Aeron boxi 2.3T:en, tuleeko ongelmia???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mrreferee
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 10:32
Paikkakunta: Sastamala

Aeron boxi 2.3T:en, tuleeko ongelmia???

Viesti Kirjoittaja mrreferee »

Auto on siis 2.3T Aut, 185 hp, -01. Kysymys kuuluu: Jos vaihdan samanikäisen Aeron ECUn tähän autoon, mitä tapahtuu? TECHillä tarvitsee varmasti käynnistykseneston takia käyttää, mutta sopiiko Aeron boxin ohjelma suoraan omaan autooni? Metroauton huoltopäällikön mukaan sopii, mitä sanovat todelliset tietäjät täällä. Uskallanko vaihtaa vai körötelläänkö vanhalla??Kiitokset jo etukäteen...
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Sopii.

Jatkossa koleileppas haku komentoa. Samaa asiaa on käsitelty n. kertaa. :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Sopii mutta tuskin mitään sen suurempaa hyötyä..
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, autosi on siis 2.3t, ei 2.3T (220hv). Tosin M2001 ei edes ollut tuota 220hv versiota... 2.3T:ssä ja Aerossa on softan lisäksi eri ahdin ja muitakin eroja, joten ei siitä Aeron tehoja pelkällä softalla saa...

Eski
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Itsellä -00 Aeron boxi 2,3t A:ssa. En tiedä tehoista, mutta -00 Aerosta BSR mitannut 250 hv ja 400 nm. Sen verran täytyy sanoa, että kyllä lähtee, 225-renkailla saa olla varovainen sutimisen kanssa. On sitäpaitsi edullinen ja varmatoiminen (toistaiseksi).
9-5 2.3 MY2008
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Eski kirjoitti:Jep, autosi on siis 2.3t, ei 2.3T (220hv). Tosin M2001 ei edes ollut tuota 220hv versiota... 2.3T:ssä ja Aerossa on softan lisäksi eri ahdin ja muitakin eroja, joten ei siitä Aeron tehoja pelkällä softalla saa...

Eski
Jostain aiemmasta ketjusta ymmärsin, että ahdin on sama 2.3T:ssä ja Aerossa, mutta takajarrut pitää muuttaa tehokkaammiksi.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Muistaakseni ahtimessa (06-) on hiukan isompi tulopuolen "aukko", kuin aiemmin ja varmaan tästä johtuen myös imupuolen putkea on muutettu uudemmissa malleissa.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Meneekös tuos "uusi" 06 mallin mitsu vanhan mallin tilalle jos uusii uuden mallisen imuputken samalla. Eli onko muuten samanlainen kuin "vanha" mitsu?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

miklaa kirjoitti: Jostain aiemmasta ketjusta ymmärsin, että ahdin on sama 2.3T:ssä ja Aerossa, mutta takajarrut pitää muuttaa tehokkaammiksi.
Jep. Muutoskatsastettua ei 2.3T:täkään tosin saa Aeron tehoille, vaikka takajarrut vaihtaisikin, koska Saabilta ei saa tarvittavaa dokumenttia, kuten virallisiin virityssarjoihin ja Hirschin setteihin...

Eski
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Niin, että Aeron boxi ei ole virallinen?
9-5 2.3 MY2008
mrreferee
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 10:32
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja mrreferee »

Asiaa on nyt harkittu ja Aeron ECU unohdetaan mm. erilaisten laatikoiden takia. Autoon ajetaan uusi softa ja sillä päästään tuohon 230 hp ja 370 Nm.
Kyseessä on nimenomaan sellainen softa joka ei "huijaa" Trionic 7:aa vaan säilyttää koneen kestämisen kannalta tärkeimmät parametrit koskemattomina niinkuin ne alkuperäisessä softassa ovat. Trionic 7 tuntuu olevan muutenkin melko hankala tapaus, koska esim. virittäjävelho Harinen sanoi ettei pysty Saabia softaamaan ( ei ainakaan tällä hetkellä) Homma on kuitenkin hoidossa joten ei muuta kuin kohti auringonlaskua....
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Itsellä automaatti ja käsivälitteisen boxi. Hyvin tuntuu toimivan. Mistähän on tullut tieto, että automaatti kestäisi vain 350 nm vääntöä? Toisaalta ko. vääntö esiintyy pienellä alueella ja automaatin momentinmittausaluekin menee 400 nm asti. Luulisin, että pahinta varmaan laatikolle on, jos vaikka vetää vaunua, koska silloin voisi olettaa, että liika vääntö laatikolle on pahasta. Esim. nopeassa kiihdytyksessä kierrokset pysyvät käytännössä koko ajan pienemmällä momentilla, tosin tehoa on enemmän :lol:
9-5 2.3 MY2008
Vastaa Viestiin