9-5 TurboPilot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Onnea uudesta autosta. Hieno on.

Sen verran on säästetty tuossa uudessa mallissa, että jätetty akun päältä se suoja laatikko pois. :D
Audi A4 2.0TFSIq
juhaka
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 07:19
Paikkakunta: OULU

SAAB 9-5 TURBO PILOT

Viesti Kirjoittaja juhaka »

Olen kevään aikana käynyt ajamassa Volvot, Mazdat, Audit, Hondat, Subarut, Volkswagenit, Skodat. Mersut, Bmw:t ym. ym. Saab 9-5 on ajo-ominaisuuksiltaan hintaluokassaan paras. Jos sijoitan autoon yli 55 000 e alkaa jo muiltakin merkeiltä löytyä vaihtoehtoja, mutta nyt myytävässä turbo pilot mallistossa on hinta kohdallaan. Monissa autoissa on kyllä tehoa, mutta esimerkiksi istuinten reisituki on olematon. En voisi kuvitellakaan ajavani kovin pitkää matkaa esim. Subaru Forester turbolla. Auto kiihtyy (5,9 s), mutta istuimet ovat surkeat ja melukin kova. Saab sen sijaan on tehokas, hiljainen ja tutkimusten mukaan turvallinenkin. Itse olen ajanut nykyisellä Saab 9-3 t (vm. 99) jo kohta kahdeksan vuotta ja auto on toiminut moitteetta. Kun vielä autoliike tarjosi nykyisestä autostani asiallisen summan, niin 9-3 vaihtuu piakkoin ja tilalle tulee 9-5 T.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

9-5T kirjoitti:
JouniH kirjoitti:Onnea uudesta autosta. Hieno on.

Sen verran on säästetty tuossa uudessa mallissa, että jätetty akun päältä se suoja laatikko pois. :D
Ei ole.
no, sitten se on unohtunu kuvasta pois. prkl.. Näet vissiin ittekki. :D
Audi A4 2.0TFSIq
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tattista vaan. Akkusuoja on vissiin takakontissa, kun autoon ei ole tehty luovutushuoltoa. En tosin saanut konttia auki, vain kuskinovi aukesi avaimella, mutta sisällä oli toinen TurboPilotti, johon huolto oli tehty ja siinä oli suojakotelo akun päällä.

Venttiilikoppa on ollut jo muutaman vuoden tuollainen maalaamaton. Ehkä on päätetty säästää sekin euro tuotantokustannuksissa ja samalla saatu koneesta hieman erinäköinen kuin aikaisemmin... Tuo käsittelemätön alumiini tosiaan hapettuu aika pahan näköiseksi hyvin nopeasti.

Eski
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Onnea uuden auton johdosta. On ihan hyvännäköinen laitos.
Ei muuta kuin huolettomia (toivottavasti) kilometrejä.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

9-5T kirjoitti:
JouniH kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Ei ole.
no, sitten se on unohtunu kuvasta pois. prkl.. Näet vissiin ittekki. :D
Näen kyllä mutta tiedän sen löytyvän takakopasta muutaman muunkin osan kanssa kun hansikaslokerosta ensin ottaa sinisen sulakkeen ja laittaa sen akun vieressä olevaan sulakerasiaa.
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... -5_030.jpg
http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... ku_030.jpg
Kaikki tieto on aina imettävä ja kaivettava tikulla. No, huvinsa kullaki. :D

Olen katellu 1.9TiD tuolla uudella korilla ja muutama vähän käytetty on löytynytkin. Saas nähä.. Mitä enemmän tuota uutta mallia kattelee sen komeampi se on. :)
Audi A4 2.0TFSIq
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

Tervehdys!
Ja onnea Eskille uudesta autosta (ja tietysti muillekin, jotka TurboPilotin saa)!
Itselläni kävi niin, että tuo nykyinen 1,5 vuotias taksi (musta sedan 2.0t, automaatti, Hirsch), jolla on ajettu "vaatimaton" 125tkm menee isäukolle ja itse tilasin Tampereen MetroAutosta seuraavanlaisen TurboPilotin:
-sedan 2.3T
-xenonit
-AS3 (koska nykyisessäkin se on, ja mielestäni erinomainen äänenlaatu)
-17" double wing vanteet kesärenkaisiin (ja mukana tulevat vanteet talveksi)
- smoke beige metalliväri (mustahan tietysti olisi paras väri, mutta nyt täytyi tehdä näin, koska autoon tulee mustat sporttipenkit ja kun auto on muutenkin musta sisältä, niin en halunnut kokolailla mustaa "tuotetta"...) :roll:

Auto saapuu heinäkuun toisella viikolla.

