9-5 TurboPilot
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Kesä 28, 2007 16:54
- Paikkakunta: Tampere
Ajattelinpa laittaa omat Turbo Pilot-kommenttini tähän samaan ketjuun.
Sain n. kk sitten juuri samanlaisen pelin kuin "Eski": Turbo Pilot Wagon automaatti 2.0t + 35 hv Saabin boksi, Bosalin irroitettava vetokoukku ja lohkolämmitin tosin ilman sisähaaraa. Väri on musta. Lisäksi otin mukaan vielä toisen setin 17-tuuman vanteita. Vajaat 3 tkm on nyt ajettu.
Kulutuksen suhteen olin ensimmäisellä tuhannella kilometrilla aika pettynyt kun matka-ajossa moottoritiellä kulutus oli 10.2 l/100 km 135 km/h mittarinopeudella. Sittemmin kulutus on asettunut järkevämpiin lukuihin. Reilun 1000 km ajon jälkeen sama matka taittui hiukan reilun 9 l keskikulutuksella samaa vauhtia ajaen. Sen jälkeen en ole kokeillut tasan samaa reittiä ajaa mittaria nollaten. Nyt kulutusmittari näyttää n. 1500 viimeisen kilometrin kulutukseksi 8.8 l/100 km pitäen sisällään rauhallista matka-ajoa reilut 500 km ja loppu sekalaista pyöritystä pienistä maantiepätkistä ja kaupungista. Kierrokset eivät kovin usein nouse ajossani yli 3500 rpm.
Kysymyksiin...
Peräluukun avaukseen tarvitsee painaa kauko-ohjaimen tai etuoven nappia. Tämä ärsyttää. Ohjekirjan mukaan peräluukun toiminnan saa huollossa asetettua sellaiseksi että erillistä avausnappia ei tarvitse painaa. Pitääkö todella mennä huoltoon vai saako tuon jotenkin kotikonstein asetettua?
Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Mittaristosta kuuluu satunnaisesti lievää sirinää joka poistuu napakalla iskulla mittariston yläpuolelle. Onkohan tämä kovinkin yleinen ominaisuus? Vika on juuri sellainen ärsyttävä että mikäli kävisin siitä autoliikkeessä valittamassa niin todennäköisesti juuri silloin sirinää ei kuuluisi ja vaikka kuuluisikin niin vaikea se olisi paikallistaa edes mittaristoa purkamalla. Vika on tietysti pieni mutta ei se kyllä uuteen autoon myöskään kuulu.
Sain n. kk sitten juuri samanlaisen pelin kuin "Eski": Turbo Pilot Wagon automaatti 2.0t + 35 hv Saabin boksi, Bosalin irroitettava vetokoukku ja lohkolämmitin tosin ilman sisähaaraa. Väri on musta. Lisäksi otin mukaan vielä toisen setin 17-tuuman vanteita. Vajaat 3 tkm on nyt ajettu.
Kulutuksen suhteen olin ensimmäisellä tuhannella kilometrilla aika pettynyt kun matka-ajossa moottoritiellä kulutus oli 10.2 l/100 km 135 km/h mittarinopeudella. Sittemmin kulutus on asettunut järkevämpiin lukuihin. Reilun 1000 km ajon jälkeen sama matka taittui hiukan reilun 9 l keskikulutuksella samaa vauhtia ajaen. Sen jälkeen en ole kokeillut tasan samaa reittiä ajaa mittaria nollaten. Nyt kulutusmittari näyttää n. 1500 viimeisen kilometrin kulutukseksi 8.8 l/100 km pitäen sisällään rauhallista matka-ajoa reilut 500 km ja loppu sekalaista pyöritystä pienistä maantiepätkistä ja kaupungista. Kierrokset eivät kovin usein nouse ajossani yli 3500 rpm.
Kysymyksiin...
Peräluukun avaukseen tarvitsee painaa kauko-ohjaimen tai etuoven nappia. Tämä ärsyttää. Ohjekirjan mukaan peräluukun toiminnan saa huollossa asetettua sellaiseksi että erillistä avausnappia ei tarvitse painaa. Pitääkö todella mennä huoltoon vai saako tuon jotenkin kotikonstein asetettua?
Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Mittaristosta kuuluu satunnaisesti lievää sirinää joka poistuu napakalla iskulla mittariston yläpuolelle. Onkohan tämä kovinkin yleinen ominaisuus? Vika on juuri sellainen ärsyttävä että mikäli kävisin siitä autoliikkeessä valittamassa niin todennäköisesti juuri silloin sirinää ei kuuluisi ja vaikka kuuluisikin niin vaikea se olisi paikallistaa edes mittaristoa purkamalla. Vika on tietysti pieni mutta ei se kyllä uuteen autoon myöskään kuulu.
Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Mulla on bridgestonen nastat ja kitkat ollu alla viimetalvena ja kyllähän kitkat aina hiljaset on.saappiysiviis kirjoitti:Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Audi A4 2.0TFSIq
Ohjelmointi onnistuu Techillä, eli huollossa.saappiysiviis kirjoitti: Kysymyksiin...
