9-5 TurboPilot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Kuva
Mallimerkinnät poistettu.
No huh huh 8O Ovat laittaneet tuon ilkeän autoliikkeen mainoksen rekisterikilven alle :evil: Olisit sanonut niille, että et halua mainostaa mitään autoliikettä ilmaiseksi, joten riisukaa kaikki mainokset autosta, ennen kuin tulet noutamaan sitä :wink:

Tai sitten olisi voinut etukäteen viedä niille Saab -klubin rekisterikilven kehyksen ja sanoa, että asentakaa tämä noiden iljettävien mainosten sijasta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Sami kirjoitti:Tällä hetkellä vaihtotarjous 9-5 Aerosta neuvoteltu uuteen C4:ään lähes kaikilla varusteilla joihin kuuluu nahkapenkit.
Oho 8O Meinaatko siis "downgreidata" autokaluston oikein kunnolla :?: 8O Aika järkyttävää, että on hommaamassa ranskalaista "patonkia" Saabin tilalle :evil: Esimerkkinä ranskalaisesta "laadusta" voisi sanoa sen, että kolleegan C5:een jouduttiin vaihtamaan vesipumppu 8000 km:n jälkeen, eli ennen ensimmäistä varsinaista huoltoa :roll:

Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla :wink:
Sami kirjoitti:Uudessa Vectra Wagonissa tuntui olevan saman-näköiset penkit (yllättävän samanlainen auto on muutenkin). Ulkonäkö ei taas Vectrassa mitenkään miellytä vaikka hinta onkin kohdillaan. Vectra Wagon Sport 2.0 Turbo M6 laatikolla lähtisi 37ke, joten ei hintaero enään Turbo Pilottiin ole hirveä jos tietäisi että varustelutasoa voisin itse parannella helposti? Ainakin nahkajakkarat siihen olis saatava..
Niin, ja se on vielä Opel 8O No kyllähän noita "Saabin koneella" varustettuja 2.0T Vectroja sai yhdessä vaiheessa tarjouksella alle 30000 euron, joten siinä olisi voinut olla jotain vastinetta rahoille. Ainakin kysymyksessä oli parhaalla koneella varustettu Opel (OK, nyt siihen saa myös sitä 2.8V6t -konetta) :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Turbo Sensonic kirjoitti: No huh huh 8O Ovat laittaneet tuon ilkeän autoliikkeen mainoksen rekisterikilven alle :evil: Olisit sanonut niille, että et halua mainostaa mitään autoliikettä ilmaiseksi, joten riisukaa kaikki mainokset autosta, ennen kuin tulet noutamaan sitä :wink:


Jep, tuo Laakkosen mainos lähti jo kuikkaan :wink:
Tai sitten olisi voinut etukäteen viedä niille Saab -klubin rekisterikilven kehyksen ja sanoa, että asentakaa tämä noiden iljettävien mainosten sijasta :wink:
Olisin vienytkin, mutta en löytänyt mistään ehjää kilventaustaa, että olisin saanut saabclubin pohjan pois entisestä autosta... Itseasiassa samana päivänä oli luovutuksessa 9-3SC, johon oli Laakkosella laitettu klubin kilventausta valmiiksi...

