Männän hajoamisen välttäminen??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Saab9-5 270hp kirjoitti:Siinä on jonkinlainen kuva ekasta hajoamisesta (normimäntä).
Kuva

miks en saa kuvaa näkyyn??
Tuonne galleriaan ei pysty linkkaamaan suoraan.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Muissa männissä merkkejä? Jos ei, niin kyllä tuo viittaa ihan sylinteri kohtaiseen ongelmaan. Missä tilanteessa tuo meni? Rajummassa vedossa vaiko ihan normi ajossa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Ei muissa männissä ollu mitään merkkejä. Ekan kerran hajos moottoritiellä ja vauhtia oli cruisella ajellessa 130 ja yhtäkkiä puski savupilven, sit rupes kone takoon vastaan ja hyyty tienposkeen. Olin kyllä aikasemmin antanu käskyä oikeen kunnolla. Tokan kerran hajos ihan normi ajossa... huomasin saabin taas savuttavan ja puristuspainemittarilla nelonen oli selvästi muita huonompi. Auto talliin, kone levälleen ja nelosen mäntä taas paskana.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

DI-kasetti mitatu, että toimii? Kasettihan tekee muutakin, kuin antaa kipinää. Testattiinko, että kun kone alkaa nakuttamaan, niin varmaan havaitsee asian. Minä kun vähän epäilen, että niissä kasettiongelmissa on muutakin kuin, että lopettaa kipinän antamisen ja jättää tielle. Tuo mäntä nyt on sen näköinen, että viittaisi kyllä melkoiseen "tärinään". Itse kyllä vaihtaisin kasetin, koska se nimenomaan estäisi tuollaiset vauriot.
9-5 2.3 MY2008
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

tässä olisi tälläinen FAQ jossa on käsitelty myös tätä mäntä asiaa.


http://www.viggenfactfile.de/faq.html#weak
9-3Aero-01
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Ootkos saab9-5 270hp saanut jo maptunilta boksin?

Nyt alkaa olla jo kuukausi täynnä ja kahteen kertaan sieltä on jo luvattu että ensi viikolla tulee boksi.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

En oo saanu. Oon nyt paripäivää koittanu soitellakkin sinne, mut ei siä oo vastattu puhelimeen, eli en tiä yhtään koska on tulossa!
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Saab9-5 270hp kirjoitti:En oo saanu. Oon nyt paripäivää koittanu soitellakkin sinne, mut ei siä oo vastattu puhelimeen, eli en tiä yhtään koska on tulossa!

Itellä ihan sama ongelma mutta täytyy sanoa että aika rumaa asiakaspalvelua jos lähdetään lomalle varottamatta kuten automaattivastaus sähköpostiin sanoi.


Minulle luvattiin softan toimitusajaksi 3-4 arkipäivää, lievätkö tarkoittaneet kuukausia? Rolling Eyes
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Vuosi sitten tilasin turbon Maptunilta. Ei oo viellä tullut.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

pomppo kirjoitti:Vuosi sitten tilasin turbon Maptunilta. Ei oo viellä tullut.
Itse korjasin ongelman maptun finlandin toimituksissa käymällä eilen fredrikillä örebrossa, häneltä ainakin saa täydellistä asiakaspalvelua vaikka juhannusaattona.

Entiseen BSR:n softaan verrattuna autosta tuli nyt normaaliajossa paljon rauhallisempi, auto käyttäytyy alle puolen kaasun ihan kuin vakio ja muutenkin auto tuntuu siltä että se voisi olla vakio. BR:n oftalla meno oli repivämpää.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuntuu vähän oudolta, että softa tai immu voisi rikkoa vain yhden pytyn mäntää. Eikö muissa ollut tosiaan jälkiä vaurioista?

Jos ajatellaan asioita mitkä voivat saada aikaan sylinterien välisiä eroja toisiinsa verrattuna, joka voisi johtaa mäntävaurioon, niin syntyy seuraavanlainen lista:

-erilaiset välykset venttiileissä, jonka takia nelonen käy kumempana? (voisiko painimissa olla vikaa tms?)
-erilaiset välykset männissä/sylintereissä? Nelonen jostain syystä tiukempi, kuin muut?
-käykö nelossylinteri jostain syystä kuumempana, kuin 1,2 ja 3 ja siitä syystä ongelmia?
-saako nelospytty yhtäpaljon bensaa? (suuttimet, suutinten tiivisteet, suutintukki, suuttimen johdostus, ecu-boksin toiminta?)
-imusarjan tiiviste ehjä nelospytyn kohdalta? (muita pyttyjä laihempi seos nelosessa)
-imusarja halki tms nelosesta?(laihempi seos)
-männän alle suihkuttava öljysuutin tukossa nelosesta?

voisiko tulla vielä muita asioita mieleen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Ekan koneremontin yhteydessä teetin kansirempan Tammerdieselissä ja tokan hajoomisen jälkeen kantta paranteli poikkimäki-racing. molemmilla kerroilla vaihdettu imusarjan tiivisteet ja suuttimet olen mittauttanu ja niissä ei ollu heittoo keskenään.
Missään muussa männässä/sylinterissä ei ole jälkiä!
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Edelleen, vaihda DI-kasetti
9-5 2.3 MY2008
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Eipä tuo DI-kasetin vaihtaminen enää pahemmin tässä konkurssissa tuntuis, mut ihmetyttää vaan miksei se sit anna mitään vikakoodeja, jos ei kerta toimi kunnolla. Eikä mulla vissiin oo ees mikään kampanja kasetti, et vois vaan metroautossa vaihdatuttaa...
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Mäntä vika

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

MOI.minusta olisi järkevää soittaa keskisuomen auto säätöön eli ox motorille ja tilat aika rulille jos näkis mistä kiikastaa.pari kunnon vetoa niin vika kyllä löytyy siellä eikä tarvitse sen kummemin pähkäillä.tuossa numero sinne.014282171.viimeksi olin paikalla kun rulilla oli vw transporttei oikeesti viritett diseli josta loppu ruisku pumpun tuotto 350hv joka on pirun hyvin.keväällä säätivät 95 aero vetopyöriltä yli 400hv että luulen että homma onnistuu.
Vastaa Viestiin