9-5 TurboPilot
Onnittelut Eskille uudesta hienosta !Eski kirjoitti: En oikein osaa päättää pitäisikö tuohon uuteen koneeseen vaihtaa vanhaan tyyliin uudet öljyt noin 1000km ajon jälkeen, vai ajanko samantien 10K tehdasrasvoilla... (huolto-ohjelman mukaan saa ajaa 30K tai 1 vuoden).
Mielenkiinnolla tullut seurattua tätä ketjua. Arvailinkin mielessäni kommenttejasi lukiessani, että taidatpa päätyä täysin uuteen noiden Aero seikkailujen jälkeen.
Minä vaihdoin (vaihdatin ) uuteen 9-3:n öljyt 10tkm jälkeen. Tiedä sitten oliko siihen mitään tarvetta, mutta myös merkkihuollossa suosittelivat näin toimimaan. Toki 9-3:ssa on vain GM bulkkitarvike kone, mutta kuitenkin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jep, kiitosta vain. Tänään laitettiin TurboPilottiin irroitettava vetokoukku ja lohkolämppärin sisähaara, joita ei ehditty viime viikolla asentaa... Koukku olikin ihan erilainen kuin vanhassa 9-5:ssa. Valmistaja näyttää olevan Bosal.
Kyselin Laakkoselta myös auton varusteista puuttuvan sivuverkon perään ja selitys oli, että Wagoniin ei ole olemassa sivuverkkoa... No sattumalta M2007 lisävarustekuvastossa on oikein kuvakin sivuverkosta 9-5 Wagonin kontissa ja sattumalta tiedän että sivuverkon varaosanumero on 12804870, joten GM Finland sai juuri sähköpostia
Virisarjan muutoskatsastus oli myös erikoinen juttu, kun menin heti auton saatuani konttorille väliaikaisen (GM Finlandin nimissä) olevan otteen kanssa ja auto oli siis suorarekisteröity liikkeessä minun nimiin. Katsari sanoi, ettei pääse auton tietoihin, koska ote on jo tulostettu AKE:lla, joten minun on tultava uudestaan oikean otteen kanssa. No tänään se ote tuli ja siinä lukee kohdassa teho 136A ja erikoisehdoissa: Moottorin teho on nostettu vaihtamalla moorttorin ohjausyksikkö. Eli ilmeisesti muutoskatsatus sitten menikin läpi...
Eski
Kyselin Laakkoselta myös auton varusteista puuttuvan sivuverkon perään ja selitys oli, että Wagoniin ei ole olemassa sivuverkkoa... No sattumalta M2007 lisävarustekuvastossa on oikein kuvakin sivuverkosta 9-5 Wagonin kontissa ja sattumalta tiedän että sivuverkon varaosanumero on 12804870, joten GM Finland sai juuri sähköpostia
Virisarjan muutoskatsastus oli myös erikoinen juttu, kun menin heti auton saatuani konttorille väliaikaisen (GM Finlandin nimissä) olevan otteen kanssa ja auto oli siis suorarekisteröity liikkeessä minun nimiin. Katsari sanoi, ettei pääse auton tietoihin, koska ote on jo tulostettu AKE:lla, joten minun on tultava uudestaan oikean otteen kanssa. No tänään se ote tuli ja siinä lukee kohdassa teho 136A ja erikoisehdoissa: Moottorin teho on nostettu vaihtamalla moorttorin ohjausyksikkö. Eli ilmeisesti muutoskatsatus sitten menikin läpi...
Eski
suomessa lisävarusteissa pikku vero.Mimmi kirjoitti:Ryöstöhinta.Eski kirjoitti:sivuverkko on oikeasti ihan hyödylinen ja sen listahinta on noin 70e.
Eski
Ruotsissa listahinta on 378SEK.
Nouseeko kierrokset noinki korkealle?Eski kirjoitti:Sehän on jo lastutettu, eikä muuta ole tulossa. Nythän on vielä maltettava ajaa ensimmäiset 2000km rauhallista sisäänajoa, jossa kierrokset ei saa ylittää 5000rpm...
Paljon muuten bosalin koukku maksoi? Pitääkö helmaan tehdä koloa? Miten se pistorasia tulee? Onko se näkyvissä?