Eski
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Turbo Sensonic kirjoitti:
mike kirjoitti:Kirjotteleekos muuten ajotietokone vieläkään suomeksi noissa uusissa malleissa?
Tuskinpa. Eiköhän sieltä löydy ainoastaan eurooppalaiset "valtakielet" + ruotsin kieli, joka on ilmeisesti "pakollinen", kun on kyseessä ruotsalainen auto :roll: Saabin selitys tuolle suomen kielen puuttumiselle on ollut, että SID:in muistissa ei ole tilaa muuta kuin niille kielille, mitä sinne on ohjelmoitu, eikä sinne näinollen mahdu lisää eri kieliä. Toisaalta sellaistakaan ohjelmaa ei ole olemassa, missä joku muu SID:issä oleva kieli olisi korvattu suomen kielellä :roll:
Loppupeleissä taitaa olla niin ettei Saabilla olla juuri paskankaan vertaa kiinnostuneita suomen markkinoista - tai asiakkaista muutenkaan...
Onkohan 9-3:n ajotieturi yhtä huonomuistinen?
Ja ei sitten se kapasiteetti kasvanu vaikka tieturi uusiutui viimeisimpään versioonsa. Kummastelen edelleen moista tänä tekniikan aikana.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Speedou kirjoitti:
JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. :) Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.
Tai sitten tuttava ei ole älynnyt sitä kivaa sääntöä että auton oston yhteydessä tehdystä varustelusta pitäisi periaatteessa maksaa autoveroa niistäkin osista ja tuossa liike on noudattanut vähän liian tarkasti lakia.

Fiksut liikkeet ja/tai ostajat ostaa tuon saman varustelun eri kuitilla tai yhteistyökumppanin liikkeestä. Autoliikehän tottakai voi viedä sen uuden auton sinne varusteltavaksi ennen luovutusta, vaikka tämäkin on periaatteessa laitonta.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

kimmop kirjoitti:
Speedou kirjoitti:
JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain. :) Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.
Tai sitten tuttava ei ole älynnyt sitä kivaa sääntöä että auton oston yhteydessä tehdystä varustelusta pitäisi periaatteessa maksaa autoveroa niistäkin osista ja tuossa liike on noudattanut vähän liian tarkasti lakia.

Fiksut liikkeet ja/tai ostajat ostaa tuon saman varustelun eri kuitilla tai yhteistyökumppanin liikkeestä. Autoliikehän tottakai voi viedä sen uuden auton sinne varusteltavaksi ennen luovutusta, vaikka tämäkin on periaatteessa laitonta.
No ei kai se ostajan vika ole jos liike ehdottaa, että vakinopeuden säädin maksaa jälkiasennettuna 100€ ja jos valitsee sen varuste listalta se maksaa noin 530€. :D Auto ei ollu liisinki.
Audi A4 2.0TFSIq
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Niin autoverohan maksetaan uuden auton varusteistakin jos ne on autossa maahantuotaessa koska kärryn kokonaishinta vaikuttaa veroon vai miten se menikään.
Siksihän tässä autoilun albaniassa on autot aina olleet turvattomia kotteroita neekerivarusteilla ja automaattejakin on perinteisesti ollut vähemmän.
Turbo Sensonic kirjoitti: Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla

Se wirallinen sanontahan meni että "englantilaisilta pitäisi autonvalmistus kieltää ja ranskalaisille antaa vakava varoitus".
Minä en tosin keksi mitään hyvää syytä koko Ranskan olemassaoloon muutenkaan, varsinkaan kun ei niiden viinitkään niin kummoisia ole (vaikka ne itse niin luulee) verrattuna vaikkapa etelä-amerikan tai aussienkin vastaaviin.
No onhan niillä aika kaunis maaseutu.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Pe Kesä 29, 2007 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mimmi kirjoitti:Osta Laakkoselta (tai PCS:ltä) sovitejohto Nokia/Saab.
No niin sain tuon sovitejohdon tänään. En edes yrittänyt Laakkoselta, kun siellä pösövaraosamiehet on yleensä ihan pihalla Saabin osista, joten tilasin sen Äänekosken merkkihuollosta Järvikallion Raunolta. Tuota johtoa ei siis löydy EPC:stä, vaan on ilmeisesti GM Finlandin teettämä erikoistuote.

Kuva
Nämä siis pitäisi saada piilotettua kojetaulun sisään...