Kaikenkaikkiaan homma meni putkeen, kiitos MetroAuton ja hyvän myyjän (RM) ja ennenkaikkea hienon TurboPilot-tarjouksen, jossa käsittääkseni on noin 9000€:n verran alennusta "normaalihintaan"...
Ainoa, mitä jään todella kaipailemaan nykyisestä autosta on vaaleat nahkapenkit. :cry: Ne ja musta väri ovat aivan ehdoton yhdistelmä!
Laitan kuvaa tulemaan (jos vielä muistan kuinka se käy), kunhan asia tästä edistyy.
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onnittelut myös Tampereen taxille hienosta valinnasta. Olisin itsekin mieluusti ottanut 2.3T:n, mutta paukut loppuivat kesken... Jos olisin tilannut uuden auton tehtaalta, olisin myös ruksannut paremman audiosarjan ja sporttialustan, mutta nyt oli tyydyttävä valmiiseen ratkaisuun "peruspalikoilla". Vanhasta AeroWagonista jään myös kaipaamaan vaaleita nahkapenkkejä, AS3:sta ja parkkitutkaa, mutta toivottavasti uuden auton viehätys korvaa edes osan noista puutteista :D

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Akkukotelon ja rekisterikilpien tilanne selvinnee torstaina, kun auto luovutetaan. Siihen asti malttia hyvät toverit :lol:

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

No onnea onnea onnea vaan, tehoton mopo ja perunamaa :wink: Ei vaiskaan ihan hienohan tuo on. Kaikki tietysti puuttuu mitä entisessä oli mut.. äh, hyviä kilometrejä ja turvallista matkaa josta tulikin mieleen että muistathan että ohituksiin tarvii pitkää pinnaa ja enemmän suor.. ääh.
No ainakin se on Saab :)
9000CS 2,3
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Onnea uudelle Saabille täältäkin. 8)

Haksu

Ps.Et varmaan tartte niitä vanteita,Eski ??
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Eski kirjoitti:rekisterikilpien tilanne selvinnee torstaina
Eski
Kai ny sentään tulee edes ESK-1 kun ei enää ole niitä hevosvoim..ääh sorry :wink:
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saappi Kuski kirjoitti:
Eski kirjoitti:rekisterikilpien tilanne selvinnee torstaina
Eski
Kai ny sentään tulee edes ESK-1 kun ei enää ole niitä hevosvoim..ääh sorry :wink:
Eikun EUF-XXX, eli täyttä euforiaa :lol: Hevosvoimia ei tarvitse, kun tuolla petokeulalla ajaa ohitettavan taakse, ne väistävät pientareelle :twisted:

Eski
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Onnea vaan uudelle autolle, uusi on aina uusi. Mutta tässä kateellisen panettelua itseltäni: Kävin viime keväänä ajamassa 06 2,3 t ja tein juuri samat huomiot kuin Eski, soittimen äänentoisto aivan kamala vertaa A3 ja nuo tehot, se tuntui kaikkein pahimmalta, kyseinen yksilö oli automaatti ja tuntui ettei oikein kulkenut mihinkään. Tuossa ajamassani oli sport alusta ja sekin pitäisi melkein olla. Onneksi sinulle tulee virityssarja tuohon 2,0, ilman sitä mopo mikä mopo. Mutta kaikkeen tottuu sano entinen mies.... ja nämähän olivat vain omia mielipiteitäni vertailukohtana hirsch aero.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5T kirjoitti: ESP, mittarilukema, takuu, tuoksu, akkukotelon käytettävyys, 5v laatikko rattinapeilla, näkökentässä oleva SID, ongelmaton huohotus ja sport istuimet lienee kuitenkin paremmin kuin nykyisen mallin edeltäjän edeltäjässä. Myöhemmin on mielenkiintoista kuulla pääseekö Eski öljyn häviämisestä eroon tai vaikuttaako käyttöolosuhteet häviämiseen.
Tuoksusta olen melkein erimieltä - vanha nahkasisusta tuoksuu hyvälle, mutta uudet kangaspenkit aika etovalle... Muuten allekirjoitan tuon listan. Öljynkulutus on tosiaan mielenkiintoista nähdä, mutta aion vaihtaa öljyt uutenkin autoon 10K välein, vaikka huoltoväli onkin 30K/1 vuosi. Ehkäpä uudesta autosta puuttuu myös viat, joita vanhassa on ollut riittävästi...
joukolainen kirjoitti:Onnea vaan uudelle autolle, uusi on aina uusi. Mutta tässä kateellisen panettelua itseltäni: Kävin viime keväänä ajamassa 06 2,3 t ja tein juuri samat huomiot kuin Eski, soittimen äänentoisto aivan kamala vertaa A3 ja nuo tehot, se tuntui kaikkein pahimmalta, kyseinen yksilö oli automaatti ja tuntui ettei oikein kulkenut mihinkään. Tuossa ajamassani oli sport alusta ja sekin pitäisi melkein olla. Onneksi sinulle tulee virityssarja tuohon 2,0, ilman sitä mopo mikä mopo. Mutta kaikkeen tottuu sano entinen mies.... ja nämähän olivat vain omia mielipiteitäni vertailukohtana hirsch aero.
Omaan vanhaan A4-Aeroon verrattuna kulkupuoli ei ihan hirveältä tuntunut tuolla 185hv virisarjalla. Ero johtunee paremmasta automaattilaatikosta ja saattaahan tuosta vanhasta Aerosta olla jo muutama hevonen karannutkin... Käytännössähän tuolla 185hv virisarjalla koneessa on noin 200hv. Stereoita voi parannella, jos alkaa liikaa ahdistamaan. Nykyisen AS3:n, eli Prestige200:n hinnalla (1200euroa) saa varmasti hyvät stereot autohifikaupasta.

Eski
Vastaa Viestiin