9-5 linear farkku kiikarissa 2003vm
9-5 linear farkku kiikarissa 2003vm
Terve
Olen taipumassa kyseiseen automerkkiin ensimmäistä kertaa niin kertokaas
mitä tuosta kannattaa noin pintapuolin kattoa ennen ostoa? Onko jotain niveliä / muita, mikä vaivaa tuollaista 100 000km ajettua normaalisti?
Auto on lisäksi automaatti laatikolla.
Kävin koeajamassa autoa ja hyvältä tuntui ajaa, vakaalta ja ei mitään ylimääräisiä ääniä ainakaan tuntunut kuuluvan.
Kuinkas tuon integroidun cd kasetti radio hässäkän kanssa, saako sitä päivitettyä tai vaihdettua kokonaan toisenlaiseen?
T:Seppo
Olen taipumassa kyseiseen automerkkiin ensimmäistä kertaa niin kertokaas
mitä tuosta kannattaa noin pintapuolin kattoa ennen ostoa? Onko jotain niveliä / muita, mikä vaivaa tuollaista 100 000km ajettua normaalisti?
Auto on lisäksi automaatti laatikolla.
Kävin koeajamassa autoa ja hyvältä tuntui ajaa, vakaalta ja ei mitään ylimääräisiä ääniä ainakaan tuntunut kuuluvan.
Kuinkas tuon integroidun cd kasetti radio hässäkän kanssa, saako sitä päivitettyä tai vaihdettua kokonaan toisenlaiseen?
T:Seppo
Kannattaa haulla etsiä 9-5 tyyppiviat. Niistä selviää aika paljon asioita joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Nokkaketjuasiakaan ei ole ongelma, koska sulla on moottoritakuu voimassa, sikäli kun huoltokirja on moitteeton. Kannattaa tietty kuunnella konehuoneen puolelle, kuuluuko asiatonta ketjun rohinaa.
Helevatan hyvä vehje on se...
Helevatan hyvä vehje on se...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Joo hakua olen käytellytkin ja ei mitään oikein mahdottomia tyyppivikoja ole tullut vastaan tai ainakin korjauksetkin löytyy täältä pää piirteittäin.
Pitääkös se paikkansa, kun jotkut moittii 2.0T konetta laiskaksi jos automaattiloota?
Itse en pysty vertaamaan, kun en ole päässy manuaalista versiota kokeilemaan.
Seppo
Pitääkös se paikkansa, kun jotkut moittii 2.0T konetta laiskaksi jos automaattiloota?
Itse en pysty vertaamaan, kun en ole päässy manuaalista versiota kokeilemaan.
Seppo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Ainahan se automaatti tuppaa olemaan vähän laiskempi kuin manuaali, mut enempi se on kiinni ajotottumuksesta saako sen automaatin kulkeen vai ei. Itsellä on nyt toinen tomaatti menossa ja kyllä kun ekaa kertaa automaattia ajelin, ni ajattelin on melkoinen nuhapumppu, vaikka tehoo piti olla liki 200 kaakkia. Ainakin ohittaessa esim. rekkaa, ni tiputan hetkellisesti nopeuden 80 pintaan ja sit survasen kaasun pohjaan, ni kickdown puottaa kakkoselle. Jos nopeus ois lähempänä 90, ni tippuis vaan kolmoselle ja lähtö ois paljon tahmeempaa. Aina on ainakin ohi päästy.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Onko 2.0T:tä edes 9-5:ssa koskaan ollutkaan millään markkina-alueella?
Tehtaan virityssarjallahan sellaisen saa aikaiseksi ja virityssarjan voi tilata lisävarusteena kun autoa ostaa, mutta luettelot eivät kai koskaan ole 9-5 2.0T:tä tunteneet?
Tehtaan virityssarjallahan sellaisen saa aikaiseksi ja virityssarjan voi tilata lisävarusteena kun autoa ostaa, mutta luettelot eivät kai koskaan ole 9-5 2.0T:tä tunteneet?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Heh! Nyt sitten pitää varmaan mennä kirjainkauppaan ostamaan sellainen iso T ja liimata se takakontiin pikku t:n tilalle, kun autossa jyllää tehtaan virityssarja.
Tarkoittaakos tuo kirjain koko siis puhtaasti tehoja? Vai kenties matala-/korkeapaineturboa? vai mitä...?
Tarkoittaakos tuo kirjain koko siis puhtaasti tehoja? Vai kenties matala-/korkeapaineturboa? vai mitä...?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
- Paikkakunta: Toholampi
Terve itsellä alla on 2.0T busines malli ollut myynnissä suomessa 99-00 muistaakseni. Rekisteriotteessä tehoksi ilmoitetaan 141kW. Autotallin automallit haulla löytyy. Sitä monesti ihmetellyt mitä eroa tässä on myytävään virisarjaan mihin ilmoitetaan 136kW noh ainaski ne 5kW????
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Vielä palatakseni tuohon alkuperäiseen aiheeseen niin olisiko mitään järkeä tingata 110 000 huolto tuohon pirssiin jos ei siitä hintaa saa tinkimällä tippumaan. Ja mitä tuohon 100 000km huoltoon on mahdollisesti kuulunut jos
sellainen on siihen tehty jo. En ole vielä keriinny selvittämään onko edellinen omistaja sitä tehnyt.
sellainen on siihen tehty jo. En ole vielä keriinny selvittämään onko edellinen omistaja sitä tehnyt.
Kannattaa ehdottomasti tingata huolto mukaan. Taitaa olla kallein huolto juuri noissa kilsoissa.sompse kirjoitti:Vielä palatakseni tuohon alkuperäiseen aiheeseen niin olisiko mitään järkeä tingata 110 000 huolto tuohon pirssiin jos ei siitä hintaa saa tinkimällä tippumaan. Ja mitä tuohon 100 000km huoltoon on mahdollisesti kuulunut jos
sellainen on siihen tehty jo. En ole vielä keriinny selvittämään onko edellinen omistaja sitä tehnyt.