Aeron boxi 2.3T:en, tuleeko ongelmia???
Aeron boxi 2.3T:en, tuleeko ongelmia???
Auto on siis 2.3T Aut, 185 hp, -01. Kysymys kuuluu: Jos vaihdan samanikäisen Aeron ECUn tähän autoon, mitä tapahtuu? TECHillä tarvitsee varmasti käynnistykseneston takia käyttää, mutta sopiiko Aeron boxin ohjelma suoraan omaan autooni? Metroauton huoltopäällikön mukaan sopii, mitä sanovat todelliset tietäjät täällä. Uskallanko vaihtaa vai körötelläänkö vanhalla??Kiitokset jo etukäteen...
Jostain aiemmasta ketjusta ymmärsin, että ahdin on sama 2.3T:ssä ja Aerossa, mutta takajarrut pitää muuttaa tehokkaammiksi.Eski kirjoitti:Jep, autosi on siis 2.3t, ei 2.3T (220hv). Tosin M2001 ei edes ollut tuota 220hv versiota... 2.3T:ssä ja Aerossa on softan lisäksi eri ahdin ja muitakin eroja, joten ei siitä Aeron tehoja pelkällä softalla saa...
Eski
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Muistaakseni ahtimessa (06-) on hiukan isompi tulopuolen "aukko", kuin aiemmin ja varmaan tästä johtuen myös imupuolen putkea on muutettu uudemmissa malleissa.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Jep. Muutoskatsastettua ei 2.3T:täkään tosin saa Aeron tehoille, vaikka takajarrut vaihtaisikin, koska Saabilta ei saa tarvittavaa dokumenttia, kuten virallisiin virityssarjoihin ja Hirschin setteihin...miklaa kirjoitti: Jostain aiemmasta ketjusta ymmärsin, että ahdin on sama 2.3T:ssä ja Aerossa, mutta takajarrut pitää muuttaa tehokkaammiksi.
Eski
Asiaa on nyt harkittu ja Aeron ECU unohdetaan mm. erilaisten laatikoiden takia. Autoon ajetaan uusi softa ja sillä päästään tuohon 230 hp ja 370 Nm.
Kyseessä on nimenomaan sellainen softa joka ei "huijaa" Trionic 7:aa vaan säilyttää koneen kestämisen kannalta tärkeimmät parametrit koskemattomina niinkuin ne alkuperäisessä softassa ovat. Trionic 7 tuntuu olevan muutenkin melko hankala tapaus, koska esim. virittäjävelho Harinen sanoi ettei pysty Saabia softaamaan ( ei ainakaan tällä hetkellä) Homma on kuitenkin hoidossa joten ei muuta kuin kohti auringonlaskua....
Kyseessä on nimenomaan sellainen softa joka ei "huijaa" Trionic 7:aa vaan säilyttää koneen kestämisen kannalta tärkeimmät parametrit koskemattomina niinkuin ne alkuperäisessä softassa ovat. Trionic 7 tuntuu olevan muutenkin melko hankala tapaus, koska esim. virittäjävelho Harinen sanoi ettei pysty Saabia softaamaan ( ei ainakaan tällä hetkellä) Homma on kuitenkin hoidossa joten ei muuta kuin kohti auringonlaskua....
Itsellä automaatti ja käsivälitteisen boxi. Hyvin tuntuu toimivan. Mistähän on tullut tieto, että automaatti kestäisi vain 350 nm vääntöä? Toisaalta ko. vääntö esiintyy pienellä alueella ja automaatin momentinmittausaluekin menee 400 nm asti. Luulisin, että pahinta varmaan laatikolle on, jos vaikka vetää vaunua, koska silloin voisi olettaa, että liika vääntö laatikolle on pahasta. Esim. nopeassa kiihdytyksessä kierrokset pysyvät käytännössä koko ajan pienemmällä momentilla, tosin tehoa on enemmän
9-5 2.3 MY2008