Asiakastyytyväisyysohjelma
Sama asia jos uuteen Nissaniin jossa 3vuoden tehdastakuu, vaihdetaan iskarit niin 3vuoden päästä niidenkin vaihtaminen loppuu. Takuu ei jatka takuuta.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Lähtökohta oli tuo GM Finland Oy:n lausunto: "Kaikilla Saab varaosilla on 24 kuukauden takuu." Ja siihen sitten lisäksi pieni luento aiheesta: "Virheellisen liukuhihnatuotteen elinkaari"
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
En, vaan 24 kk varaosan asentamisesta, ja juuri nyt olemme asian ytimessä, kun on todettu systemaattinen virhe tuotteessa ja tätä luentoni "Virheellisen liukuhihnatuotteen elinkaari" käsitteli. Jos joku SID kestää enemmän kuin 24 kk, niin sitten seuraavan joutuu itse kustantamaan. Luulen, että nykyinen alkaa oireilemaan 21 kk jälkeen ...9-5T kirjoitti:Näin on mutta sinä yrität vääntää siitä elinikäistä.JKen kirjoitti:Lähtökohta oli tuo GM Finland Oy:n lausunto: "Kaikilla Saab varaosilla on 24 kuukauden takuu."
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
En. Ei minua kiinnosta mitä jälleenmyyjä ja maahantuoja keskenään sopii. Kyse on minun ja jälleenmyyjän välisestä (allekirjoitetusta) sopimuksesta.9-5T kirjoitti:Toivottavasti et tule pettymään kun maahantuoja ilmoittaa jälleenmyyjälle takuuanomus hylätty, tosin niin tyhmää jälleenmyyjää ei luulisi olevan että erehtyy yrittämäänkään.
Ei.9-5T kirjoitti: Päteekö sama uskomuksesi 9-5 takaiskareihin jotka on aika hajoavaisia?
Ja palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: Vanhaa DI-kasettiako ei saanut edes rahalla itselleen, vaan kaikki kerätään talteen?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Jos antaisivat vanhan kasetin takaisin, niin senhän voisi myydä kaverille, jolla olisi takuunalainen auto ja uusi omistaja menisi vaihtamaan saman kasetin jälleen uuteen... ja lopulta kasetteja olisi vaihdettu takuuseen enemmän kuin alunperin valmistettuJKen kirjoitti: Ja palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: Vanhaa DI-kasettiako ei saanut edes rahalla itselleen, vaan kaikki kerätään talteen?
Eski
Eikös sitä merkata ylös mihin autoon vaihto on jo suoritettu
Toisaalta, jos jollain sattuisi olemaan 2 tai useampi kappale viallista sarjaa olevaa kasettia, niin vaihdetaankohan ne kaikki uusiin
Toisaalta, jos jollain sattuisi olemaan 2 tai useampi kappale viallista sarjaa olevaa kasettia, niin vaihdetaankohan ne kaikki uusiin
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Merkataanhan se kasetinvaihto auton muutoskilpeen, mutta jos myyt sen takuuvaihdettavan kasetin eteenpäin, niin uusi omistaja voi taas vaihtaa sen uuteen kasettiin, jos hänen autossaan ei ole vaihdettavaa erää oleva kasetti... Silloin sama kasetti on vaihdettu takuuseen kahteen kertaan. Ja muutenkin, jos kerran Saabilla ovat päättäneet, että nämä vialliset kasetit ovat turvallisuusriski, kun muutama auto on syttynyt palamaan kasetin hajottua, olisi aika typerää antaa niitä takaisin käyttöön... Luulisin, että yhtä autoa kohti saa yhden kasetin, joten viallista sarjaa olevat varakasetit on parasta myydä eteenpäin ja neuvoa uutta omistajaa vaihtamaan kasetin huollossa...JKen kirjoitti:Eikös sitä merkata ylös mihin autoon vaihto on jo suoritettu
Toisaalta, jos jollain sattuisi olemaan 2 tai useampi kappale viallista sarjaa olevaa kasettia, niin vaihdetaankohan ne kaikki uusiin
Eski
Auttoi sopimuksen tekemisessä. Vaikea sanoa kuinka olisi käynyt, jos en olisi tuota maininnut.9-5T kirjoitti:Miksi sitten vetoat maahantuojan lausuntoon jos olet sopinut yksilollisen takuun
jalleenmyyjan kanssa joka korvaa sen itse.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Vaihteeksi itse Topicciin elikkä aiheeseen:
Tänään Herttoniemen Länkkärissä tsekkaus ja uusi kasetti tilalle. Asiallisesti muutosmerkinnät sekä huoltokirjaan että konepellin alle.
Hyvä homma sikälikin, että vanha kasetti oli toiminut käytännössä täysin moitteetta melkein 130 tuhatta km ja silti kuului riskisarjaan ja meni vaihtoon. Nyt uuden kanssa ei pitäisi olla hätiä... (koputan puuta!)
Muutenkin Herttoniemi hoiti tätä 15444:ää siististi: aikaa ei tarvinnut varata, yksi asentaja on varattu hoitamaan näitä kasetinvaihtoja päätyönään ja hommaan meni kaikkineen vain runsaat 20 minuuttia.
Tänään Herttoniemen Länkkärissä tsekkaus ja uusi kasetti tilalle. Asiallisesti muutosmerkinnät sekä huoltokirjaan että konepellin alle.
Hyvä homma sikälikin, että vanha kasetti oli toiminut käytännössä täysin moitteetta melkein 130 tuhatta km ja silti kuului riskisarjaan ja meni vaihtoon. Nyt uuden kanssa ei pitäisi olla hätiä... (koputan puuta!)
Muutenkin Herttoniemi hoiti tätä 15444:ää siististi: aikaa ei tarvinnut varata, yksi asentaja on varattu hoitamaan näitä kasetinvaihtoja päätyönään ja hommaan meni kaikkineen vain runsaat 20 minuuttia.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
600km takana ja merkkivalo ei ole enää syttynyt. Kerrankin ilmainen korjaus oikeaan vikaan. Kyllä nyt on hymy korvissasamiko kirjoitti:Eilen tuli kirje, ja tänään kävin töiden päälle kysymässä koska vaihto. Saman tien auto halliin, uusi kasetti kiinni. Vikakoodit luettiin ja nollattiin samalla, ja kaikki viittasivat vialliseen kasettiin, joten vaihto oli aiheellinen. Autossa on ollut yli vuoden verran vailla ongelmia oleva krooninen merkkivalon syttymisongelma, joka nyt toivottavasti jäi pois.Ainakin alku on lupaava, 4 peräkkäistä starttia ilman että valo jää palamaan............
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Veikkaanpa, että olisivat katsoneet, onko jollekin pytylle tullut huimaa määrää nakutustietoja muihin verrattuna.9-5T kirjoitti:Sanoivatko mitä olisivat tekillä tarkastanut?Frostgrey kirjoitti:ilman vaihtotyötä ja TECH:llä vanhan tarkastusta
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
En jaksanut vielä vaihtaaSabaman kirjoitti:Onko jokin erityinen syy miksi näin päin?Frostgrey kirjoitti:Nyt on sitten takalaatikossa aivan uusi varakasetti ja pellin alla n. 20tkm ajettu
Muistan lukeneeni jostakin jutun missä pakoputken nokeentuminen väheni kasetin vaihdolla?
Saab 9-3 TTID Vector 2008