vie öljyä!
vie öljyä!
ihmetyttää toi öljyn kulutus,ei vuoda eikä pöllytä sinistä mut tuntuu fluidi maistuvan.ja minkä hintanen toi huohotin päivitys on asun lohjalla ja olisko halvempaa kuin pp-auto?mul on 00 aero 147 000 ajettu.mut mustaa pölläyttää ku paikal polkasee,mut sehän on vaan merkki et saa ainetta hyvin,lastutettu nordicilla.. mitä kantsis tehä,kaikki paukut tuntuu olevan tallella..öljyt aattelin vaihtaa,mut mitä sekin auttaa???onko rally formulat ok?
Re: vie öljyä!
Hakua voisi opetella käyttämään, ondumbo kirjoitti:mitä kantsis tehä,öljyt aattelin vaihtaa,mut mitä sekin auttaa???onko rally formulat ok?
96 M75 i12 5-speed
Onneksi ne molemmat ehjät moottorit ovat osuneet meidän talouteemme..Eski kirjoitti:Ei tarvitse edes hakua käyttää, kun katsoo tämän osion etusivua... Huohotinpäivityspaketin hinta on noin 50 euroa ja asennus puolen tunnin homma. Useimmat B235R-koneet kuluttavat öljyä, mutta musta savu ei ole normaalia.
Eski
Onko vapaa virtaussuodatin
Onko vaavirtaus suodatin asennettu. Velipojan aero pöllyytteli mustaa, kun polki edellä ja muutaman kuukauden sisällä koneesta räjähti mäntä.
Syy oli ilmeisesti ilmamassa mittarin suttaantuminen vapaavirtaussuodattimen öljystä. Kannattaa tutkia, ennen kuin hajoaa mitään isompaa. Immut ovat ilmeisesti kulutustavaraa 9-5:ssa .
Syy oli ilmeisesti ilmamassa mittarin suttaantuminen vapaavirtaussuodattimen öljystä. Kannattaa tutkia, ennen kuin hajoaa mitään isompaa. Immut ovat ilmeisesti kulutustavaraa 9-5:ssa .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
9000 lpt:lle asiaa... mul on ihan ilmanputsari saabis,ei vaparia.mut joku sano et se ei vakavaa ole,ku on vähän kutiteltu kone ni saa ainaski hyvin "evästä"?mut vitustako tota tietää,ei se mitään isompia kyl pössäyttele.mut öljyä vie,eikä vuoda ainakaan mistään.ja muuten toimii helvetin hienosti,olen ite ajanu n.7000km enkä ole vaihtanu putsaria enkä öljyjä.mut litran olen lisänny,ja olen aika paljon antanu leipää aerolle...
Jos pystyt
Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan. Tarkasta turbolta lähtevä putki, että onko öljyä. Turbojen ikä tahtoo lyhetä viritettäessä.
Mites huohotuksen takaisku, onko kunnossa?
Pistä muuten hakuun öljyn kulutus ja palstaksi 9-5, niin löytyy muutama juttu.
Mites huohotuksen takaisku, onko kunnossa?
Pistä muuten hakuun öljyn kulutus ja palstaksi 9-5, niin löytyy muutama juttu.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Jos pystyt
missä on faktaa että 9-5:sen Aeron kone hajoaa helpommin kuin ei Aeron kone?9000LPT kirjoitti:Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Jos pystyt
Ei tuosta varmaan faktaa olekaan, koska kone on aika lailla samanlainen kaikissaeklunto1 kirjoitti:missä on faktaa että 9-5:sen Aeron kone hajoaa helpommin kuin ei Aeron kone?9000LPT kirjoitti:Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan.
Aeroissa on vaan enemmän tehoa,ja kun noihin laitetaan pelkkiä softa virityksiä vakio turbolla, putkella, cuulerilla, niin rupeaa olemaan paikat aika kovilla,
Mutta kannattaa tosiaan tarkastaa nuo seokset ja vaihtaa öljyt max 10tkm välein. Jos imm on viallinen niin se saattaa vetää seokset laihalle, ja kun tuosta ei tule mitään CE ilmoitusta niin sitä on vaikea ajaessa tietää. Velipojan Aerosta paukahti yksi mäntä kun tuo immu oli juuri viallinen(seokset laihalle) ja autossa ollut viriboksi ei reagoinut nakuttamiseen tarpeeksi:?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Jos pystyt
Frostgrey kirjoitti:Ei tuosta varmaan faktaa olekaan, koska kone on aika lailla samanlainen kaikissaeklunto1 kirjoitti:missä on faktaa että 9-5:sen Aeron kone hajoaa helpommin kuin ei Aeron kone?9000LPT kirjoitti:Jos pystyt niin tarkasta seokset, jotta ei käy laihalla. Aeron koneet ovat tunnettuja hajoamisistaan.
Aeroissa on vaan enemmän tehoa,ja kun noihin laitetaan pelkkiä softa virityksiä vakio turbolla, putkella, cuulerilla, niin rupeaa olemaan paikat aika kovilla,
Mutta kannattaa tosiaan tarkastaa nuo seokset ja vaihtaa öljyt max 10tkm välein. Jos imm on viallinen niin se saattaa vetää seokset laihalle, ja kun tuosta ei tule mitään CE ilmoitusta niin sitä on vaikea ajaessa tietää. Velipojan Aerosta paukahti yksi mäntä kun tuo immu oli juuri viallinen(seokset laihalle) ja autossa ollut viriboksi ei reagoinut nakuttamiseen tarpeeksi:?
Jollakin OBD loggerilla varmaankin voisi tarkkailla seoksia? Tuleeko kuitenkin vikakoodi jos IMM on rikki?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Karzan kirjoitti:Ei sentään. Täällä vm 2000, 158tkm mittarissa, eikä syö öljyä lainkaan.jmarin kirjoitti:Onneksi ne molemmat ehjät moottorit ovat osuneet meidän talouteemme..
Mullakin kyllä öljyt pysyy 10tkm vaihtovälin ylämerkissä ja ö-pohja oli suhteellisen puhdas. On niitä siis kaiketi ehjiäkin olemassa
Autohan on 2002 2.3t ja ajettu 159tkm.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021