saab vs volvo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo avain-pakki-yhdistelmähän on vallan loistava. Tarkoittaa sitä, että käsijarrua ei tartte koskaan pysäköidessä kun on vaihde päällä, eikä se siten myös unohdukaan. Toinen on se, että samalla autossa on myös mekaaninen ajonesto -> ilman avainta ei autoa liikutella.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

peinu kirjoitti:Tuo avain-pakki-yhdistelmähän on vallan loistava. Tarkoittaa sitä, että käsijarrua ei tartte koskaan pysäköidessä kun on vaihde päällä, eikä se siten myös unohdukaan. Toinen on se, että samalla autossa on myös mekaaninen ajonesto -> ilman avainta ei autoa liikutella.
Paitsi että liikutellaan. Mulla oli aikanaan pari OG900:sta, joista ensimmäinen vietiin pihasta. Jotain tanakkaa virtalukkoon ja riuska ruhjaisu ja auto oli käynnissä (ja virtalukko tietenkin tuhannen p****na). Nykyisissä on tietenkin elektroninen käynnistyksen esto, joten vaatii jo vähän muutakin kuin lihasvoimaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tannisto kirjoitti:
peinu kirjoitti:Tuo avain-pakki-yhdistelmähän on vallan loistava. Tarkoittaa sitä, että käsijarrua ei tartte koskaan pysäköidessä kun on vaihde päällä, eikä se siten myös unohdukaan. Toinen on se, että samalla autossa on myös mekaaninen ajonesto -> ilman avainta ei autoa liikutella.
Paitsi että liikutellaan. Mulla oli aikanaan pari OG900:sta, joista ensimmäinen vietiin pihasta. Jotain tanakkaa virtalukkoon ja riuska ruhjaisu ja auto oli käynnissä (ja virtalukko tietenkin tuhannen p****na). Nykyisissä on tietenkin elektroninen käynnistyksen esto, joten vaatii jo vähän muutakin kuin lihasvoimaa.
noh, noh. Ogsatkuja vissiin turha vetää enää tähänkin keskusteluun mukaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

peinu kirjoitti: noh, noh. Ogsatkuja vissiin turha vetää enää tähänkin keskusteluun mukaan.
Hyvä on... :oops: . Piti vaan lausahtaa esimerkkinä, kun pakkilukko ei auton viemistä estä. Ei taida edes hidastaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tannisto kirjoitti:
peinu kirjoitti: noh, noh. Ogsatkuja vissiin turha vetää enää tähänkin keskusteluun mukaan.
Hyvä on... :oops: . Piti vaan lausahtaa esimerkkinä, kun pakkilukko ei auton viemistä estä. Ei taida edes hidastaa.
Kokeilepas huvikseen mitä vaatii 9-5:n pakkilukon murtaminen ja raportoi sitten ... :) Eiköhän tuosta ogsatkustakin ole jotain opittu vaikka jotkut onkin täysin päinvastaista mieltä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Yllättävää kuinka suuren numeron ihmiset tekevät noin niinkun yleisellä tasolla tuosta Saabin virtalukkosijoittelusta. OG:ssa virtalukko oli varsin syvällä, melkeinpä lattialla, mutta uudemmissa se on tuotu hyvin esiin. Avaimia käytetään lukossa keskimäärin kaksi kertaa per ajomatka pisteestä A pisteeseen B (jos ei ole tapana sammuttaa autoa risteyksissä jokaisen liikkeellelähdön yhteydessä:lol: ) Eihän kukaan jenkkiautojenkaan vaihteenvalitsimen sijoittelua itke...sitäkin käytetään yhtä paljon samalla matkalla (jos nyt ei oteta huomioon notkean auton vekslaamista). Itselläni ei ole ongelmia löytää muissa autoissa virtalukkoa "oikeasta paikasta" ja niiden jälkeen taas omassa Saapissa väärästä paikasta..pitää vaan olla hereillä autoillessa 8)

