nyökkivä veto peruuttaessa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

nyökkivä veto peruuttaessa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hei,

tossa kesärenkaiden vaihdon jälkeen huomasin, että toi 9-5 nyökkii aika kovasti toisinaan, kun peruuttaa. Saman ilmiön saa joskus aikaan myöskin eteenpäin liikkeellelähtiessä. Onko moottorintukikumien kypsyminen mahdollisesti syynä?

Ilmeisesti edellinen omistaja on uusinut alustanpuslia, kun katsarilla kehui autoa ja totesi, että tuppaa yleensä tuon vuosimallisissa olemaan vaikka mimmosia välyksiä alustassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Omassa -98:sissa oli samaa vikaa, syynä oli revennyt vaihdelootan kiinnityskumi (siellä akkutelineen alla siis). Osa taisi olla aika tyyris (luokkaa 250e), Sikabondilla vahvistettuna ei kestänyt kuin muutaman päivän joten uusi oli hankittava.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ahaa, pitääpä tarkastaa tuo kohde.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Jos kyse on loppuunkuluneesta etummaisen moottorikannattimen kumista, niin kumin tilalle voi vaihtaa oheisen polyuretaanipalikan (siis vaihdelaatikon tuesta).
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2436.
Toimii ainakin uudemmissa, en sitten tiedä mikä ero on ennen 00-mallia ko. palikassa....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

koistha kirjoitti:Jos kyse on loppuunkuluneesta etummaisen moottorikannattimen kumista, niin kumin tilalle voi vaihtaa oheisen polyuretaanipalikan (siis vaihdelaatikon tuesta).
http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2436.
Toimii ainakin uudemmissa, en sitten tiedä mikä ero on ennen 00-mallia ko. palikassa....
No, senverta on jo tullu nekkuun noiden vuosimallijuttujen kanssa, että uskon ihan suosiolla noita vuosimallisoveltuvuuksia. Jos se on 00-lähtien, niin ei voi mitään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mertmi kirjoitti: No, senverta on jo tullu nekkuun noiden vuosimallijuttujen kanssa, että uskon ihan suosiolla noita vuosimallisoveltuvuuksia. Jos se on 00-lähtien, niin ei voi mitään.
Joo se lootanpään moottorikiinnitys ja vaihteensiirto ovat ihan erilaisia noissa alkupään malleissa, kannattaa ostaa oikeanlaiset osat, jokainen laittakoon urtsipuslia jos parhaaksi näkee, itse sellaisia en asenna mihinkään autooni.

Se lodjun yläpään tuki on muistaakseni sellainen aika pyöreä meltallilaatta johon on vulkanoitu kiinni kumi, kumi oli omassani irti eikä sen korjaus Sikalla kestänyt kuin päivän pari.
Vastaa Viestiin