Eski
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Noita on sitten kahta eri mallia nuukiaan, jos ei halua/osaa käyttää kolvia ja sivuleikkureita. Toinen sopii niihin Nokian sarjoihin, joissa on 6-pistokkeinen töpseli ja toinen niihin, joissa on 4-pistokkeinen. Uudempi näyttää tuntevan numeron 991237. Tämä siis oletuksella, että näissä uusissa on samat liittimet kuin meikäläisen ruostekasassa :)

Tuo tosiaan näyttää väärältä johdolta, kuten jo 9-5T sanoi.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

edit:tuplapostaus veks.
Viimeksi muokannut koistha, Su Heinä 01, 2007 08:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Sori Eski!
Kirjoitin tässä aikaisemmin, että takavalojen muotoilussa olisi toivomisen varaa.
Nyt kun tämä viimeisin kuva on suoraan takaapäin täytyy sanoa, etteihän tuon hienompaa perää ole olemassakaan, lyhdyt mukaanlukien! Myös auton väri on hienostuneen hillitty!

Vaihdetaanhan sitä mielipidettä (käännetään takkia) jopa vieläkin suuremmissa asiossa!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Turbo Sensonic kirjoitti: Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla :wink:
Kävimme torstaina työasioissa eräässä etelä-savossa sijaitsevassa pienessä Sitikka-korjaamossa. Korjaamon hallissa oli CC-tonnari ilmeisesti kansirempan vuoksi telakalla. Meinasin huudahtaa, että on harvinainen tilanne, kun sitikkakorjaamolla näkee AUTOJA :lol:

...ja mitä niihin britteihin tulee, niin myös sähkölaitteiden valmistus pitäisi kieltää heiltä :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

koistha kirjoitti:Noita on sitten kahta eri mallia nuukiaan, jos ei halua/osaa käyttää kolvia ja sivuleikkureita. Toinen sopii niihin Nokian sarjoihin, joissa on 6-pistokkeinen töpseli ja toinen niihin, joissa on 4-pistokkeinen. Uudempi näyttää tuntevan numeron 991237. Tämä siis oletuksella, että näissä uusissa on samat liittimet kuin meikäläisen ruostekasassa :)

Tuo tosiaan näyttää väärältä johdolta, kuten jo 9-5T sanoi.
Täytyypä vielä selvittää tuo piuhahomma. Minulla kun ei paljon kolvi ja sivuleikkurit auta, kun ei ole tallessa sitä Nokian virtapiuhaa, joten tuo valmis Saab/Nokia-piuha olisi aika kätevä ratkaisu...

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:9-5T:n kuvassa on oikeannäköinen liitin autoon.
Totta. Kun asensin HF:n Sport Sedaniin, niin tuo johtosarja oli juuri samannäköinen kuin 9-5T:n kuvassa.

Kuten aikaisemmin kirjoittelin, niin johtosarjoja on olemassa useimmille matkapuhelinmerkeille, mutta Länsiautosta kerrottiin minulle, että GM Finland tuo maahan ainoastaan Nokialle sopivaa johtosarjaa, josta sitten Saab-huoltamot muokkaavat sopivaksi kullekin matkapuhelinmerkille. Näin minäkin tein. Ostin johtosarjan ja muokkasin sen sopivaksi puhelimeni HF -sarjalle.

Sanoivat vielä Länsiautossa, että ei kannata käyttää TEL1:n mukana tullutta, kattoverhoiluun piilotettua mikrofonia, koska se on kuulemma täysi p*sk*. Neuvoivat käyttämään puhelimen HF -sarjan mukana tullutta mikrofonia. Eivät olleet varmaan koskaan lukeneet johtosarjan mukana tullutta (ruotsinkielistä) ohjetta, jossa neuvotaan vaihtamaan mikrofonin johdotuksen paikkaa riviliittimessä, jos käyttää tietyn merkkistä matkapuhelinta. Ja hyvin on toistaiseksi pelannut, ei ole kukaan valittanut, että olisi kuulunut huonosti tai "kiertänyt" puheluiden aikana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Eka tuhat kilsaa tuli täyteen, eikä yhtään vikaa vielä :D

Eski
Vastaa Viestiin