check engine alarm saab 9-5 vm 2000
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06
check engine alarm saab 9-5 vm 2000
Moi kaikki saabilaiset ! ostin juuri ekan saabini 9-5 2.0 2000 ja alkoi nayttamaan koneen kuvaa naytossa?? mikahan mahtanee olla syyna? kone toimii OK ja tehot ei ole havinneet.. Kiittaen etukateen hyvista vinkeista !
Syitä voi olla monia, itse veikkaisin ilmamassamittaria, jos auto kerran toimii hyvin. Huolto kaivelee vian esiin vikakoodien perusteella, jos osaa
Foorumin hakua kannattaa käyttää, alueeksi 9-5 ja hakusanoiksi check engine.
Edit: linkitys ei pelittäny, ohjeet konvertoitu manuaalisiksi

Foorumin hakua kannattaa käyttää, alueeksi 9-5 ja hakusanoiksi check engine.
Edit: linkitys ei pelittäny, ohjeet konvertoitu manuaalisiksi

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06
Kiitokset nopeasta "coveragesta". Eli huollon kompuutteri nayttaa sitten sen varsinaisen detail vika koodin ? Olen muuten ostanut lentokoneeni Baltiasta, koska asun taalla. kuulin etta taalla on paljon saabin merkkihuoltoja edullisin hinnoin joten taytyy hommautua sinne ja robleema selviaa. Maksoin muuten omastani kohtuulliset 6500 E !!! ajettu 150 000 ja ei kolaroitu ! voin tassa kertoilla, mita taalla sitten osat ja huollot maksaa, jos on kiinnostusta 

Sinun tilanteessasi (kun nyt ei huoltofirmatkaan ole auki) ottaisin akun + kengän irti 10 minuutiksi (poistaa vikavalon), ajelisin konetta kiusaamatta jonkin aikaa, ja jos vikavalo ei syty, niin varovasti lisää tehoa koneesta irti.
Jos vikavalo syttyy uudelleen, niin auto pikapuoliin huoltofirmaan, jossa on TECH 2-diagnostiikkatyökalu käytössä.
Sillä saadaan luotettavasti luettua moottorin vikakoodit.
Jos vikavalo syttyy uudelleen, niin auto pikapuoliin huoltofirmaan, jossa on TECH 2-diagnostiikkatyökalu käytössä.
Sillä saadaan luotettavasti luettua moottorin vikakoodit.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06
Sytytyskasetin (DI = Direct Ignition-kasetin) vika.saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti:kolleega just kertoi etta oli sama alarm, ja huollossa sanottiin "ignition module failure" ? mitahan mahtanee tarkoittaa ???
Aiheuttaa check engine - vikavalon, mutta moni muukin moottorin häiriö tekee samoin.
Viallinen DI-kasetti aiheuttaa yleensä pahoja käyntihäiriöitä...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06
Pikkaisen kalliilta vaikuttaa, DI kasetin hinta on abaut 200-220e uutena.saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti:toi paketti, ja uudet tulpat toineen maksaa taalla about 300 E... onkohan hinta kohdallaan ??
Ja noitahan on vaihdettu takuuseen ihan Saabin kampanjana.
Uudet tulpat alle 4e/kpl. Tulppien ja DI-kasetin vaihtoon menee poropeukaloltakin korkeintaan 15 minuuttia.saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti: Uudet tulpat kuulemma takuun vuoksi..
Että sen pohjalta hintoja miettimään.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06
kiitokset rahan arvoisista tiedoista ! taytyy hieman kuulostella jos vaikka jostain sais taalla normaali hinnoilla... yleensa kuulema taalla saabin huolto on edullista (merkkihuolto) ja mita 10 vuoden aikana olen huomannut, ainakin tyon osuus on taalla noin 4 kertaa halvempi kui koto maassa... Taytyy opiskella tama uusi menopeli perusteellisesti ja hakea "mestarit" sen mukaan.. 

Valitettavasti se kasetin hinta on noin 300 ellei ole taas laskenut viime viikkoina. Hinta nousi kahdesta sadasta, kun vaihtokampanja käynnistyi. Maailmalta saa kyllä tilaamalla tuohon pariin sataan. Vaihto on tosi helppo, neljä ruuvia ja yksi liitinTermos kirjoitti:Pikkaisen kalliilta vaikuttaa, DI kasetin hinta on abaut 200-220e uutena.saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti:toi paketti, ja uudet tulpat toineen maksaa taalla about 300 E... onkohan hinta kohdallaan ??
Ja noitahan on vaihdettu takuuseen ihan Saabin kampanjana.

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79