9-5 turbomittari

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
treidaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 09:11

9-5 turbomittari

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Nyt on päällä vaihteeks aika paha autokuume, että alkaa jo muistiki pätkimään.
Onko 9-5 matalapaineturbossa vakiona turbomittari.
Tulihan tuo auto koeajettua viimeviikolla mutta kun ei muista.
Ajoin myös 9-3ss 1.8t jossa tuota mittaria ei ollut.

Kahesta hyvästä autosta on kyllä tosi paha valita.
Mutta taidan kuitenkin siirtyä nykyisestä og9-3:sesta 9-5 kuskiksi 8)
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

9-5 matalapaineiseen 2,3:een tuli painemittari vuosimalliin -03 alkaen(185hv).
Sitä aiemmissa malleissa (170hv) ei mittaria ollut.

2,0 koneella olevista mulla on vain luulo että mittaria ei ole, jollain on varmaa tietoa niistäkin :?: :D

Edit: kauhia kuin ne vuodet kuluvat vauhdilla :D 2,3lpt tuli 185hv softalla tosiaan jo vm-01
Viimeksi muokannut 2,3T sport, Ma Touko 03, 2004 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Joni
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joni »

Näin on, koeajoin kerran 2.3t -01 mallia (185 hv) ja siinä oli turpomittari. Ja omassa ei ole.
Jon & 9-5 2.0TW -02
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jep, -01 malliin tuli tehonnoston myötä.
STCF #3
treidaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 09:11

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Kävin vielä tänään koeajamassa 9-5 2.0t:n ja ei siinä turbomittaria ollut.
On muuten irroitettava vetokoukku törkeen hintanen, 658€
Mä maksoin uudesta kärrystä jossa 3 metrin lava vuosi sitten 600€ :lol:

Ja muutenkin on vaihto touhu alkanu tosissaan vitxxxxamaan.
Tarjoavat vm 2002 9-3t:stä 5000€ vähemmän kuin heillä myynnissä oleva vastaava peli.
Ainahan tinkivaraa on ja pitääkin olla, joten onhan tuossa myynnissä olevassakin sitä, mutta kovat voitot yrittävät silti tuosta mun sabasta kääräistä. "Eikä enää hintaa voi viilata kuin joitain juuroja"

Ei tule kauppoja. Pysyn og9-3:sessa. Se näyttääkin niin Kauniilta :lol:
(Koskahan olen tuon viimeksi sanonut vaimolleni??)
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Sori tyhmyyteni, mutta tarkoittatte turbomittarilla siis sitä missä viisari näyttää "turbon liikettä/tehoaluetta tms." kyseessä ei siis ole mikään paineita tms kertova mittari? Mulla on 9-5:ssa toi mittari siinä oikealla lämpötilan ja polttoaineen yläpuolella. Mitä tuo mittari oikeastaan kertoo, mitä hyötyä siitä on? (sori mun maallikkokysymykset.. :oops: )
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Toi turbomittari kertoo "noin arvon" kulloisenkin ahtopaineen määrästä. Esim. Trionic 5:lla varustetuissa Saabeissa turbomittarin keltaisen ja punaisen alueen raja on noin 0,7 baria jne.

Tuon turbomittarin voi kyllä asennuttaa jälkikäteenkin omaan 9-5:eensa. PCS:n Riku kertoi minulle, että homma onnistuu noin 600-700 eurolla. Tähän hintaan saa uuden mittariston, jossa on tuo turbomittari ja mittariston asennustyön.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Mulla on 2000 Aerossa turbomittari.

Ei vain jouda kattoon mihin asti se menee kun kiihdyttäessä tempoo niin vietävästi.

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Tuon turbomittarin voi kyllä asennuttaa jälkikäteenkin omaan 9-5:eensa. PCS:n Riku kertoi minulle, että homma onnistuu noin 600-700 eurolla. Tähän hintaan saa uuden mittariston, jossa on tuo turbomittari ja mittariston asennustyön.
Mieleummin sijoittaisin rahat kunnon ahtopainemittariin, jos sellaisen autoonsa haluaa. Hyvän mittarin saa asennettuna alta satasen.
T7:ssa paineet heitteleen jonkun verran, joten pelkkä paineen arvoon tuijottaminen ei kerro koko totuutta. Toisaalta ECUn parametreillä sorkittu "orkkismittarikaan" ei pajon jeesaa. Toki näkehän siitä nouseeko neula aina samaan kohtaan...
#1730
500whp.net member
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Vigge kirjoitti:Mieleummin sijoittaisin rahat kunnon ahtopainemittariin, jos sellaisen autoonsa haluaa. Hyvän mittarin saa asennettuna alta satasen...
Veli hyvä, mistä tällaisen avaimet käteen toimituksen alta satasen mahdollisesti saisi ? ...alkoi kiinnostamaan... 8O
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Horkkatautisen Equusin ahtomittarin saa autotarvikeliikkeestä ~25 eur ( esim. hessumobiili ) + itse asennus ei maksa mitään.....

täällä on keskustelua aiheesta + kuvia eri sivuilla+as.ohjeita:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1108
potkuhousu kirjoitti:Jotta tyhmempikin kooodaaja ymmärtää niin tehdään tää yksinkertaiseksi. Vaihtoehtona on kohdat 1, 2 tai 3. Mihinkä väliin se tuikataan? Uups anteeksi en muistanut pestä konetta ennen kuvaa 8O

Kuva
Vigge kirjoitti: Letku nro. kolme menee imusarjaan. Seuraa itse kaapelia niin näet.
Menee sellaiseen plugiin jossa on kaksi letkua, joista toinen menee bensapaineensäätimelle.
Letku nro. 1 tai 2 menee BPV:lle, en muista kumpi.

Eli pistä se T-haara letkuun nro. kolme, joste vedät letkun ahtopainemittarille. Mä voin ottaa kuvan mun virityksestä kohta puoliin.
...
Toi "mokkula" on T7:ssa "ihan rintapellissä kiinni", "tuulilasin reunan alapuolella", "hiukan kuskin puolella", "siellä alhaalla moottoritilassa siis"... :?

P.S jos ostat Equusin, niin laita sinne letkun sisään ruuvi tai käytä muuta kuristinta, sillä aika monella se mittarin neula
on vavissut kuin horkkatautisella...., mutta ruuvitemppu on tehonnut. :)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vastaa Viestiin