9-5 ja vakkari

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jarvis
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 11:27

9-5 ja vakkari

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

Eka posti täällä. Ja tietenkin pitää alkaa kyselemään tymiä, myöhemmmin vielä lisää samaa sarjaa. Eli 9-5 3.0Tid Vectorin (-04) varusteisiin ei vakiona kuulu vakionopeudensäädintä? Paljonkohan sellainen jälkiasennuttuna maksaisi. Jostain luin, että ei tarvisi kuin viiksen vaihtaa, eli n 50€ homaa. Onko noin?
Tuollainen auto on harkinnassa. Listassa ei lue vakkaria, enkä armuutat asiaan ole ainakaan vielä kuullut. Parin viikon päästä lähdössä keski-euroopan reissulle, josta pitäisi auto tarttua hanskaan. Muutama muukin vaihtoehto on kyllä katsottuna valmiiksi, mutta toi ennen paikan päällä tapahtuvaa tarkastelua vaikuttaisi kiinnostavimmalta.
Olen yrittänyt lueskella myös noista 3.0 dieselien ongelmista ja näyttihän siinä olevan tyyppivikaa. Yhdessä postissa tällä foorumilla sanottiin, että Isuzu olisi korjannut sen ongelman -03 aikana ja keäsn -03 jälkeen valmistetuissa koneissa ei enää niitä koneen hajoamisia olisi ollut.(searchit olen kyllä yrittänyt käyttää). Osaako kukaan ottaa siihen kantaa? Onko muuta hyvää neuvoa tai vankkaa mielipidettä ko mallin suhteen...?
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-5 ja vakkari

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Jarvis kirjoitti:Eka posti täällä. Ja tietenkin pitää alkaa kyselemään tymiä, myöhemmmin vielä lisää samaa sarjaa. Eli 9-5 3.0Tid Vectorin (-04) varusteisiin ei vakiona kuulu vakionopeudensäädintä? Paljonkohan sellainen jälkiasennuttuna maksaisi. Jostain luin, että ei tarvisi kuin viiksen vaihtaa, eli n 50€ homaa. Onko noin?
Tuo 50 euroa kuulostaa aika halvalta. Itse ostin edelliseen autooni (9-5 2.0t vm-00) viiksen 113 eurolla LänsiAutosta.

Viiksen asennus on todella helppoa, HAULLA löytyy juttua enemmänkin.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Itse ostin viime syksynä sigun mukaisen diesel wagonin ilman vakkaria. Sitten hain romikselta vakkariviiksen (50,-) ja about 5 min asennusta. ja kaikki toimii kuten pitääkin...
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
Jarvis
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 11:27

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

Jahas, saapa sit vain mennä kieli keskellä suuta, tai kauhun hiki otalla noiden vaihtoehtojen kanssa. VAG:lla 2.5tdi koneissa kun saa pelätä 5k€ nokkavikaongelmaa, Saabilla 3.0 kiisselissä sylinteriputkiviat. Bemarin vanhakoriset 5-sarjalaiset farkut on omasta mielestä yksiä autohistorian rumimmista autoista. Mersun ja Bemarin uudemmat koriversiot menee taas ohi budjetin.
Saab alkoi muutaman taksikyydin ja myöhemmin kaverin auton kokeilujen, sekä parin muun koeajon jälkeen tuntua kiinnostavalta. Varsinkin ku Saksanmaalta löytyisi noita 3v ~100tkm 9-5 kunnon huoltokirjoilla <14k€. Mut ei Saabilla Suomessa kuitenkaan huolittaisi Saksasta tuotua konetta vaihtoon, vaikka kuinka on merkkiliikkeen huoltokirjat jne. Tietäähän ton. Toi sylinteriputkiremontti taitaa olla vielä kalliimpi kustantaa ite, kuin Audin/VW:n nokkaremontti.
Saas nähdä jääkö sitten loppupeleissä alle joku 1.9tdi A6, tai 525d.
Arpoo arpoo :roll:
Jarvis
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 11:27

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

Mimmi kirjoitti:Saksalainen huoltokirja on yhtä hyvä ja pätevä kuin Suomalainenkin. Takuuasioista kun päätetään Saksassa.
Ainakin minun autoni Saksalainen huoltokirja oli riittävän pätevä koneen takuuvaihtoon.
Sinunhan auto menikin takuuseen vielä Saksassa ollessa(?). No toivottavasti olen vaan skeptinen, mutta niin paljon tuntuisi Suomen merkkiliikkeet hylkivän noita tuontiautoja joka suhteessa että takuuvaihdon järjestyminen täällä Saksasta ostettuun autoon arveluttaa ainakin itseä.
Jarvis
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 11:27

Viesti Kirjoittaja Jarvis »

ok, hyvä tietää. Kiitoksia infosta :)
Vastaa Viestiin