vwkupla6 kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/381778/
taisin onnistua laittamaan nämä tänne kiitokset kuuluu jouniH:lle
Onkohan auto läheistäkin sukua Extremeduudsonien lanseeraamalle Saab 900 Hirmulle, joka monessa pätkässäkin esiintyy....
vwkupla6 kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/381778/
taisin onnistua laittamaan nämä tänne kiitokset kuuluu jouniH:lle
eipä taida ollae0000333 kirjoitti:vwkupla6 kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/381778/
taisin onnistua laittamaan nämä tänne kiitokset kuuluu jouniH:lle
Onkohan auto läheistäkin sukua Extremeduudsonien lanseeraamalle Saab 900 Hirmulle, joka monessa pätkässäkin esiintyy....
en sitte tiiä tosta trionicistä mut papereis lukee et 142A kw ja eikös se oo aika lähel 185hv9-5T kirjoitti:Jos haluat että kuva näkyy linkkiä klikkaamatta väritä linkki hiirellä ja paina Img-nappia.vwkupla6 kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/381778/
taisin onnistua laittamaan nämä tänne kiitokset kuuluu jouniH:lle
Onko Trionic vaihdettu uudempaan? pisti vain "silmään" 185hv/oranssit vilkut/antennittomuus.
Musta auto pitäisi pestä 3 tunnin välein ainakin täällä missä hiekkapölyä on ilmassa koko ajanEski kirjoitti:Eipä nyt varsinaisesti mitään kevätkiillotusta tullut tehtyä,
Eski
Zainolta löytyy Z-PC joka on melko "mieto" mutta todella tehokas hiova cleaneri. Tämä ei itsessään ole vaha joten Z-PC:n jälkeen pitää auto vahata vielä vahalla. Tosin tämä on tilanne melkeinpä kaikkien cleanereiden kohdalla.Saappi Kuski kirjoitti: Musta auto pitäisi pestä 3 tunnin välein ainakin täällä missä hiekkapölyä on ilmassa koko ajan
Oletko muuten käsitellyt tuota koskaan hiovalla vahalla? Mullahan on samanikäinen musta 9-5 ja pinta on jo sen näköinen että pitäisi jossain vaiheessa vetäistä pikkunaarmut veke kun keksisi että millä. Autoglymin edustaja ei viitsinyt vastata edes sähköpostikyselyyni että onko niillä sellaista tuotetta.
Sellainen hiomavaha pitäisi löytää että sen päälle voi sitten vetäistä kestävän kiiltovahan.
Riippuu kyllä hieman merkistä. Zainoja suositellaan käytettävän ainoastaan muiden Zainojen kanssa (poikkeuksena Z-CS jota voi laittaa minkä tahansa muun valmistajan vahan päälle) mutta jos esim. myllyttää auton tuolla Meguiarsin tavaralla niin voi siihen päälle huoletta laittaa vaikka Glymiä jos sitä kerran löytyy varastosta. Zainoakin periaatteessa voi laittaa koska tuo cleaneri ei varsinaisesti muodosta pintaan mitään suojaavaa kalvoa vaan yksinkertaisesti hioo ja puhdistaa tuon pinnan, tosin Zainoa ajatellen voi esim. pesu Z-7:llä olla hyvä idea ennen vahaamista. Muissa tapauksissa mielestäni on turha lähteä pesemään autoa myllytyksen jälkeen ellei sitten tököttiä ole levinnyt aivan holtittomasti joka paikkaanSaappi Kuski kirjoitti:Kiitokset Pade tuoteinfosta. Minulla on ollut tapana vetää 2 kertaa vuodessa pintaan ensin 2 kerrosta tuota autoglymin punaista ja sitten kultainen päälle. Se punainen ei tosiaan hio mitään.
Nyt tulee mieleen että jos laittaa ensin hiovan käsittelyn erimerkkisellä vahalla niin onkohan viisainta pestä se pois ennen kuin laittaa päälle mitään muun merkkisiä? Eikö näitä yleensä suositella että pitää olla samaa merkkiä kaikki kerrokset?
Haluan tosiaankin pintaan Kestävän vahan (koska en jaksa vahata kuukauden välein), kiilto on vähemmän tärkeä asia.
Eikö ollut niin että Zainolla ei ole varsianisesti "kesto"vahaa ollenkaan?
Tuli ilmeisesti varsin hyvä9-5T kirjoitti:
Tuota koneella ja väri vaihtui konepellissä
Ensinnäkin epäkesko-kone on järkevä hankinta jos ei ole ihan alan ammattilainen. Tuollaisella ei-epäkeskolla on huomattavasti suurempi riski polttaa pinta puhki tai saada ei-toivottuja hologrammeja sun muuta maalipintaan. Kunnon epäkeskolla tuo riski on lähes olematon jos ei ole täysi tunari, toki etenkin kulmien kanssa kannattaa olla varovainen.Muksu kirjoitti: Tuli ilmeisesti varsin hyvä
Itsellä olisi tarkoitus hommata kone (piti hommata jo viime kesänä mutta niinpä vaan jäi ) ja käydä koko kinneri ensin tuolla renovatorilla läpi ja sitten lykätä perus Glymi ja resin polish päälle.
Onko jotain huomioitavaa tuon koneen kanssa touhuamisen suhteen? Tietysti pitää olla varovainen kulmien kanssa ettei hio maalia puhki ja käytä liian kovia kierroksia, mutta noin yleensä
Nyt en todellakaan mene vannomaan koska eri valmistajilla saattaa olla ihan omat värinsä näissä.9-5T kirjoitti:Kiitos hyvistä vinkeistä, onko laikkojen värieroilla(ostin valkoinen, musta ja oranssi) joku yleinen "kovuus" merkintä yms.
juu ei niitä enää ukissa tehdä9-5T kirjoitti:193hv eli vielä erikoisempi yksilö. Ruotsista noi kaikki on suomeen tuotuvwkupla6 kirjoitti:en sitte tiiä tosta trionicistä mut papereis lukee et 142A kw ja eikös se oo aika lähel 185hv9-5T kirjoitti: Jos haluat että kuva näkyy linkkiä klikkaamatta väritä linkki hiirellä ja paina Img-nappia.
Onko Trionic vaihdettu uudempaan? pisti vain "silmään" 185hv/oranssit vilkut/antennittomuus.
mut sekin voi vaikuttaa et saabbi on tuotu uutena ruotsista suomeen, vuosmalli on muute 98
Riippuu kovin paljon miten kyseisen homman tekee, minkälaisilla työkaluilla ja aineilla. Jotkut aineet/laikat ovat huomattavasti agressiivisempia kuin toiset jne..Sairas95 kirjoitti:Minua on aina vähän askarruttanut tuo myllytys, koska ei tiedä, onko jokainen myyjä myllyttänyt jo valmiiksi. Auton maalipinta on ilmeisesti kuitenkin niin ohut, ettei tarvitse montaa kertaa myllyttää, kun alkaa pohjamaali paistaa? Onko kellään tietoa, kuinka monta myllytystä auton maalipinta kestää? Varsinkin, kun nykyään moni tekee myllytyksen itse, kun ennen se oli käytännössä ammattimiehen hommaa, niin kannattaa oikeasti tarkastella ostoautoa sillä silmällä.