Peräluukun avaukseen tarvitsee painaa kauko-ohjaimen tai etuoven nappia. Tämä ärsyttää. Ohjekirjan mukaan peräluukun toiminnan saa huollossa asetettua sellaiseksi että erillistä avausnappia ei tarvitse painaa. Pitääkö todella mennä huoltoon vai saako tuon jotenkin kotikonstein asetettua?
Itsekin ajattelin myös ostaa TurboPilottiin 17" kitkat. Contin kitkat pitäisi olla hyvät testien mukaan. Itselläni oli entisessä 9-5:ssä 16" Contin VW2-nastat ja tosi hiljaiset olivat maantienopeuksissa...Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Kannattaa mainita viimeistään ekassa huollossa. Kojelautaa ei ihan hirveästi kannata nyrkillä hakataMittaristosta kuuluu satunnaisesti lievää sirinää joka poistuu napakalla iskulla mittariston yläpuolelle. Onkohan tämä kovinkin yleinen ominaisuus? Vika on juuri sellainen ärsyttävä että mikäli kävisin siitä autoliikkeessä valittamassa niin todennäköisesti juuri silloin sirinää ei kuuluisi ja vaikka kuuluisikin niin vaikea se olisi paikallistaa edes mittaristoa purkamalla. Vika on tietysti pieni mutta ei se kyllä uuteen autoon myöskään kuulu.
Eski
Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
STCF #3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuskinpa. Eiköhän sieltä löydy ainoastaan eurooppalaiset "valtakielet" + ruotsin kieli, joka on ilmeisesti "pakollinen", kun on kyseessä ruotsalainen auto Saabin selitys tuolle suomen kielen puuttumiselle on ollut, että SID:in muistissa ei ole tilaa muuta kuin niille kielille, mitä sinne on ohjelmoitu, eikä sinne näinollen mahdu lisää eri kieliä. Toisaalta sellaistakaan ohjelmaa ei ole olemassa, missä joku muu SID:issä oleva kieli olisi korvattu suomen kielellämike kirjoitti:Kirjotteleekos muuten ajotietokone vieläkään suomeksi noissa uusissa malleissa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No huh huh Ovat laittaneet tuon ilkeän autoliikkeen mainoksen rekisterikilven alle Olisit sanonut niille, että et halua mainostaa mitään autoliikettä ilmaiseksi, joten riisukaa kaikki mainokset autosta, ennen kuin tulet noutamaan sitäEski kirjoitti:
Mallimerkinnät poistettu.
Tai sitten olisi voinut etukäteen viedä niille Saab -klubin rekisterikilven kehyksen ja sanoa, että asentakaa tämä noiden iljettävien mainosten sijasta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Oho Meinaatko siis "downgreidata" autokaluston oikein kunnolla Aika järkyttävää, että on hommaamassa ranskalaista "patonkia" Saabin tilalle Esimerkkinä ranskalaisesta "laadusta" voisi sanoa sen, että kolleegan C5:een jouduttiin vaihtamaan vesipumppu 8000 km:n jälkeen, eli ennen ensimmäistä varsinaista huoltoaSami kirjoitti:Tällä hetkellä vaihtotarjous 9-5 Aerosta neuvoteltu uuteen C4:ään lähes kaikilla varusteilla joihin kuuluu nahkapenkit.
Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla
Niin, ja se on vielä Opel No kyllähän noita "Saabin koneella" varustettuja 2.0T Vectroja sai yhdessä vaiheessa tarjouksella alle 30000 euron, joten siinä olisi voinut olla jotain vastinetta rahoille. Ainakin kysymyksessä oli parhaalla koneella varustettu Opel (OK, nyt siihen saa myös sitä 2.8V6t -konetta)Sami kirjoitti:Uudessa Vectra Wagonissa tuntui olevan saman-näköiset penkit (yllättävän samanlainen auto on muutenkin). Ulkonäkö ei taas Vectrassa mitenkään miellytä vaikka hinta onkin kohdillaan. Vectra Wagon Sport 2.0 Turbo M6 laatikolla lähtisi 37ke, joten ei hintaero enään Turbo Pilottiin ole hirveä jos tietäisi että varustelutasoa voisin itse parannella helposti? Ainakin nahkajakkarat siihen olis saatava..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic kirjoitti: No huh huh Ovat laittaneet tuon ilkeän autoliikkeen mainoksen rekisterikilven alle Olisit sanonut niille, että et halua mainostaa mitään autoliikettä ilmaiseksi, joten riisukaa kaikki mainokset autosta, ennen kuin tulet noutamaan sitä
Jep, tuo Laakkosen mainos lähti jo kuikkaan
Olisin vienytkin, mutta en löytänyt mistään ehjää kilventaustaa, että olisin saanut saabclubin pohjan pois entisestä autosta... Itseasiassa samana päivänä oli luovutuksessa 9-3SC, johon oli Laakkosella laitettu klubin kilventausta valmiiksi...Tai sitten olisi voinut etukäteen viedä niille Saab -klubin rekisterikilven kehyksen ja sanoa, että asentakaa tämä noiden iljettävien mainosten sijasta
Eski
Loppupeleissä taitaa olla niin ettei Saabilla olla juuri paskankaan vertaa kiinnostuneita suomen markkinoista - tai asiakkaista muutenkaan...Turbo Sensonic kirjoitti:Tuskinpa. Eiköhän sieltä löydy ainoastaan eurooppalaiset "valtakielet" + ruotsin kieli, joka on ilmeisesti "pakollinen", kun on kyseessä ruotsalainen auto Saabin selitys tuolle suomen kielen puuttumiselle on ollut, että SID:in muistissa ei ole tilaa muuta kuin niille kielille, mitä sinne on ohjelmoitu, eikä sinne näinollen mahdu lisää eri kieliä. Toisaalta sellaistakaan ohjelmaa ei ole olemassa, missä joku muu SID:issä oleva kieli olisi korvattu suomen kielellämike kirjoitti:Kirjotteleekos muuten ajotietokone vieläkään suomeksi noissa uusissa malleissa?
