Mistä säätöpuslat?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Mistä säätöpuslat?

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Taakse pitäis hommata camberinsäätöpuslat ja nyt askarruttaa että uskallanko tilata b-vectran puslat? Kun niitä näkyis saavan puolella 9-5 puslien hinnasta. (9-5 tunex vs. vectra prostreet, molemmat k-mac)

Pakkohan noissa on jotain muutaki eroa olla ku hinta? :roll: :?: Taasko apinaa koijataan?
Aki Peltola #1132
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

9-5:ssä voi camberia säätää säätöpalalla, mikä tulee pyörännavan kiinnityksen väliin. Levy on 0,3 mm paksu ja voidaan laittaa, joko alapuolelle tai yläpuolelle, riippuen siitä halutaanko säätää + vai -. Sitä kuinka paljon sillä voidaan säätää, en tiedä. Kuvittelisin kuitenkin, että niin paljon kuitenkin, mitä normimadalluksella tarvitaan, koska pala sijaitsee pyörännavassa.
9-5 2.3 MY2008
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niinhän liki kaikissa autoissa voi. Nyt olen kuitenkin säätöpuslia vailla..
Aki Peltola #1132
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tunexilla ainakin väitti että B-mallin Vectrassa ja saabissa samat ja omissa luki paketissa ainakin Opel Vectra :wink: Ja hyvin meni paikalle!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niin minullekki on jääny jokapaikasta käsitys että samat on mutta pitäähän se varmistaa saab-raadilta vielä! :)
Aki Peltola #1132
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Noin vain uteliaisuutta, miksi pitää säätää puslilla? Täytyykö päästä johonkin tiettyyn lukemaan?
9-5 2.3 MY2008
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Sairas95 kirjoitti:Noin vain uteliaisuutta, miksi pitää säätää puslilla? Täytyykö päästä johonkin tiettyyn lukemaan?
Itsestäänsäätyvät on pop...... :lol:

Nojoo.... Onhan noita tullut katseltua itsekkin orggisten korvikkeeksi.
Hiukan jo takapää varsinkin osoittaa uupumisen merkkejä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sairas95 kirjoitti:Noin vain uteliaisuutta, miksi pitää säätää puslilla? Täytyykö päästä johonkin tiettyyn lukemaan?
Noilla on ainakin helppo säätää mihin haluaa ja pitäisi olla kestävemmät mitä alkuperäiset :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Onko kukaan tiedostellut onko Sutii Tuningilla noita puslia ja mihin hintaan?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Frostgrey kirjoitti:
Sairas95 kirjoitti:Noin vain uteliaisuutta, miksi pitää säätää puslilla? Täytyykö päästä johonkin tiettyyn lukemaan?
Noilla on ainakin helppo säätää mihin haluaa ja pitäisi olla kestävemmät mitä alkuperäiset :wink:
Tuossapa ne tärkeimmät syyt. :) Ja oon tullu siihen että jokainen mahdollinen palikka pitää saada 9-5 alustassa säädettäväksi, normikonstein en oo ollenkaan tyytyväinen ajettavuuteen.. :evil:

Mutta jospa sieltä kesän mittaan jotain ominaisuuksia löytyis. 8)
Aki Peltola #1132
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Hmm. Itse vaihdoin (eli nostin n. 30 mm) taakse -03 farkun jouset tarkistaakseni, että kumpi alustasarja itselle: sedan vai wagon. Nyt kun olen ajellut muutaman päivän, niin olen ajatellutkin, että mahdankohan laittaa alustasarjaa ollenkaan, kun on niin mahoottoomaan hyvä ajaa. Menee suoraan kuin juna ja mutkatiellä kuin mini 8O . Ei tunnu kallistelevan, eikä esim. joissain rampeissa kaasteessa olevan liikuntasauman kohdalla kovassakaan vauhdissa mitään omituista :D . Ja auton asento nyt pikkasen etukeno: 17" vanteen alareunasta lokasuojan reunaan 620 mm, etu/taka.
9-5 2.3 MY2008
Vastaa Viestiin