Nokian NRY vai Z? Kokemusta kellään?
Nokian NRY vai Z? Kokemusta kellään?
Pitää uusille vanteille ostaa kumit ja Nokialaiset saisin sopivasti. Mutta kumpi, NRY vai Z? Koko on 225/40-18 ja hinta noilla kumeilla on muutaman euron tarkkuudella sama ja kuviokin näyttää suht samalta.
Onko kellään kokemusta jommasta kummasta tai jopa molemmista?
Onko kellään kokemusta jommasta kummasta tai jopa molemmista?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Kaveri Nokian renkailla töissä?
Mulla on NRZ ja kaverilla Y. Koko kylläkin 17 tuumaa. Olen ajanut molemmilla. Y on suuremman nopeusluokan renkaat = Rengasmelu on pahempi.
En tiedä minkä levyset vanteet sinulla on, mutta kaverilla oli 8,5" ja rengasliikkeellä oli suuria ongelmia saada rengas asettumaan vanteelle niin, ettei rengas täristänyt. Johtunee renkaan jäykästä rungosta tai kavereiden taidoista
Nyt ostin toiseen autoon 18" Goodyearin F1 Eaglet. Ovat olleet alla vasta päivän, mutta vaikuttavat asiallisille ja hinta Reangasonlinessä järkevä. Paikalliset liikkeet olivat n. 200€ kallimpia. Toimitusaika oli 5 päivää kotiovelle.
En tiedä suunnitteleeko Nokia itse alusta-asti nuo "high performance" renkaat. Isoissa / nopeaan ajoon tarkoitetuissa renkaissa en välttämättä pitäisi Nokiaa ykkös vaihtoehtona. Tietty jos saa pari rundia ajetut testirenkaat puoli-ilmaiseksi saattaa mieli muuttua.
Mulla on NRZ ja kaverilla Y. Koko kylläkin 17 tuumaa. Olen ajanut molemmilla. Y on suuremman nopeusluokan renkaat = Rengasmelu on pahempi.
En tiedä minkä levyset vanteet sinulla on, mutta kaverilla oli 8,5" ja rengasliikkeellä oli suuria ongelmia saada rengas asettumaan vanteelle niin, ettei rengas täristänyt. Johtunee renkaan jäykästä rungosta tai kavereiden taidoista
Nyt ostin toiseen autoon 18" Goodyearin F1 Eaglet. Ovat olleet alla vasta päivän, mutta vaikuttavat asiallisille ja hinta Reangasonlinessä järkevä. Paikalliset liikkeet olivat n. 200€ kallimpia. Toimitusaika oli 5 päivää kotiovelle.
En tiedä suunnitteleeko Nokia itse alusta-asti nuo "high performance" renkaat. Isoissa / nopeaan ajoon tarkoitetuissa renkaissa en välttämättä pitäisi Nokiaa ykkös vaihtoehtona. Tietty jos saa pari rundia ajetut testirenkaat puoli-ilmaiseksi saattaa mieli muuttua.
Viimeksi muokannut eklunto1, Pe Huhti 13, 2007 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vaimolla Z:t alla ja ovat tosi hyvät. Pitoa riittävästi myös märällä ja suht hiljainen ääni. Itsellä Aerossa Dunlop Sport Maxx 225/45/17 ja todella kiva rengas erittäin sopuisaan hintaan.
Isot pojat Ruotsin foorumeilla varoittelee F1:n ja muiden reunaan asti kuvioitujen renkaiden käytöstä erityisesti farkuissa. Niillä on kuulemma tapana kulua takana siten että reunoihin tulee "aallot" (epätasainen kuluma). Olipa huono selitys, mutta tulihan kuitenkin kirjoitettua...
Isot pojat Ruotsin foorumeilla varoittelee F1:n ja muiden reunaan asti kuvioitujen renkaiden käytöstä erityisesti farkuissa. Niillä on kuulemma tapana kulua takana siten että reunoihin tulee "aallot" (epätasainen kuluma). Olipa huono selitys, mutta tulihan kuitenkin kirjoitettua...
F1:sta saa ns. symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kuviolla (uudempi malli). Kommentoinnin kohteena leinee symmetrisellä kuviolla olevat renkaat, jotka ovat ikävät, jos pääsevät kulumaan "väärin".
