Olen vastikään liittynyt palstallenne, jota olen selaillut jo jonkin aikaa. Huolimatta palstalla olevasta jo kirjoitetusta informaatiosta, ajattelin laittaa kysymyksen kehiin. Ottakaa tämä vaikka ..hmmm... esittäytymisenä.
Olen aiemmin painiskellut erimerkkisten autojen kanssa. Ehdottomasti paras ajettava tähän mennessä on ollut Alfa 156, jota kaipaan edelleen

Nyt olen vaihtamassa jenkkirassin pois ja hankkimassa kesäkuun puolessa välissä tuttavaltani sedanmallisen Saab 9-5 aeron. Autolla on ajettu 21000km. Se on vuosimallia 2003 ja otettu käyttöön vuonna 2004. Kaupan yhteyteen saan määräaikaishuollon ja jakoremmin vaihdon (ps. onhan siinä sellainen ?). Kilometrit eivät varmaankaan sitä edellytä, mutta vuodet kuitenkin. Kaupat olemme jo sopineet.
Koska Saab on laatuaan ensimmäinen perheessäämme, kysyisinkin mihin kannattaa varautua ? Onko odotettavissa jotakin tyyppivikaa tms... Auto on ollut kuumassa ilmastossa koko historiansa ajan ja sillä on ajettu vain lyhyitä työmatka-ajoja. Huomasin koeajolla, että keskikonsolin näytöstä on muutama pikseli matkannut jonnekin. Muuten tuntui kaikki pelaavan niin kuin sopii olettaa.
Etukäteiskiitokset opastuksesta

Terveisin
ZeiPii