Laatikko mietityttää
Laatikko mietityttää
Miten on ysiviitosen automaatti laatikon luotettavuus verrattuna manuaaliin vuosimalleissa -99--2001 esimerkisti.Aerosta olis kymysys.
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
Öljyjä kun vaihtelee niin tomaatilla ajaa huoletta. 4 vaihteisella varsinkin.
Vaihtojen kovuutta on joskus täälläkin moitittu, mutta lienee maku asia...
Keppilaatikossa oli alkuvuosien versioissa muistaakseni ongelmia vaihteen päälle saamisessa normaaliin saab tyyliin....![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vaihtojen kovuutta on joskus täälläkin moitittu, mutta lienee maku asia...
Keppilaatikossa oli alkuvuosien versioissa muistaakseni ongelmia vaihteen päälle saamisessa normaaliin saab tyyliin....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Ainakin vakioilla 200hv/310Nm on tuntunut kestävän.
Eihän tuo mikään sivistynein laatikko ole, mutta kun ajotyylin opettelee ja laatikkoon tottuu, niin mukavasti sillä ajelee. Vaikka itse pidän kaasupolkimen käytöstäkin ettei ole niin väliä jos joskus hiukan nykäsee vaihdon yhteydes.
Eihän tuo mikään sivistynein laatikko ole, mutta kun ajotyylin opettelee ja laatikkoon tottuu, niin mukavasti sillä ajelee. Vaikka itse pidän kaasupolkimen käytöstäkin ettei ole niin väliä jos joskus hiukan nykäsee vaihdon yhteydes.
BMW 320dA Coupe LCI
Mitähän tarkoittaa sivistynein. Normiajossa ei juurikaan huomaa milloin vaihtaa, mutta täysikaasulla kyllä. Toisaalta täysikaasulla pitääkin huomata, koska ei vaihteisto mikään portaaton ole. Jos tasaisesti kiihdyttää voi pitää koko ajan esim. 2000 rpm ja momeninmuunnin ja pykälät huolehtivat tasaisesta nopeudenkasvusta.
9-5 2.3 MY2008
Jep, näinhän se menee, mutta kun vertaa vaikkapa Baijerin maakunnan tuotoksen kuusivaihteiseen, ei tuo Saabin laatikko juuri loista. Mutta kuten todettua, sopivalla ajotyylillä ihan miellyttävä laatikko. Ja saahan se täyskaasulla vähän nykästä, kuuluu asiaan.Sairas95 kirjoitti:Mitähän tarkoittaa sivistynein. Normiajossa ei juurikaan huomaa milloin vaihtaa, mutta täysikaasulla kyllä. Toisaalta täysikaasulla pitääkin huomata, koska ei vaihteisto mikään portaaton ole. Jos tasaisesti kiihdyttää voi pitää koko ajan esim. 2000 rpm ja momeninmuunnin ja pykälät huolehtivat tasaisesta nopeudenkasvusta.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Laatikko mietityttää
Kysytään näitä juttuja vaikka tässä vanhassa ketjussa.
Eli `05 femman automaattilaatikosta kysymyksiä:
Hain auton Ruotsista, enkä ihan ymmärtänyt kaikkea mitä myyjä laatikosta jutteli, mutta se on kaiketi "oppiva"? Jos näin on, niin saako laatikon ohjelman jotenkin nollattua tjms. että se oppisi meikäläisen ajotyylin?
Entä laatikon ohjelma ylipäätään, niitäkin saa ilmeisesti päivitettyä? Onko `05 malliin uudempaa sopivaa softaa saatavilla ja asentaako foorumin softagurut niitä?
Ei tuo laatikko huonolta sinäänsä tunnu, mutta hieman se vaihtelee ihmeellisesti esim. risteyksessä lähes nollavauhtiin hiljennettäessä tai ympyrässä ajettaessa. Jotenkin tuntuu että loota ei tiedä pitäisikö sen vaihtaa ykköselle vai pitää kakkonen päällä..
Eli `05 femman automaattilaatikosta kysymyksiä:
Hain auton Ruotsista, enkä ihan ymmärtänyt kaikkea mitä myyjä laatikosta jutteli, mutta se on kaiketi "oppiva"? Jos näin on, niin saako laatikon ohjelman jotenkin nollattua tjms. että se oppisi meikäläisen ajotyylin?
Entä laatikon ohjelma ylipäätään, niitäkin saa ilmeisesti päivitettyä? Onko `05 malliin uudempaa sopivaa softaa saatavilla ja asentaako foorumin softagurut niitä?
Ei tuo laatikko huonolta sinäänsä tunnu, mutta hieman se vaihtelee ihmeellisesti esim. risteyksessä lähes nollavauhtiin hiljennettäessä tai ympyrässä ajettaessa. Jotenkin tuntuu että loota ei tiedä pitäisikö sen vaihtaa ykköselle vai pitää kakkonen päällä..
9-5 2,3t Wagon `06
Re: Laatikko mietityttää
No tosiaan tässä ketjussa oli puhutta nelilovisesta. Vinkkaan siulle ketjun, missä on viisilovista naposteltu enemmän. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=157625
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01