diesel-farkku haussa
diesel-farkku haussa
Moi,
Etelän reissulla kypsyi takamus ton vollen penkkeihin (ja sisätiloihin noin yleensäkin) siihen malliin että (jälleen) tuli ajatus vaihtaa traktori autoon joten valintahan oli vaimon kanssa aika selvä, 9-5 wagon hakuun. 2000-luvun puolelta saisi löytyä, noin pari sataa ajettu vielä menisi. Mitäs eroja näissä nyt sitten on, 2.2tid:tä ja 3.0:aa näkyy olevan. Kolmosen sylinteriputkiongelmista olen lukenut täältäkin mutta mitäs muita eroja näillä nyt sitten on? Mites varustelut, miten ne menevät vai onko kaikki mahdollista vaikka olisi mikä mallimerkintä tahansa? 9-5 on ihan outo maailma joten tietoa kiitollisena otan vastaan. Ja tietenkin rupean painelemaan tuota haku-nappia, tonnaripuolella sitä on tullut jo käytettyä.
Rami
Etelän reissulla kypsyi takamus ton vollen penkkeihin (ja sisätiloihin noin yleensäkin) siihen malliin että (jälleen) tuli ajatus vaihtaa traktori autoon joten valintahan oli vaimon kanssa aika selvä, 9-5 wagon hakuun. 2000-luvun puolelta saisi löytyä, noin pari sataa ajettu vielä menisi. Mitäs eroja näissä nyt sitten on, 2.2tid:tä ja 3.0:aa näkyy olevan. Kolmosen sylinteriputkiongelmista olen lukenut täältäkin mutta mitäs muita eroja näillä nyt sitten on? Mites varustelut, miten ne menevät vai onko kaikki mahdollista vaikka olisi mikä mallimerkintä tahansa? 9-5 on ihan outo maailma joten tietoa kiitollisena otan vastaan. Ja tietenkin rupean painelemaan tuota haku-nappia, tonnaripuolella sitä on tullut jo käytettyä.
Rami
****
VAG
VAG
Hetihän näitä juttuja tosta 3.0:sta löyty, mutta lähinnä kiinnostaisi nuo varusteluerot ja moottorien väliset, onko tuo 2.2 kovinkin huono kun Mimmi taisi suositella tuossa joku viesti aiemmin että pitäs koittaa löytää vaihtokoneella oleva?? Käytännön tehoero yms, nykyisellä 102heppasella volvollakin on omat kiireet hoitunut mutta 9-5:hän on tietenkin selvästi raskaampi.
Rami
Rami
****
VAG
VAG
Itsellä on ollut alla nyt parisen viikkoa 2,2 TiD automaatti Wagon ja kilometrejä on tullut noin 2200 sinä aikana. Eihän auto mikään raketti ole, mutta hiton hyvä se on ajaa ja ei sen rajallisen tehonkaan suhteen ole mitään pulmia tullut.
Tämän lyhyehkön kokemuksen perusteella voin suositella.
Varusteet on tietysti makuasia, mutta mielestäni omassani olevat automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin ja automaattilaatikko ovat ihan riittävät. Vakiona on Eberi, mutta en ole sitä vielä näillä keleillä hyödyntänyt. En tiedä, lieneekö tuontiautoissa tuota Eberiä ollenkaan, kun ainakaan Saksassa sille ei oikein hirveästi ole käyttöä...
Tämän lyhyehkön kokemuksen perusteella voin suositella.
Varusteet on tietysti makuasia, mutta mielestäni omassani olevat automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin ja automaattilaatikko ovat ihan riittävät. Vakiona on Eberi, mutta en ole sitä vielä näillä keleillä hyödyntänyt. En tiedä, lieneekö tuontiautoissa tuota Eberiä ollenkaan, kun ainakaan Saksassa sille ei oikein hirveästi ole käyttöä...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
Käytä sitä Eberiä!
Moi
Työkaveri on hyvin tyytyväinen 2.2 TiD Arc Estateensa. Kirosi vaan viime talvena, kun ei ollut huomannut käyttää kesän aikana sitä Eberiä tms. vähintään kerran kuukaudessa, niin kuin olisi pitänyt. Syksyllä aparaatti oli ihan tukossa, ja joutui käyttämään aika kalliissa remontissa
Toi kerran kuukaudessa- juttu oli kai jopa jossain ohjekirjassa, mutta olipa jäänyt huomaamatta.
Onnea vaan TiD:n etsintään. Jätä yksi hyvä 2,2:nen mullekin, kunhan oman 2,3t:ni vaihtoaika koittaa!
EDIT: Koeta löytää Arc- varusteilla. On meinaan mukava mutta usein hinnaltaan aliarvostettu Vectoriin verrattuna kun Arcissa ei ole mitään pikkupoikaosia
V-P
Työkaveri on hyvin tyytyväinen 2.2 TiD Arc Estateensa. Kirosi vaan viime talvena, kun ei ollut huomannut käyttää kesän aikana sitä Eberiä tms. vähintään kerran kuukaudessa, niin kuin olisi pitänyt. Syksyllä aparaatti oli ihan tukossa, ja joutui käyttämään aika kalliissa remontissa
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Toi kerran kuukaudessa- juttu oli kai jopa jossain ohjekirjassa, mutta olipa jäänyt huomaamatta.
