Aeron tulpat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mun 00 Aeroon laitettiin huollossa NGK PFR6H-10.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

AERO-J kirjoitti: Kampuran asentotunnistin ohjaa bensapumpun toimintaa. Tuttavalla vaihdettiin samojen oireiden perusteella bensapumppu oli vain ensiapu.
Seuraavana päivä vaihtoivat asentoanturin ja sillä vasta tuli auto kuntoon.
Eli vaihdettiin ehjä bensapumppu uuteen ja +500€? Tätähän se tuo korjaamotoiminta pitkälti tänä päivänä on että kun aikansa vaihtaa halboja palikoita niin lopulta lähtee ehkä sitten toimimaan.
Itsekin vaihdoin eilen ehjän di kasetin tilalle uuden.. no se onneksi oli ilmainen tällä kertaa.

EDIT: Vika löytyi ja oli tuossa asentoanturissa.

EDIT2: Niin eikös se ollut niin että bensapumpun voi todeta (ehkä) olevan kunnossa jos se surina kuuluu sieltä kun kääntää virrat päälle.
Oli miten oli, kannattaa kyllä tsekata tuo anturi ennen kuin lähtee kalliita bensapumppuja uusimaan. Tässä autossa ei tosiaan ollut mitään oireita, se ei vaan käynnistynyt. Pyöritti kyllä normaalisti starttia.
9000CS 2,3
Sairas95
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

mikan kirjoitti:Mun 00 Aeroon laitettiin huollossa NGK PFR6H-10.
Olen kyllä samaa mieltä, että Suomen oloissa kuumimmat tulpat, mitä valmistaja suosittaa. Täällä ei kutenkaan ajeta jalka suorana satoja kilometrejä. Suomi-ajoissa kuumempi tulppa pysyy puhtaana ja tehoa tulee heti kun tarvitaan.
9-5 2.3 MY2008
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

ohhoh. ajoin tuossa n. 600km reissun viikonloppuna ja auto kuluttaa 1,5-2 litraa vähemmän maantieajossa kuin tähän asti. Viime viikolla vaihdettu siis di, tulpat ja kampiakselin asentoanturi.
Saabi vabaasti arvailla mikä niistä aiheuttaa asian :D
9000CS 2,3
masaj
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja masaj »

NGK BCPR7ES-11 käy ohjekirjan mukaan ja kierto maksoi 13 €:a ja vaihtoväli 30 tkm
*entiset näytti olevan platinakärkiset ja kärkiväli sen millin.
ei tietoa edellisestä vaihdosta. kuluuko nuo edelliset silmämääräisesti noilla 60 tkm ajoilla, ken tietää niin kertoo?

NGK PFR6H-10 (platinakärki?) taasen kierto olisi maksanut 84 €:a ja vaihtoväli siis tuon 60 tkm.

ps. kuiteski NGK:t kuuleman mukaan tulisi olla, muumerkkiset ei toimi
jallu9-5
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja jallu9-5 »

Mulla oli nuo NGK BCPR7ES-11 ja nyppi niillä kun antoi hevosille kauraa. Sit vaihdoin NGK PFR6H-10, jotka toimivat moitteetta. Ja tuli muutama nälkäinen hevonen ruokittavaksi siinä samalla.

Suosittelen tarkistaa tulpat jos aero nyppii.
Jäsen 3204
Vastaa Viestiin