Vastaan itelle. Todennäköisesti ne yläpään laakerit paskana. v**tu ku ei aikasemmin tullu luettua tätä. Laakerit tuntui aika nihkeältä. prkl!JouniH kirjoitti: Olenkohan tehnyt asennuksessa jotain väärin ku ajaa isosta möykystä tai kuopasta niin jousista kuuluu aika kovaa ääntä. Kolahtelua, pojoiing ääntä? Tutkin asiaa ja jousi tavallaan osuu iskarin lautaseen. Kuva. <--- Tuossa kuvassa näkyy kuinka jousi on kulunut alhaalta. Pistin jousen kuitenki oikeaan kohtaa siihen iskarin lautasessa olevaan väkäseen. Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa?
Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Audi A4 2.0TFSIq
Nyt on alusta paikallaan. Eikä isompia kolinoita kuulu.
Pesin ja vahasin auton kesä kuntoon.
Öljyn kulutuksen syyksi ilmeni turbo. Joten uusi mitsu tilaukseen. Sitten korjailen lommuja eripuolelta autoa. Konepelti pitäisi maalata uudelleen. Sen verran on kiven iskeymiä. ..hiljaa hyvä tulee..
Audi A4 2.0TFSIq
Missä ratin asennossa tuo rutina kuuluu sinulla? Kaverin 9-5:ssä kuuluu keskialueelta 90 astetta oikealle ja vasemmalle käännettäessä rutinaa. Ajattelin josko olisi tosiaan nuo yläpään laakerit hajalla.Eski kirjoitti:Onkos nuo Bilsteinit Sportit vai Sprintit? Itse tilasin juuri Sportit eteen, kun takana on sellaiset olleet jo pitkän aikaa ja ilmeisesti kuskinpuolen yläpään laakeri on minultakin hajalla (rutisee käännettäessä) niin tuleepahan samalla laitettua etuiskaritkin kuntoon...
Eski
Niin ja millainen homma noiden vaihto on? Eli onnistuuko ihan kotitallissa vai vaatiiko spesiaalityökaluja?
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Mulla on Sprintit. Vissiin paremmin sopivat madalluksen kanssa. Aika jämäkkä alusta tosiaan tuli. Paranee mitä lujempaa ajaa.Eski kirjoitti:Onkos nuo Bilsteinit Sportit vai Sprintit? Itse tilasin juuri Sportit eteen, kun takana on sellaiset olleet jo pitkän aikaa ja ilmeisesti kuskinpuolen yläpään laakeri on minultakin hajalla (rutisee käännettäessä) niin tuleepahan samalla laitettua etuiskaritkin kuntoon...
Eski
Audi A4 2.0TFSIq
Eipä tuo niin kummoinen homma ole jos jakoaivain pysyy kädessä ja on lämmin talli. Tai ehkä joku sissi tekee ulkonaki. Auto ylös, iskarin "alapäästä" kaksi mutteria irti ja "se" tanko, yläpäästä konepellin alta kolme pulttia pois ja koko iskari - jousi paketti jää sulle käteen. Sitten vain jousi puristimilla jousi kasaan ja iskarin yläpäässä oleva mutteri auki. Tässä kohdin tulee se vittumaisin työ. Eli saada se mutteri auki siististi rikkomatta iskaria jos ei meinaa vaihtaa muuta ku laakerin. Mutteria ei kannata pyörittää ilman, että pitää toisella avaimella vastaan iskarin päästä. Voi rikkoa iskarin jos koko varsi pyörii. Mulla oli helppo homma vain paineilma vasaralla ottaa mutteri pois ku meni iskarit vaihtoon. Sitten vain paketti kokoon päinvastaisessa järjestyksessä. Sitten pyörien suuntaukseen.MikkoA kirjoitti:Niin ja millainen homma noiden vaihto on? Eli onnistuuko ihan kotitallissa vai vaatiiko spesiaalityökaluja?
Audi A4 2.0TFSIq
Tyylikkään näköinen keula kun on nuo kiveniskusuojat sopii hyvin tummaan autoon.