Onkohan 9-3:n ajotieturi yhtä huonomuistinen?
Ja ei sitten se kapasiteetti kasvanu vaikka tieturi uusiutui viimeisimpään versioonsa. Kummastelen edelleen moista tänä tekniikan aikana.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Tai sitten tuttava ei ole älynnyt sitä kivaa sääntöä että auton oston yhteydessä tehdystä varustelusta pitäisi periaatteessa maksaa autoveroa niistäkin osista ja tuossa liike on noudattanut vähän liian tarkasti lakia.Speedou kirjoitti:Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Fiksut liikkeet ja/tai ostajat ostaa tuon saman varustelun eri kuitilla tai yhteistyökumppanin liikkeestä. Autoliikehän tottakai voi viedä sen uuden auton sinne varusteltavaksi ennen luovutusta, vaikka tämäkin on periaatteessa laitonta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
No ei kai se ostajan vika ole jos liike ehdottaa, että vakinopeuden säädin maksaa jälkiasennettuna 100€ ja jos valitsee sen varuste listalta se maksaa noin 530€. Auto ei ollu liisinki.kimmop kirjoitti:Tai sitten tuttava ei ole älynnyt sitä kivaa sääntöä että auton oston yhteydessä tehdystä varustelusta pitäisi periaatteessa maksaa autoveroa niistäkin osista ja tuossa liike on noudattanut vähän liian tarkasti lakia.Speedou kirjoitti:Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Fiksut liikkeet ja/tai ostajat ostaa tuon saman varustelun eri kuitilla tai yhteistyökumppanin liikkeestä. Autoliikehän tottakai voi viedä sen uuden auton sinne varusteltavaksi ennen luovutusta, vaikka tämäkin on periaatteessa laitonta.
Audi A4 2.0TFSIq
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Niin autoverohan maksetaan uuden auton varusteistakin jos ne on autossa maahantuotaessa koska kärryn kokonaishinta vaikuttaa veroon vai miten se menikään.
Siksihän tässä autoilun albaniassa on autot aina olleet turvattomia kotteroita neekerivarusteilla ja automaattejakin on perinteisesti ollut vähemmän.
Se wirallinen sanontahan meni että "englantilaisilta pitäisi autonvalmistus kieltää ja ranskalaisille antaa vakava varoitus".
Minä en tosin keksi mitään hyvää syytä koko Ranskan olemassaoloon muutenkaan, varsinkaan kun ei niiden viinitkään niin kummoisia ole (vaikka ne itse niin luulee) verrattuna vaikkapa etelä-amerikan tai aussienkin vastaaviin.
No onhan niillä aika kaunis maaseutu.
Siksihän tässä autoilun albaniassa on autot aina olleet turvattomia kotteroita neekerivarusteilla ja automaattejakin on perinteisesti ollut vähemmän.
Turbo Sensonic kirjoitti: Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla
Se wirallinen sanontahan meni että "englantilaisilta pitäisi autonvalmistus kieltää ja ranskalaisille antaa vakava varoitus".
Minä en tosin keksi mitään hyvää syytä koko Ranskan olemassaoloon muutenkaan, varsinkaan kun ei niiden viinitkään niin kummoisia ole (vaikka ne itse niin luulee) verrattuna vaikkapa etelä-amerikan tai aussienkin vastaaviin.
No onhan niillä aika kaunis maaseutu.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Pe Kesä 29, 2007 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
No niin sain tuon sovitejohdon tänään. En edes yrittänyt Laakkoselta, kun siellä pösövaraosamiehet on yleensä ihan pihalla Saabin osista, joten tilasin sen Äänekosken merkkihuollosta Järvikallion Raunolta. Tuota johtoa ei siis löydy EPC:stä, vaan on ilmeisesti GM Finlandin teettämä erikoistuote.Mimmi kirjoitti:Osta Laakkoselta (tai PCS:ltä) sovitejohto Nokia/Saab.
Nämä siis pitäisi saada piilotettua kojetaulun sisään...
Eski