Se on vaan sama kuin ihmistenkin kanssa, eli erilaisuuksiin on helppo takertua.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Tannisto kirjoitti:Hyvä on... :oops: . Piti vaan lausahtaa esimerkkinä, kun pakkilukko ei auton viemistä estä. Ei taida edes hidastaa.
Eipä tuo paljoa hidasta RATTIlukkokaan saman ikäisissä autoissa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Itselleni ainakin tuntuu ihan luontevalta tuo virtalukon ja lasinsäätimien sijainti keskellä. Niin OG satkuissa kuin uudemmissa tuotteissa. Johtuneeko totutusta ajotavasta (vasemmalla kädellä ratissa kiinni) vaiko mistä...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Muksu kirjoitti:Yllättävää kuinka suuren numeron ihmiset tekevät noin niinkun yleisellä tasolla tuosta Saabin virtalukkosijoittelusta. OG:ssa virtalukko oli varsin syvällä, melkeinpä lattialla, mutta uudemmissa se on tuotu hyvin esiin. Avaimia käytetään lukossa keskimäärin kaksi kertaa per ajomatka pisteestä A pisteeseen B (jos ei ole tapana sammuttaa autoa risteyksissä jokaisen liikkeellelähdön yhteydessä:lol: ) Eihän kukaan jenkkiautojenkaan vaihteenvalitsimen sijoittelua itke...sitäkin käytetään yhtä paljon samalla matkalla (jos nyt ei oteta huomioon notkean auton vekslaamista). Itselläni ei ole ongelmia löytää muissa autoissa virtalukkoa "oikeasta paikasta" ja niiden jälkeen taas omassa Saapissa väärästä paikasta..pitää vaan olla hereillä autoillessa 8)

Se on vaan sama kuin ihmistenkin kanssa, eli erilaisuuksiin on helppo takertua.
Toinen asia, jota en ymmärrä on kritiiki vakionopeuden säätimen sijoittelusta. Vähän tottumista se vaatii, kun käytön aloittaa, mutta käden motoriikka kehittyy kyllä sitä käyttämään eikä minulla ainakaan ole vaikeuksia hallita sitä.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
kampsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 22:08
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kampsa »

ei nuo lasin nostimien kytkimet haittaa, kun 850:ssä ne oli kans keskikonsolissa,,
viiksi ryttyili ihan samoin 850:ssa,,95:n vakionopeus säätimelle en osaisi kuvitella muuta paikkaa kuin missä se nyt on,,?
mielestäni ok,,ja pelaa kuin pitääkin,,

automaatti on varmaan ihan ok,,jos siitä tykkää? mutta koeajettuani sellaista, pysyttelen itse manuaalissa,,
jäi fiilis et pilaa moottorin parhaat ominaisuudet, kuin kytkin luistaisi ja syö potkua pois,?
ei ollut mun makuun,, sori, mutta mun mielipide.
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
andr
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

sain tänään koeajaa V70 turbo awd -97 (225 hv) -mallista ajoneuvoa,
tarkoituksena vähän verrata omaan wagoniin (150 tai 220 hv).

kyllä heti piti oikein ääneen kysyä: missä hepat !?
ei oikeastaan tapahtunut mitään, vasta kun kierroksia oli
oikein reilusti aikoi huomaamaan jotain.

ero SAABkoneisiin mielestäni huikea, kun alakierroksista
jo lähtee, vaikka onkin omassa tuo peruskone. Puhumattakaan
sitten kun ajelee bsr-ohjelmalla. Ihmettelen että volvon
225 heppaa saadaan noinkin hyvin piiloon ?

ja vielä: kun vertaa tuntumat vanhaan 9000i perussaappiin;
sen moottori reagoi HETI pieniin muutoksiin pintakaasulla. Jopa herkemmin kuin ysifemmassa.

no, volvot kai vielä pysyvät paremmin arvossa ...?!

r.
Vastaa Viestiin