Honda etukulmaan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Kävipä sitten tänään töihin mennessäni että kolmion takaa pongahti Honda etukulmaan. Per..le.. :evil:
Ei ollut oma vika mutta kyllä ottaa päähän! Osui sillätavalla että Hondan puskuri kolahti melkein keskelle oikeanpuoleista etupyörää. Muualle tuli jälkeä ainoastaan puskurin reunaan. Vauhtia oli senverran että autoni hypähti hieman vasemmalle. Ehkä 20 km/h...

Nyt sitten mietityttää mikä meni rikki. Vanne ainakin, ja näköjään ratti on vinossa, eli jotain muutakin?

Miten tuota pystyisi valvomaan että LänsiAuton ensiviikolla tekemä korjaus on onnistunut? Onko jotain puolueetonta paikkaa jossa pystyttäisiin mittaamaan korjauksen onnistuminen? LänsiAuton tuntien olen varma että korjaus suoritetaan huonosti... :cry:

Kaikki vinkit otetaan vastaan auton saamiseksi mahdollisimman hyvään kuntoon! Kiitoksia.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja JKen »

MikkoA kirjoitti: LänsiAuton tuntien olen varma että korjaus suoritetaan huonosti... :cry:
Korjauta auto jossain muualla kuin Länsiautossa ... (sori, oli pakko) ... ei kai sen pakko oo olla ns. merkkiliike?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

JKen kirjoitti:
MikkoA kirjoitti: LänsiAuton tuntien olen varma että korjaus suoritetaan huonosti... :cry:
Korjauta auto jossain muualla kuin Länsiautossa ... (sori, oli pakko) ... ei kai sen pakko oo olla ns. merkkiliike?
Niin... Ei tullut mieleen. Vakuutusyhtiön tarkastaja tuon LänsiAuton minulle osoitti.
Onko ehdotuksia - siis jos tuon muualla saa korjata - mikä liike voisi tehdä parempaa jälkeä?
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

MikkoA kirjoitti:
JKen kirjoitti:
MikkoA kirjoitti: LänsiAuton tuntien olen varma että korjaus suoritetaan huonosti... :cry:
Korjauta auto jossain muualla kuin Länsiautossa ... (sori, oli pakko) ... ei kai sen pakko oo olla ns. merkkiliike?
Niin... Ei tullut mieleen. Vakuutusyhtiön tarkastaja tuon LänsiAuton minulle osoitti.
Onko ehdotuksia - siis jos tuon muualla saa korjata - mikä liike voisi tehdä parempaa jälkeä?
En veisi kyllä kolariautoa muualle kuin Länkkäriin/merkkikorjaamoon nyt kun Laakkonen ei saabia enään huolla. Mutta se on jokaisen oma päätös.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Psychocowboy kirjoitti: En veisi kyllä kolariautoa muualle kuin Länkkäriin/merkkikorjaamoon nyt kun Laakkonen ei saabia enään huolla. Mutta se on jokaisen oma päätös.
No Laakkonen oli ihan oma lukunsa. Varsinkin Konalassa oli ilo käydä.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Psychocowboy kirjoitti: En veisi kyllä kolariautoa muualle kuin Länkkäriin/merkkikorjaamoon nyt kun Laakkonen ei saabia enään huolla. Mutta se on jokaisen oma päätös.
No miten olis sitten MetroAuto Airport? Suurin osa Saabin kanssa työskentelevistä on siirtynyt sinne juurikin Laakkoselta.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: Honda etukulmaan

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

uusi93 kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: En veisi kyllä kolariautoa muualle kuin Länkkäriin/merkkikorjaamoon nyt kun Laakkonen ei saabia enään huolla. Mutta se on jokaisen oma päätös.
No miten olis sitten MetroAuto Airport? Suurin osa Saabin kanssa työskentelevistä on siirtynyt sinne juurikin Laakkoselta.
Itse olen julistanut ko liikkeen pannaan, koska eivät suostuneet alustasarjan asennuksen jälkeen tekemään pyörien suuntausta, koska eivät olleet itse sarjaa asentaneet 8O . Sarja oli saabin itsensä myymä (ostettu Laakkosen loppuunmyynnistä). Sen koomin en ole ko liikkeeseen ollut yhteydessä kun asenne on tuo. Mutta muilla ei ehkä ole antipatioita ko firmaa kohtaan :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Siis tuo liike ei ota työn alle pelkkää renkaiden suuntausta, jos vaikka ihan muusta syystä haluaisi sen tehdä/tarkastaa?

Itse ajoin jalkakäytävän kanttikiveen talvikelillä, tukivarret oikealta vääräksi. Renkaat suunnattiin ja ratin keskiö laitettiin samaan tasoon ratin takaisen muovisuojuksen kanssa, mutta muovi on vähän vinossa eli rattikin oli hiukan vinossa. Oli erittäin ärsyttävä ajaa, vaikka poikkeama ei ollut suuri. Pyydä erikseen, että ratti suunnataan kojetaulun mukaan suoraan, jos muovi on hiukankin vino. Tuon pitäisi tosin suuntaajankin tajuta, jos osaa asiansa.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

miklaa kirjoitti:
Itse ajoin jalkakäytävän kanttikiveen talvikelillä, tukivarret oikealta vääräksi. Renkaat suunnattiin ja ratin keskiö laitettiin samaan tasoon ratin takaisen muovisuojuksen kanssa, mutta muovi on vähän vinossa eli rattikin oli hiukan vinossa. Oli erittäin ärsyttävä ajaa, vaikka poikkeama ei ollut suuri. Pyydä erikseen, että ratti suunnataan kojetaulun mukaan suoraan, jos muovi on hiukankin vino. Tuon pitäisi tosin suuntaajankin tajuta, jos osaa asiansa.
Hyvä vinkki, täytyy mainita tuosta. On aika vinkeä ajettava tuo kun ratti on 45 astetta vinossa. Tai no onneksi ainoa reissu jonka jouduin ajamaan oli LA:lle.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

miklaa kirjoitti:Siis tuo liike ei ota työn alle pelkkää renkaiden suuntausta, jos vaikka ihan muusta syystä haluaisi sen tehdä/tarkastaa?
.
Menee OT:ksi: Enpä asiaa noin esittänyt vaan kerroin asian kuten edellisessä viestissä sanoin. Ja vastaus oli sitä luokkaa että "kun ne nyt kumminkin on väärin asennettu, ei noista koskaan tiedä"??? Mitenköhän jousen saa väärin asennettua??
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

No niin, loppu hyvin kaikki hyvin! Auto on nyt korjattu liitteenä tuli mittausarvot, eli kaiken pitäisi olla kunnossa.

Kaikenkaikkiaan remontin kustannukset olivat 1900 euroa, ainakin tuon summan korjaamopäällikkö mainitsi kysyessäni. Siihen kuului uusi puskuri ja vanne plus maalaukset. Tukivarret olivat ilmeisesti ihan ok.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vastaa Viestiin