Männän hajoamisen välttäminen??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Mäntä vika

Viesti Kirjoittaja Hook »

veini siekkinen kirjoitti:Keväällä säätivät 95 aero vetopyöriltä yli 400hv että luulen että homma onnistuu.
Haluaisin nähdä oikeasti sen suomalaisen putkan, joka pystyy puhumattakaan oikeasti osaa säätää Trionic 5/7 autoja, kun nuo ruotsalaiset säätämisetkin (=karttojen puukotukset) on oikeassa elämässä "säädetyn" auton irvikuvia stage 4> rautamuutoksilla...

Se että auto antaa X hepppaa dynossa tilanteessa Y ei vielä kerro juurikaan auton oikeasta toiminnasta jatkuvissa muuttuvissa olosuhteissa tienpäällä.

Eihän nykivässä autossakaan mitään vikaa ole. Sehän toimii moitteetta osan ajasta. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tuo aero seisoi pitkän aikaa siinä karalan pihassa, että kait ne jotain sille teki :D

http://www.turbotec.com/yritys/yhteys.htm
Alijohtaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
Paikkakunta: A51 Support 81

Viesti Kirjoittaja Alijohtaja »

Minusta Karala K-s Autosäädöstä on perillä eri autojen boxeista,tekee sellaisia boxeja mitä muut ei pysty.Mika kiertää ymräri maailmaa tekemässä ohjelmia eikai mikään turha ukko.Sanoi ns.osto ohjelmista että yleensä ihan paskoja.Minun mielestäni kannattaisi aina ensin tutkia on ko auto ehjä ennen virittämistä koska alumiinin hinta on nousussa.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Tästä ehkä turha mainita, mutta DI-kasetin kanssa pitää ehdottomasti olla resistoritulppa (Voi vaurioitua tms.). Jossain välissä vielä on tullut, että 7:n platinatulppaa ei pitäisi käyttää, vaan 6:sta (NGKPFR7H-10, 91 88 681, Discontinued > Use NGKPFR6H-10).
9-5 2.3 MY2008
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Jokos vian aiheuttaja on selvillä?
Entä suutinten johtosarja, onko ehjä ja ei ole hankautunut puhki?

Tai sitten sylinterissä on soikeutta tai ei ole muuten oikeassa mitassaan...
900S(T5.5) M1991(KR)
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

No niin nyt on softa ja suuttimet paikoillaan, eikä sekään homma menny ongelmitta! Ekas koitettiin laittaa suuttimia paikoilleen ja aina ku auton käynnisti, ni suuttimista kuulu suhina. Not sit selviteltiin vikaa ja soiteltiin puolin ja toisin Maptunin kans ja selvis et saabissa oli joku "välilaipallinen" imusarja johon ei saa suuttimia, no siitä hommasta selvittiin ku hommasin uudemmanmallin imusarjan ja lätkäsin siihen ne suuttimet!
Sit auto uudestaan käymään ja kaikki muu tuntu pelaavan, mut tuhjäkäyntiä ei ollu ollenkaan... eikä oo viäläkään ja vika-valo syttyy ainaku ottaa jalan kaasulta ja antaa auton "käydä" tyhjäkäyntiä!

kaasuläppäkotelo on tarkastettu ja on ihan ok.
Auto toimii ajossa ihan täydellisesti!

Ainoa ero on se et nyt asennettuna on 3,5bar pensapaineen säädin, mutta softa on laskettu siten että käytössä olisi 3bar säädin. En oo viä kerinny vaihtaan sitä paikoilleen, mut mietinkin et voiko se tyhjäkäynti johtua tuosta 0,5bar erosta. Mikä muu voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin?? Alipaineletkut Ok.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ainakin tuo 3,5bar FPR vaatii oman softan, joten se kannattanee joka tapauksessa hoitaa kuntoon.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kyllä ny on kaikki mahdolliset keinot käyty läpi ja ei vaan käy saab tyhjäkäyntiä!! Tänään vaihdettiin se 3bar anturi paikoilleen ja katottiin taas kertaalleen kaikki alipaineletkut. Irrotettiin tulpat ja ne oli aivan karstassa... en tiä miks. Kun auton laittaa käymään ja pitää kaasulla kierrokset noin 1500, ni 10sekunnin päästä syttyy check engine. Ajossa auto taas käyttäyty ja kulki ihan normaalisti.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Veikkaan että se saamasi softa vaan on susi. Yleistä T7 tekeleissä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

No löytyhän se vika ku ammattimies etti... jako pielessä! Nyt kuulemma käy ihan nätisti tyhjäkäyntiäkin. Teholuvuista en vielä tiedä, kun ei ne ollu viä testannu saabia jarrussa, mutta loppuviikosta nekin selviää :)
Vastaa Viestiin