Tuonne galleriaan ei pysty linkkaamaan suoraan.Saab9-5 270hp kirjoitti:Siinä on jonkinlainen kuva ekasta hajoamisesta (normimäntä).
miks en saa kuvaa näkyyn??
Männän hajoamisen välttäminen??
Muissa männissä merkkejä? Jos ei, niin kyllä tuo viittaa ihan sylinteri kohtaiseen ongelmaan. Missä tilanteessa tuo meni? Rajummassa vedossa vaiko ihan normi ajossa?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Ei muissa männissä ollu mitään merkkejä. Ekan kerran hajos moottoritiellä ja vauhtia oli cruisella ajellessa 130 ja yhtäkkiä puski savupilven, sit rupes kone takoon vastaan ja hyyty tienposkeen. Olin kyllä aikasemmin antanu käskyä oikeen kunnolla. Tokan kerran hajos ihan normi ajossa... huomasin saabin taas savuttavan ja puristuspainemittarilla nelonen oli selvästi muita huonompi. Auto talliin, kone levälleen ja nelosen mäntä taas paskana.
DI-kasetti mitatu, että toimii? Kasettihan tekee muutakin, kuin antaa kipinää. Testattiinko, että kun kone alkaa nakuttamaan, niin varmaan havaitsee asian. Minä kun vähän epäilen, että niissä kasettiongelmissa on muutakin kuin, että lopettaa kipinän antamisen ja jättää tielle. Tuo mäntä nyt on sen näköinen, että viittaisi kyllä melkoiseen "tärinään". Itse kyllä vaihtaisin kasetin, koska se nimenomaan estäisi tuollaiset vauriot.
9-5 2.3 MY2008
tässä olisi tälläinen FAQ jossa on käsitelty myös tätä mäntä asiaa.
http://www.viggenfactfile.de/faq.html#weak
http://www.viggenfactfile.de/faq.html#weak
9-3Aero-01
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Saab9-5 270hp kirjoitti:En oo saanu. Oon nyt paripäivää koittanu soitellakkin sinne, mut ei siä oo vastattu puhelimeen, eli en tiä yhtään koska on tulossa!
Itellä ihan sama ongelma mutta täytyy sanoa että aika rumaa asiakaspalvelua jos lähdetään lomalle varottamatta kuten automaattivastaus sähköpostiin sanoi.
Minulle luvattiin softan toimitusajaksi 3-4 arkipäivää, lievätkö tarkoittaneet kuukausia? Rolling Eyes
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Itse korjasin ongelman maptun finlandin toimituksissa käymällä eilen fredrikillä örebrossa, häneltä ainakin saa täydellistä asiakaspalvelua vaikka juhannusaattona.pomppo kirjoitti:Vuosi sitten tilasin turbon Maptunilta. Ei oo viellä tullut.
Entiseen BSR:n softaan verrattuna autosta tuli nyt normaaliajossa paljon rauhallisempi, auto käyttäytyy alle puolen kaasun ihan kuin vakio ja muutenkin auto tuntuu siltä että se voisi olla vakio. BR:n oftalla meno oli repivämpää.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Tuntuu vähän oudolta, että softa tai immu voisi rikkoa vain yhden pytyn mäntää. Eikö muissa ollut tosiaan jälkiä vaurioista?
Jos ajatellaan asioita mitkä voivat saada aikaan sylinterien välisiä eroja toisiinsa verrattuna, joka voisi johtaa mäntävaurioon, niin syntyy seuraavanlainen lista:
-erilaiset välykset venttiileissä, jonka takia nelonen käy kumempana? (voisiko painimissa olla vikaa tms?)
-erilaiset välykset männissä/sylintereissä? Nelonen jostain syystä tiukempi, kuin muut?
-käykö nelossylinteri jostain syystä kuumempana, kuin 1,2 ja 3 ja siitä syystä ongelmia?
-saako nelospytty yhtäpaljon bensaa? (suuttimet, suutinten tiivisteet, suutintukki, suuttimen johdostus, ecu-boksin toiminta?)
-imusarjan tiiviste ehjä nelospytyn kohdalta? (muita pyttyjä laihempi seos nelosessa)
-imusarja halki tms nelosesta?(laihempi seos)
-männän alle suihkuttava öljysuutin tukossa nelosesta?
voisiko tulla vielä muita asioita mieleen?
Jos ajatellaan asioita mitkä voivat saada aikaan sylinterien välisiä eroja toisiinsa verrattuna, joka voisi johtaa mäntävaurioon, niin syntyy seuraavanlainen lista:
-erilaiset välykset venttiileissä, jonka takia nelonen käy kumempana? (voisiko painimissa olla vikaa tms?)
-erilaiset välykset männissä/sylintereissä? Nelonen jostain syystä tiukempi, kuin muut?
-käykö nelossylinteri jostain syystä kuumempana, kuin 1,2 ja 3 ja siitä syystä ongelmia?
-saako nelospytty yhtäpaljon bensaa? (suuttimet, suutinten tiivisteet, suutintukki, suuttimen johdostus, ecu-boksin toiminta?)
-imusarjan tiiviste ehjä nelospytyn kohdalta? (muita pyttyjä laihempi seos nelosessa)
-imusarja halki tms nelosesta?(laihempi seos)
-männän alle suihkuttava öljysuutin tukossa nelosesta?
voisiko tulla vielä muita asioita mieleen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Mäntä vika
MOI.minusta olisi järkevää soittaa keskisuomen auto säätöön eli ox motorille ja tilat aika rulille jos näkis mistä kiikastaa.pari kunnon vetoa niin vika kyllä löytyy siellä eikä tarvitse sen kummemin pähkäillä.tuossa numero sinne.014282171.viimeksi olin paikalla kun rulilla oli vw transporttei oikeesti viritett diseli josta loppu ruisku pumpun tuotto 350hv joka on pirun hyvin.keväällä säätivät 95 aero vetopyöriltä yli 400hv että luulen että homma onnistuu.