Audi A4 2.0TFSIq
Irroitettavan Bosalin hinta asennettuna 546e. Asensivat tuota koukkua ja lämppärin sisähaaraa noin 4 tuntia merkkihuollossa... Koukkujen listahinnat selviää esim. tuolta http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... Y07_FI.pdf
Puskuriin tuli pieni lovi ja pistorasia on nätisti piilossa:
Eski
Puskuriin tuli pieni lovi ja pistorasia on nätisti piilossa:
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Kesä 28, 2007 16:54
- Paikkakunta: Tampere
Ajattelinpa laittaa omat Turbo Pilot-kommenttini tähän samaan ketjuun.
Sain n. kk sitten juuri samanlaisen pelin kuin "Eski": Turbo Pilot Wagon automaatti 2.0t + 35 hv Saabin boksi, Bosalin irroitettava vetokoukku ja lohkolämmitin tosin ilman sisähaaraa. Väri on musta. Lisäksi otin mukaan vielä toisen setin 17-tuuman vanteita. Vajaat 3 tkm on nyt ajettu.
Kulutuksen suhteen olin ensimmäisellä tuhannella kilometrilla aika pettynyt kun matka-ajossa moottoritiellä kulutus oli 10.2 l/100 km 135 km/h mittarinopeudella. Sittemmin kulutus on asettunut järkevämpiin lukuihin. Reilun 1000 km ajon jälkeen sama matka taittui hiukan reilun 9 l keskikulutuksella samaa vauhtia ajaen. Sen jälkeen en ole kokeillut tasan samaa reittiä ajaa mittaria nollaten. Nyt kulutusmittari näyttää n. 1500 viimeisen kilometrin kulutukseksi 8.8 l/100 km pitäen sisällään rauhallista matka-ajoa reilut 500 km ja loppu sekalaista pyöritystä pienistä maantiepätkistä ja kaupungista. Kierrokset eivät kovin usein nouse ajossani yli 3500 rpm.
Kysymyksiin...
Peräluukun avaukseen tarvitsee painaa kauko-ohjaimen tai etuoven nappia. Tämä ärsyttää. Ohjekirjan mukaan peräluukun toiminnan saa huollossa asetettua sellaiseksi että erillistä avausnappia ei tarvitse painaa. Pitääkö todella mennä huoltoon vai saako tuon jotenkin kotikonstein asetettua?
Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Mittaristosta kuuluu satunnaisesti lievää sirinää joka poistuu napakalla iskulla mittariston yläpuolelle. Onkohan tämä kovinkin yleinen ominaisuus? Vika on juuri sellainen ärsyttävä että mikäli kävisin siitä autoliikkeessä valittamassa niin todennäköisesti juuri silloin sirinää ei kuuluisi ja vaikka kuuluisikin niin vaikea se olisi paikallistaa edes mittaristoa purkamalla. Vika on tietysti pieni mutta ei se kyllä uuteen autoon myöskään kuulu.
Sain n. kk sitten juuri samanlaisen pelin kuin "Eski": Turbo Pilot Wagon automaatti 2.0t + 35 hv Saabin boksi, Bosalin irroitettava vetokoukku ja lohkolämmitin tosin ilman sisähaaraa. Väri on musta. Lisäksi otin mukaan vielä toisen setin 17-tuuman vanteita. Vajaat 3 tkm on nyt ajettu.
Kulutuksen suhteen olin ensimmäisellä tuhannella kilometrilla aika pettynyt kun matka-ajossa moottoritiellä kulutus oli 10.2 l/100 km 135 km/h mittarinopeudella. Sittemmin kulutus on asettunut järkevämpiin lukuihin. Reilun 1000 km ajon jälkeen sama matka taittui hiukan reilun 9 l keskikulutuksella samaa vauhtia ajaen. Sen jälkeen en ole kokeillut tasan samaa reittiä ajaa mittaria nollaten. Nyt kulutusmittari näyttää n. 1500 viimeisen kilometrin kulutukseksi 8.8 l/100 km pitäen sisällään rauhallista matka-ajoa reilut 500 km ja loppu sekalaista pyöritystä pienistä maantiepätkistä ja kaupungista. Kierrokset eivät kovin usein nouse ajossani yli 3500 rpm.