Heikkeneekö valoteho noiden tummien kiveniskusuojien vuoksi
Heikkeneekö valoteho noiden tummien kiveniskusuojien vuoksi
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
nii no.. kaikki on suhteellista. Olen ajanut s80 jossa on sinertävät kalvot ja ne ei minua haitannut, tai meikäläisen silmä ei erottanu, että valoteho olisi huonompi. saahan noi pois tuosta jos alkaa häiritteen.Mimmi kirjoitti:Rohkenisin olla eri mieltä asiasta, jo "tavallinen" kirkaskin vähentää valotehoa mittausten mukaan jopa 20%.
Audi A4 2.0TFSIq
Re: Saab 9-5 -02 "moottori takuu"
Päivitetään pitkästä aikaa "projektia".
Autolla kohta ajettu melkein 110 000km ja torstaille on varattu huolto. Moottori on alkanu kuluttaan öljyä viimeisen 10tkm aikana. Auto ei kuitenkaan savuta enkä ole kuullut outoja ääniä jakopäästä.
Sovittiin liikkeen kanssa, että tutkivat huollon yhteydessä moottorin. Lähetin tarpeelliset tiedot huoltokirjasta, että voivat tutkia auton kuuluvan moottoritakuun piiriin. Tänään tuli tieto, että auto kuuluu moottori takuuseen ja ongelmia ei ole jos osaa pitää vaihtaa.
STCS foorumilta joku mainitsi, että öljyn kulutus oli loppunut ku männän renkaat oli vaihettu? Männät\männänrenkaat ei vissiin kuulu takuun piiriin? Vai miten on?
Auto on ollut myynnissä pari kk, mutta todellista ostajaa ei ole löytynyt. Muutamia kyselyjä vain joten päätin, että pidän auton itsellä.
Tallissa odottaa xenon umpiot asennusta ja talveksi voisi muutaman lisävalon laittaa. Niistä myöhemmin lisää...
Autolla kohta ajettu melkein 110 000km ja torstaille on varattu huolto. Moottori on alkanu kuluttaan öljyä viimeisen 10tkm aikana. Auto ei kuitenkaan savuta enkä ole kuullut outoja ääniä jakopäästä.
Sovittiin liikkeen kanssa, että tutkivat huollon yhteydessä moottorin. Lähetin tarpeelliset tiedot huoltokirjasta, että voivat tutkia auton kuuluvan moottoritakuun piiriin. Tänään tuli tieto, että auto kuuluu moottori takuuseen ja ongelmia ei ole jos osaa pitää vaihtaa.
STCS foorumilta joku mainitsi, että öljyn kulutus oli loppunut ku männän renkaat oli vaihettu? Männät\männänrenkaat ei vissiin kuulu takuun piiriin? Vai miten on?
Auto on ollut myynnissä pari kk, mutta todellista ostajaa ei ole löytynyt. Muutamia kyselyjä vain joten päätin, että pidän auton itsellä.
Tallissa odottaa xenon umpiot asennusta ja talveksi voisi muutaman lisävalon laittaa. Niistä myöhemmin lisää...
Audi A4 2.0TFSIq
Re: Saab 9-5 -02 "moottori takuu"
Öljynkulutus voi johtua jumittuneista männänrenkaista. Pelkän öljynkulutuksen takia ei koneremonttia tehdä moottoritakuuseen, vaan koneesta pitää löytyä tarpeeksi venynyt jakoketju ja/tai öljylietettä.
Joihinkin öljyä syöviin koneisiin on saatu apua "liuotushoidolla", eli kaatamalla petroolia tulpanreijistä mäntien päälle (annetaan vaikuttaa yön yli ja vaihdetaan öljyt)... Jos takuuremontti iskee, tehdään joko jakopääremontti ja jos on pahasti mönjäytynyt vaihdetaan puolimoottori (alakerta), jossa tulee myös uudet männät renkaineen.
Eski
Joihinkin öljyä syöviin koneisiin on saatu apua "liuotushoidolla", eli kaatamalla petroolia tulpanreijistä mäntien päälle (annetaan vaikuttaa yön yli ja vaihdetaan öljyt)... Jos takuuremontti iskee, tehdään joko jakopääremontti ja jos on pahasti mönjäytynyt vaihdetaan puolimoottori (alakerta), jossa tulee myös uudet männät renkaineen.
Eski