon teillä vie kylil pyöriessä ja matkaajossa?mut bensahan on halpaaaaa
Juuri aamulla mittasin, 155km maantiellä josta puolet matkaa ohitin kaikki sekä 15km kaupungissa yht. 170km ja 11,35l = 6,75l/100km 210hv/aut. uskomattoman vähän. Kaupungissa menee 16l/100km helposti.
Mulla on farkku 2.3t BSR steg 1 automaatti ja tosiaan maantiellä menee siihen 7 nurkille, kaupungissa jos nätisti ajelee niin 12l/100km, normaaliajossa noin 13l. Ja kaupunkiajolla tarkoitan tosiaan pelkkää keskusta-ajoa.
dumbo kirjoitti:paljon teillä vie kylil pyöriessä ja matkaajossa?
Viimeksi kun tankkasin, oisko ollut 60 % kaupunkiajoa ja 40 % matka-ajoa, niin meni 63 l
Vähänpä teillä saabit syö, mulla vie kaiken mitä tankkiin kaataa...
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*- Saab 900 2,1i-16 1992 - OE Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Kun juoneusi, ja piti hinata korjaamolle. kampiakselin asentotunnistimen vikakoodia pukkasi. Ei kuitenkaan tarvinnut osaa vaihtaa, mutta kulutus tippui reilusti.
vm. '06 9-5 2.0t Wagon
maantiellä pitkässä matka-ajossa n. 7 l/100 km, mutta kaupunkipyörittelyssä 11-12 l/100 km.
Lähes 30 000 km keskikulutus 8,4 l/100 km, mikä on muuten kolme desiä enemmän kuin vastaavalla vm. '03 autolla , mutta autothan ovat yksilöitä... Laskettu tankatuista litroista ja km -mittarin näytöstä.
Itsellä viimeinen Keski-Suomen keikka 630 km 6,7litraa kulutus 2-4 astetta lämmintä ja talvirajoitukset, mutta tuli ajeltua kovempaa. 02 aero hirsch ja sedan manuaali. Vähällä menee tehoon nähden. Seka-ajossa talvella 9-10 litraa kulutus.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Pari kommenttia,
ensinnäkin, jos kampiakselin asentoanturiin on saatu menemään rahaa 340, niin siinä puolet liikaa, kuten Eski sanoi (Olettaen, että mitään muuta ei ole tehty huollossa)
Toiseksi,
minulla vaihdettiin termostaatti ja maantiekulutus tipahti heti läheltä yhdeksää litraa tuonne seiskan pintaan eli jos lämpömittarin neula ei maantieajossa ole jotakuinkin vaakatasossa, niin tätä kannattaisi kokeilla.
Seka-ajon kymppi satasella on varsin tyypillistä. Tietty seka-ajo pitäisi määritellä tarkemmin, jotta tuloksilla olisi vertailupohjaa.
620km, keskituntinopeus 65km/h, suksitelineet - kaksi lumilautaa, ja kolmet laskettelu sukset, peräkontti tavaraa täynnä, neljä matkustajaa ja kuski. Kulutus tasan 10 litraa. Kävin tankilla meni 67 litraa ysikasia.
JouniH kirjoitti:620km, keskituntinopeus 65km/h, suksitelineet - kaksi lumilautaa, ja kolmet laskettelu sukset, peräkontti tavaraa täynnä, neljä matkustajaa ja kuski. Kulutus tasan 10 litraa. Kävin tankilla meni 67 litraa ysikasia.
Vie auto pajalle, jos tuo matka on ajettu 10 h:iin
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm) Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm) Insignia
JouniH kirjoitti:620km, keskituntinopeus 65km/h, suksitelineet - kaksi lumilautaa, ja kolmet laskettelu sukset, peräkontti tavaraa täynnä, neljä matkustajaa ja kuski. Kulutus tasan 10 litraa. Kävin tankilla meni 67 litraa ysikasia.
Vie auto pajalle, jos tuo matka on ajettu 10 h:iin
Matka ajettiin neljässä päivässä. Ei autossa mitään vikaa oo.