Kysymyksiin...
Peräluukun avaukseen tarvitsee painaa kauko-ohjaimen tai etuoven nappia. Tämä ärsyttää. Ohjekirjan mukaan peräluukun toiminnan saa huollossa asetettua sellaiseksi että erillistä avausnappia ei tarvitse painaa. Pitääkö todella mennä huoltoon vai saako tuon jotenkin kotikonstein asetettua?
Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Mittaristosta kuuluu satunnaisesti lievää sirinää joka poistuu napakalla iskulla mittariston yläpuolelle. Onkohan tämä kovinkin yleinen ominaisuus? Vika on juuri sellainen ärsyttävä että mikäli kävisin siitä autoliikkeessä valittamassa niin todennäköisesti juuri silloin sirinää ei kuuluisi ja vaikka kuuluisikin niin vaikea se olisi paikallistaa edes mittaristoa purkamalla. Vika on tietysti pieni mutta ei se kyllä uuteen autoon myöskään kuulu.
Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Mulla on bridgestonen nastat ja kitkat ollu alla viimetalvena ja kyllähän kitkat aina hiljaset on.saappiysiviis kirjoitti:Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Audi A4 2.0TFSIq
Ohjelmointi onnistuu Techillä, eli huollossa.saappiysiviis kirjoitti: Kysymyksiin...
Peräluukun avaukseen tarvitsee painaa kauko-ohjaimen tai etuoven nappia. Tämä ärsyttää. Ohjekirjan mukaan peräluukun toiminnan saa huollossa asetettua sellaiseksi että erillistä avausnappia ei tarvitse painaa. Pitääkö todella mennä huoltoon vai saako tuon jotenkin kotikonstein asetettua?
Itsekin ajattelin myös ostaa TurboPilottiin 17" kitkat. Contin kitkat pitäisi olla hyvät testien mukaan. Itselläni oli entisessä 9-5:ssä 16" Contin VW2-nastat ja tosi hiljaiset olivat maantienopeuksissa...Edellisessä (toisen merkkisessä) autossa minulla oli Continentalin kitkarenkaat. Minulle tarjottiin rengasliikkeestä samoja kitkarenkaita niihin ylimääräisiin 17-tuuman vanteisiin 780 euron hintaan asennettuna irtovanteille. Ovatko nämä renkaat mielestänne tähän autoon sopivat? Jos eivät ole niin miksi ei ja mitkä olisivat ajettavuudeltaan paremmat? Aiheuttavatko nastarenkaat kovinkin paljon lisämelua 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusalueella?
Kannattaa mainita viimeistään ekassa huollossa. Kojelautaa ei ihan hirveästi kannata nyrkillä hakataMittaristosta kuuluu satunnaisesti lievää sirinää joka poistuu napakalla iskulla mittariston yläpuolelle. Onkohan tämä kovinkin yleinen ominaisuus? Vika on juuri sellainen ärsyttävä että mikäli kävisin siitä autoliikkeessä valittamassa niin todennäköisesti juuri silloin sirinää ei kuuluisi ja vaikka kuuluisikin niin vaikea se olisi paikallistaa edes mittaristoa purkamalla. Vika on tietysti pieni mutta ei se kyllä uuteen autoon myöskään kuulu.
Eski
Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
STCF #3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tuskinpa. Eiköhän sieltä löydy ainoastaan eurooppalaiset "valtakielet" + ruotsin kieli, joka on ilmeisesti "pakollinen", kun on kyseessä ruotsalainen auto Saabin selitys tuolle suomen kielen puuttumiselle on ollut, että SID:in muistissa ei ole tilaa muuta kuin niille kielille, mitä sinne on ohjelmoitu, eikä sinne näinollen mahdu lisää eri kieliä. Toisaalta sellaistakaan ohjelmaa ei ole olemassa, missä joku muu SID:issä oleva kieli olisi korvattu suomen kielellämike kirjoitti:Kirjotteleekos muuten ajotietokone vieläkään suomeksi noissa uusissa malleissa?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007