150 tkm huolto, hinta?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Karzan
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 07:36
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja Karzan »

pamppu kirjoitti:
jarmoh kirjoitti:Nyt meni kyllä totaalisesti hermo! miten vi*ussa voi maksaa määräaikaishuolto 400 €!!! 150 tuhatta! Olarin länsiautossa, nyt lähti kyllä tää 9-5 Aero vaihtoon.

Ostan jonku hel*etin 1.0 Yariksen ni ei maksa perushuolto noin paljoa.
Vie Torek-Autoon, hyviä kokemuksia sieltä sekä minulla että muillakin. Haulla löytää myös juttua jos haluaa etsiä.

Yhteystiedot: http://www.yritysopas.com/tiedot/Espoo/ ... to_Oy.html
Juuri näin. Itse teetin "155 huollon" juurikin torekilla. Tosin huolto oli hieman eri, kuin mitä 150 vaatii. Öljyt suodattimineen, huohotinsarjan asennus ja automaattilaatikon öljyt. Letkut ja suodattimen vein mennessäni, muut tulivat torekilta. lasku oli muistaaksni 140 euroa.

Pieni miinus torekille tulee siitä, että kaveri oli unohtanut kiristää ruuvin, jolla öljyntäyttötratti lukitaan paikalleen. Ruuvi puuttui kokonaan ja siitä oli seurauksena venttiilikopan kannessa olevan huohotinputken läpivinetikumin murtuminen ja kone check engine- tilaan kehä 1:llä eilen. No, 5 euron kuminpala mäkelän autosta korjasi tilanteen, joten suurta vahinkoa ei käynyt.


Joten älä 95:sta vaihda, vaan vaihda Olarin länsiauto. Se se vasta kallis ja hidas lafka on.
jarmoh
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:58

Viesti Kirjoittaja jarmoh »

-
Viimeksi muokannut jarmoh, Ti Kesä 22, 2010 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja dumbo »

mä tein ite 150 000 huollon,paitsi tulppia ei tarttenu vaihtaa ja ilmastoinnin huollatin,ei ole leimaa mut en tarttekkaan...eikai siinä muuta tärkeetä ole ku noi askin ja koneen öljyt+putsari??ajattelin sen huohotuksen kohta päivittää... aero vm.00 149 000km
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Henke »

Hintaero ei koske ainoastaan Saabeja, kuten varmaan arvasittekin. Tehtiin kerran pientä vertailua täällä pohjoisessa merkki- ja ei-merkkihuoltojen hinnoista. Tulos: Parhaimmillaan merkkihuolto oli tuplahintainen, vähimmilläänkin hintaeroa oli muistaakseni viidennes eli 20 pros. :!: Eli merkin vaihto ei välttämättä auta, mutta huoltoliikkeen vaihto tosiaan voi auttaa.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Karzan
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 07:36
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Karzan kirjoitti:huohotinputken läpivinetikumin murtuminen ja kone check engine- tilaan kehä 1:llä eilen. No, 5 euron kuminpala mäkelän autosta korjasi tilanteen, joten suurta vahinkoa ei käynyt.

Ei auttanut tiivisteen vaihto, ja mäkelän auton mukaan check engine-valo kertoo vain sähköpuoleen liittyvistä probleemista. Prkl.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mikä oli vikakoodi? Ilmeisesti myös löysälle jäänyt bensatankin korkki on sähkövika, koska sekin sytyttää CE-valon...

Eski
Karzan
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 07:36
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Eski kirjoitti:Mikä oli vikakoodi? Ilmeisesti myös löysälle jäänyt bensatankin korkki on sähkövika, koska sekin sytyttää CE-valon...

Eski
No ylläripylläri. Kaasuläppäkoteloon vika ohjautui. Kotelo oli limp-modessa ja perjantaina ajetaan uusi softa sisään. Toivottavasti se riittää, ettei tarvisi vaihtaa uutta koteloa.
Vastaa Viestiin