9-5 linear farkku kiikarissa 2003vm

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sompse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

9-5 linear farkku kiikarissa 2003vm

Viesti Kirjoittaja sompse »

Terve

Olen taipumassa kyseiseen automerkkiin ensimmäistä kertaa niin kertokaas
mitä tuosta kannattaa noin pintapuolin kattoa ennen ostoa? Onko jotain niveliä / muita, mikä vaivaa tuollaista 100 000km ajettua normaalisti?
Auto on lisäksi automaatti laatikolla.

Kävin koeajamassa autoa ja hyvältä tuntui ajaa, vakaalta ja ei mitään ylimääräisiä ääniä ainakaan tuntunut kuuluvan.

Kuinkas tuon integroidun cd kasetti radio hässäkän kanssa, saako sitä päivitettyä tai vaihdettua kokonaan toisenlaiseen?


T:Seppo
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Viesti Kirjoittaja APC »

Ei ole mitään niin vakavaa, että kannattaisi jättää hyvä auto ostamatta.
9-5 Aero Wagon -06
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Kannattaa haulla etsiä 9-5 tyyppiviat. Niistä selviää aika paljon asioita joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Nokkaketjuasiakaan ei ole ongelma, koska sulla on moottoritakuu voimassa, sikäli kun huoltokirja on moitteeton. Kannattaa tietty kuunnella konehuoneen puolelle, kuuluuko asiatonta ketjun rohinaa.
Helevatan hyvä vehje on se... :D
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
sompse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja sompse »

Joo hakua olen käytellytkin ja ei mitään oikein mahdottomia tyyppivikoja ole tullut vastaan tai ainakin korjauksetkin löytyy täältä pää piirteittäin.

Pitääkös se paikkansa, kun jotkut moittii 2.0T konetta laiskaksi jos automaattiloota?

Itse en pysty vertaamaan, kun en ole päässy manuaalista versiota kokeilemaan.

Seppo
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ainahan se automaatti tuppaa olemaan vähän laiskempi kuin manuaali, mut enempi se on kiinni ajotottumuksesta saako sen automaatin kulkeen vai ei. Itsellä on nyt toinen tomaatti menossa ja kyllä kun ekaa kertaa automaattia ajelin, ni ajattelin on melkoinen nuhapumppu, vaikka tehoo piti olla liki 200 kaakkia. Ainakin ohittaessa esim. rekkaa, ni tiputan hetkellisesti nopeuden 80 pintaan ja sit survasen kaasun pohjaan, ni kickdown puottaa kakkoselle. Jos nopeus ois lähempänä 90, ni tippuis vaan kolmoselle ja lähtö ois paljon tahmeempaa. Aina on ainakin ohi päästy. :P
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
sompse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja sompse »

2.0t 150hv Tämä se olisi.

En tiennykkään että tuo "T" vielä vakuttaa onko se 150Hp vai 180Hp
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onko 2.0T:tä edes 9-5:ssa koskaan ollutkaan millään markkina-alueella?

Tehtaan virityssarjallahan sellaisen saa aikaiseksi ja virityssarjan voi tilata lisävarusteena kun autoa ostaa, mutta luettelot eivät kai koskaan ole 9-5 2.0T:tä tunteneet?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Heh! Nyt sitten pitää varmaan mennä kirjainkauppaan ostamaan sellainen iso T ja liimata se takakontiin pikku t:n tilalle, kun autossa jyllää tehtaan virityssarja.

Tarkoittaakos tuo kirjain koko siis puhtaasti tehoja? Vai kenties matala-/korkeapaineturboa? vai mitä...?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9-5T kirjoitti:Kyllä ja myös suomessa.
Missä vuosimalleissa sitä on ollut... ei meinaan ole ikinä osunut silmään?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Terve itsellä alla on 2.0T busines malli ollut myynnissä suomessa 99-00 muistaakseni. Rekisteriotteessä tehoksi ilmoitetaan 141kW. Autotallin automallit haulla löytyy. Sitä monesti ihmetellyt mitä eroa tässä on myytävään virisarjaan mihin ilmoitetaan 136kW noh ainaski ne 5kW????
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
sompse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja sompse »

Vielä palatakseni tuohon alkuperäiseen aiheeseen :) niin olisiko mitään järkeä tingata 110 000 huolto tuohon pirssiin jos ei siitä hintaa saa tinkimällä tippumaan. Ja mitä tuohon 100 000km huoltoon on mahdollisesti kuulunut jos
sellainen on siihen tehty jo. En ole vielä keriinny selvittämään onko edellinen omistaja sitä tehnyt.
sompse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja sompse »

Kyllä se on puhtaasti 2003 malli ja ajettu 112 000km

Onko tuo korimalli muuttunut facelift mielessä tuossa 2000-2005 välissä
Viimeksi muokannut sompse, Su Touko 13, 2007 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saaba
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 06:56
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja saaba »

sompse kirjoitti:Vielä palatakseni tuohon alkuperäiseen aiheeseen :) niin olisiko mitään järkeä tingata 110 000 huolto tuohon pirssiin jos ei siitä hintaa saa tinkimällä tippumaan. Ja mitä tuohon 100 000km huoltoon on mahdollisesti kuulunut jos
sellainen on siihen tehty jo. En ole vielä keriinny selvittämään onko edellinen omistaja sitä tehnyt.
Kannattaa ehdottomasti tingata huolto mukaan. Taitaa olla kallein huolto juuri noissa kilsoissa.
sompse
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja sompse »

Sitä ajattelinkin, että saattaa olla aika kallis tuo huolto juuri noilla kilometreillä. Pitää miettiä asiaa.
Vastaa Viestiin