Väittäisin silti että suurin syy renkaan väärin kulumisella on väärät säädöt, sekä väärät ilmanpaineet. Ajotavallakin voi olla merkitystä
Väittäisin silti että suurin syy renkaan väärin kulumisella on väärät säädöt, sekä väärät ilmanpaineet. Ajotavallakin voi olla merkitystä
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Juuri näin...F1:sta saa ns. symmetrisellä ja epäsymmetrisellä kuviolla (uudempi malli). Kommentoinnin kohteena leinee symmetrisellä kuviolla olevat renkaat, jotka ovat ikävät, jos pääsevät kulumaan "väärin".
Sedanit lienee olevan hiukan turvallisemmilla vesillä kuin SC:t?Syyttäisin myös takapään puslia jos takarenkaat aaltoilee
9-5 Aero Auto - 03
9000 2.3 Täyspuhaltaja - 95, vaimon silmäterä
9000 2.3 Täyspuhaltaja - 95, vaimon silmäterä
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
V:stä tuskin hirveästi kokemuksia kun on tämän kevään uutuuksia. 225/45-17 Z:tat on ollu alla 3 päivää ja kohtuuhiljaisilta tuntuvat. Miksikään uraohjuksiksi noita ei myöskään voi syyttää.
Muilla forumeilla mitä on ollu jutustelua niin Z olisi kestävämpi kuin NRY.
Muilla forumeilla mitä on ollu jutustelua niin Z olisi kestävämpi kuin NRY.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
ET49:sä hain. Mutta eipä näköjään Hirch:n vanteissakaan näin ollut. Vanteissa lukee ET43. Hyvin näyttää mahtuvan. Hirschin sivustoilla vanne on 9-5:n ja 9-3SS:n alla.2.0t Wagon kirjoitti:Mikä on vanteiden ET?eklunto1 kirjoitti:Tuollaiset tuli laitettua alle. Goodyearin F1 Eaglet ja Hirsch:n 18" vanteet.
Mukana tuli paperi että sopii asennettavaksi 300HP 9-5:n Wagon tai Sedan. Onneksi omasta autosta löytyi riittävästi tehoja, että vanteita voi käyttää
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Lainataanpas aihetta. Eli Aero farkkuun pitäisi kumit saada ja Turun paikallisesta DekkPartnerista kävin kysymässä misukoiden Pilot Sport SP2:n hintaa 225/45-17 kokoisena. Hintaa kierrokselle oli n. 700 euroa kun ottaa klubi alennuksen huomioon.
Misukoita olin ajatellut, kun on aikaisemmin hyviä kokemuksia.
Kertokaapas lisää kokemuksia muista ns. premim renkaista. Rengas Onlinestakin olen hintoja katsellut, mutta taitaa jäädä hinnat suurinpiirtein samoihin asennuksen kanssa. Kiirettä kumien hankinnalla ei vielä ole, mutta joskus kesällä uudet kumit pitäisi alle saada.
Misukoita olin ajatellut, kun on aikaisemmin hyviä kokemuksia.
Kertokaapas lisää kokemuksia muista ns. premim renkaista. Rengas Onlinestakin olen hintoja katsellut, mutta taitaa jäädä hinnat suurinpiirtein samoihin asennuksen kanssa. Kiirettä kumien hankinnalla ei vielä ole, mutta joskus kesällä uudet kumit pitäisi alle saada.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Itse ostin viime kesänä nuo Misukan PilotSportit AeroWagoniin ja hyvät renkaat ovat. Aikaisemmin autossa oli Dunlopin SportMAXXit jotka "sulivat" alle sellaisella vauhdilla, että en ole ikinä nähnyt niin nopeasti kuluvaa rengasta... Uusilla Misukoilla rengasmelukin pieneni todella huomattavasti. Koeajoin äskettäin uuden 9-5:n jossa oli alla ContiSportContact3, joka myös vaikutti asialliselta renkaaltaPVI kirjoitti:Lainataanpas aihetta. Eli Aero farkkuun pitäisi kumit saada ja Turun paikallisesta DekkPartnerista kävin kysymässä misukoiden Pilot Sport SP2:n hintaa 225/45-17 kokoisena. Hintaa kierrokselle oli n. 700 euroa kun ottaa klubi alennuksen huomioon.
Eski