Onnea vaan TiD:n etsintään. Jätä yksi hyvä 2,2:nen mullekin, kunhan oman 2,3t:ni vaihtoaika koittaa!
EDIT: Koeta löytää Arc- varusteilla. On meinaan mukava mutta usein hinnaltaan aliarvostettu Vectoriin verrattuna kun Arcissa ei ole mitään pikkupoikaosia
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
toistaiseksi ei Saabia
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Hyvä peli
2,2 Tid Vector -05 on hyvä peli. Edellisellä ajoin 100 tkm. ja nyt tällä on ajettu saman verran. Koneen puolesta ei ole ollut valittamista. Alkuperäiset iskarit vain tuntuvat olevan aika huonolaatuiset joten ne joutunee jossain vaiheessa päivittämään parempiin. Myös takapään puslat ovat kulutustavaraa.
Tässä on reilut 10tkm tullut ajeltua tuolla signaturessa olevalla dieselillä, ja kyllä sillä aivan hyvin ehtii Suomen liikenteessä. Aivan ei tietenkään ole yhtä ripeä kuin bensakoneella olevat, mutta kun asian tietää niin ei ole mitään ongelmia.
Suosittelen kyllä huolehtimaan siitä, että autossa on Eberi asennettuna, muuten voi kovemmilla pakkasilla loppua lämpö kesken. Pieni polttoaineen kulutuksen lisäys on todellakin pieni haitta lämmön riittävyydestä. Moottorikin pääsee paremmin oikeaan käyntilämpötilaan Eberin kanssa. Sen olemassaolokin on helppo tarkistaa käynnistämällä / yrittämällä käynnistystä manuaalin mukaan.
Tuontiautoissa sitten joskus puuttuu myös istuinlämmittimet, mutta niiden tärkeys on omassa harkinnassa. Suosittelen joka tapauksessa vakionopeussäätimen laittoa ainakin matka-ajoon jos sattuu puuttumaan. Viiksi ei edes maksa kovin paljoa, ja muuta ei tarvikaan. Linear-varustelussa vakionopeussäätimellä lisättynä on kyllä ollut ainakin itselleni tarpeeksi, mitään oleellista ei puutu.
Suosittelen kyllä huolehtimaan siitä, että autossa on Eberi asennettuna, muuten voi kovemmilla pakkasilla loppua lämpö kesken. Pieni polttoaineen kulutuksen lisäys on todellakin pieni haitta lämmön riittävyydestä. Moottorikin pääsee paremmin oikeaan käyntilämpötilaan Eberin kanssa. Sen olemassaolokin on helppo tarkistaa käynnistämällä / yrittämällä käynnistystä manuaalin mukaan.
Tuontiautoissa sitten joskus puuttuu myös istuinlämmittimet, mutta niiden tärkeys on omassa harkinnassa. Suosittelen joka tapauksessa vakionopeussäätimen laittoa ainakin matka-ajoon jos sattuu puuttumaan. Viiksi ei edes maksa kovin paljoa, ja muuta ei tarvikaan. Linear-varustelussa vakionopeussäätimellä lisättynä on kyllä ollut ainakin itselleni tarpeeksi, mitään oleellista ei puutu.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Mites se jakopään huolto, ohje on 190tkm mutta täällä on kirjoiteltu että kannattaisi jo vaihtaa 170tkm:ssä? Aine ilmoitti kustannukseksi Kemissä 1200€ pyöreästi, pari kymppiä alle. Osat noin 800€. Rovaniemellä olis yksi 174tkm ajettu, pitäs käydä katsomassa. Huoltokirja löyty 125tkm asti kuulemma.
****
VAG
VAG
Jos Wetterillä olevaa tarkoitat niin hyvä kuntoinen ja siisti peli.Rovaniemellä olis yksi 174tkm ajettu, pitäs käydä katsomassa. Huoltokirja löyty 125tkm asti kuulemma.
Oli kaverin entinen.
Näkyi tapahtumat osiosta löytyvän muutama kuvakin viime kesältä, jossa kyseinen auto näkyy.
http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... 4eb329.jpg ja http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... ure014.jpg
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Paljonkohan 9-5 tiisselistä joutuu maksamaan veroa? Olisko "tuonti" auto vaihtoehto? http://www.blocket.se/vi/12151245.htm?ca=1_5_s
Audi A4 2.0TFSIq
Verot varmaan nousee jonkin verran tuosta V40 mutta so notJouniH kirjoitti:Paljonkohan 9-5 tiisselistä joutuu maksamaan veroa? Olisko "tuonti" auto vaihtoehto? http://www.blocket.se/vi/12151245.htm?ca=1_5_s
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Blockettia tuli selattua ja rajallehan on Torniosta lyhyt matka
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Rami
****
VAG
VAG