diesel-farkku haussa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

diesel-farkku haussa

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Moi,

Etelän reissulla kypsyi takamus ton vollen penkkeihin (ja sisätiloihin noin yleensäkin) siihen malliin että (jälleen) tuli ajatus vaihtaa traktori autoon joten valintahan oli vaimon kanssa aika selvä, 9-5 wagon hakuun. 2000-luvun puolelta saisi löytyä, noin pari sataa ajettu vielä menisi. Mitäs eroja näissä nyt sitten on, 2.2tid:tä ja 3.0:aa näkyy olevan. Kolmosen sylinteriputkiongelmista olen lukenut täältäkin mutta mitäs muita eroja näillä nyt sitten on? Mites varustelut, miten ne menevät vai onko kaikki mahdollista vaikka olisi mikä mallimerkintä tahansa? 9-5 on ihan outo maailma joten tietoa kiitollisena otan vastaan. Ja tietenkin rupean painelemaan tuota haku-nappia, tonnaripuolella sitä on tullut jo käytettyä.

Rami
****
VAG
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Hetihän näitä juttuja tosta 3.0:sta löyty, mutta lähinnä kiinnostaisi nuo varusteluerot ja moottorien väliset, onko tuo 2.2 kovinkin huono kun Mimmi taisi suositella tuossa joku viesti aiemmin että pitäs koittaa löytää vaihtokoneella oleva?? Käytännön tehoero yms, nykyisellä 102heppasella volvollakin on omat kiireet hoitunut mutta 9-5:hän on tietenkin selvästi raskaampi.

Rami
****
VAG
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Itsellä on ollut alla nyt parisen viikkoa 2,2 TiD automaatti Wagon ja kilometrejä on tullut noin 2200 sinä aikana. Eihän auto mikään raketti ole, mutta hiton hyvä se on ajaa ja ei sen rajallisen tehonkaan suhteen ole mitään pulmia tullut.

Tämän lyhyehkön kokemuksen perusteella voin suositella.

Varusteet on tietysti makuasia, mutta mielestäni omassani olevat automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin ja automaattilaatikko ovat ihan riittävät. Vakiona on Eberi, mutta en ole sitä vielä näillä keleillä hyödyntänyt. En tiedä, lieneekö tuontiautoissa tuota Eberiä ollenkaan, kun ainakaan Saksassa sille ei oikein hirveästi ole käyttöä...
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Käytä sitä Eberiä!

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Moi

Työkaveri on hyvin tyytyväinen 2.2 TiD Arc Estateensa. Kirosi vaan viime talvena, kun ei ollut huomannut käyttää kesän aikana sitä Eberiä tms. vähintään kerran kuukaudessa, niin kuin olisi pitänyt. Syksyllä aparaatti oli ihan tukossa, ja joutui käyttämään aika kalliissa remontissa :twisted:

Toi kerran kuukaudessa- juttu oli kai jopa jossain ohjekirjassa, mutta olipa jäänyt huomaamatta.

Onnea vaan TiD:n etsintään. Jätä yksi hyvä 2,2:nen mullekin, kunhan oman 2,3t:ni vaihtoaika koittaa!

EDIT: Koeta löytää Arc- varusteilla. On meinaan mukava mutta usein hinnaltaan aliarvostettu Vectoriin verrattuna kun Arcissa ei ole mitään pikkupoikaosia :roll:

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
9-3
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 20:45

Hyvä peli

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

2,2 Tid Vector -05 on hyvä peli. Edellisellä ajoin 100 tkm. ja nyt tällä on ajettu saman verran. Koneen puolesta ei ole ollut valittamista. Alkuperäiset iskarit vain tuntuvat olevan aika huonolaatuiset joten ne joutunee jossain vaiheessa päivittämään parempiin. Myös takapään puslat ovat kulutustavaraa.
aakoo
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 16:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja aakoo »

Tässä on reilut 10tkm tullut ajeltua tuolla signaturessa olevalla dieselillä, ja kyllä sillä aivan hyvin ehtii Suomen liikenteessä. Aivan ei tietenkään ole yhtä ripeä kuin bensakoneella olevat, mutta kun asian tietää niin ei ole mitään ongelmia.

Suosittelen kyllä huolehtimaan siitä, että autossa on Eberi asennettuna, muuten voi kovemmilla pakkasilla loppua lämpö kesken. Pieni polttoaineen kulutuksen lisäys on todellakin pieni haitta lämmön riittävyydestä. Moottorikin pääsee paremmin oikeaan käyntilämpötilaan Eberin kanssa. Sen olemassaolokin on helppo tarkistaa käynnistämällä / yrittämällä käynnistystä manuaalin mukaan.

Tuontiautoissa sitten joskus puuttuu myös istuinlämmittimet, mutta niiden tärkeys on omassa harkinnassa. Suosittelen joka tapauksessa vakionopeussäätimen laittoa ainakin matka-ajoon jos sattuu puuttumaan. Viiksi ei edes maksa kovin paljoa, ja muuta ei tarvikaan. Linear-varustelussa vakionopeussäätimellä lisättynä on kyllä ollut ainakin itselleni tarpeeksi, mitään oleellista ei puutu.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Mites se jakopään huolto, ohje on 190tkm mutta täällä on kirjoiteltu että kannattaisi jo vaihtaa 170tkm:ssä? Aine ilmoitti kustannukseksi Kemissä 1200€ pyöreästi, pari kymppiä alle. Osat noin 800€. Rovaniemellä olis yksi 174tkm ajettu, pitäs käydä katsomassa. Huoltokirja löyty 125tkm asti kuulemma.
****
VAG
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Rovaniemellä olis yksi 174tkm ajettu, pitäs käydä katsomassa. Huoltokirja löyty 125tkm asti kuulemma.
Jos Wetterillä olevaa tarkoitat niin hyvä kuntoinen ja siisti peli.
Oli kaverin entinen.

Näkyi tapahtumat osiosta löytyvän muutama kuvakin viime kesältä, jossa kyseinen auto näkyy.
http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... 4eb329.jpg ja http://i68.photobucket.com/albums/i25/a ... ure014.jpg
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Paljonkohan 9-5 tiisselistä joutuu maksamaan veroa? Olisko "tuonti" auto vaihtoehto? http://www.blocket.se/vi/12151245.htm?ca=1_5_s
Audi A4 2.0TFSIq
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

JouniH kirjoitti:Paljonkohan 9-5 tiisselistä joutuu maksamaan veroa? Olisko "tuonti" auto vaihtoehto? http://www.blocket.se/vi/12151245.htm?ca=1_5_s
Verot varmaan nousee jonkin verran tuosta V40 mutta so not :D
Blockettia tuli selattua ja rajallehan on Torniosta lyhyt matka :twisted: mutta kun pitäs ensin saada tuo Volvo sitten realisoitua, toki se on jo nettiautossa tyrkyllä, tämä saab-klubi ei oikein vaikuta vain osuvalta paikalta sen mainostamiselle.

Rami
****
VAG
Vastaa Viestiin