No huh huhEski kirjoitti:
Mallimerkinnät poistettu.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tai sitten olisi voinut etukäteen viedä niille Saab -klubin rekisterikilven kehyksen ja sanoa, että asentakaa tämä noiden iljettävien mainosten sijasta
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No huh huhEski kirjoitti:
Mallimerkinnät poistettu.
OhoSami kirjoitti:Tällä hetkellä vaihtotarjous 9-5 Aerosta neuvoteltu uuteen C4:ään lähes kaikilla varusteilla joihin kuuluu nahkapenkit.
Niin, ja se on vielä OpelSami kirjoitti:Uudessa Vectra Wagonissa tuntui olevan saman-näköiset penkit (yllättävän samanlainen auto on muutenkin). Ulkonäkö ei taas Vectrassa mitenkään miellytä vaikka hinta onkin kohdillaan. Vectra Wagon Sport 2.0 Turbo M6 laatikolla lähtisi 37ke, joten ei hintaero enään Turbo Pilottiin ole hirveä jos tietäisi että varustelutasoa voisin itse parannella helposti? Ainakin nahkajakkarat siihen olis saatava..
Turbo Sensonic kirjoitti: No huh huhOvat laittaneet tuon ilkeän autoliikkeen mainoksen rekisterikilven alle
Olisit sanonut niille, että et halua mainostaa mitään autoliikettä ilmaiseksi, joten riisukaa kaikki mainokset autosta, ennen kuin tulet noutamaan sitä
![]()
Olisin vienytkin, mutta en löytänyt mistään ehjää kilventaustaa, että olisin saanut saabclubin pohjan pois entisestä autosta... Itseasiassa samana päivänä oli luovutuksessa 9-3SC, johon oli Laakkosella laitettu klubin kilventausta valmiiksi...Tai sitten olisi voinut etukäteen viedä niille Saab -klubin rekisterikilven kehyksen ja sanoa, että asentakaa tämä noiden iljettävien mainosten sijasta
Loppupeleissä taitaa olla niin ettei Saabilla olla juuri paskankaan vertaa kiinnostuneita suomen markkinoista - tai asiakkaista muutenkaan...Turbo Sensonic kirjoitti:Tuskinpa. Eiköhän sieltä löydy ainoastaan eurooppalaiset "valtakielet" + ruotsin kieli, joka on ilmeisesti "pakollinen", kun on kyseessä ruotsalainen automike kirjoitti:Kirjotteleekos muuten ajotietokone vieläkään suomeksi noissa uusissa malleissa?Saabin selitys tuolle suomen kielen puuttumiselle on ollut, että SID:in muistissa ei ole tilaa muuta kuin niille kielille, mitä sinne on ohjelmoitu, eikä sinne näinollen mahdu lisää eri kieliä. Toisaalta sellaistakaan ohjelmaa ei ole olemassa, missä joku muu SID:issä oleva kieli olisi korvattu suomen kielellä
Tai sitten tuttava ei ole älynnyt sitä kivaa sääntöä että auton oston yhteydessä tehdystä varustelusta pitäisi periaatteessa maksaa autoveroa niistäkin osista ja tuossa liike on noudattanut vähän liian tarkasti lakia.Speedou kirjoitti:Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain.Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
No ei kai se ostajan vika ole jos liike ehdottaa, että vakinopeuden säädin maksaa jälkiasennettuna 100€ ja jos valitsee sen varuste listalta se maksaa noin 530€.kimmop kirjoitti:Tai sitten tuttava ei ole älynnyt sitä kivaa sääntöä että auton oston yhteydessä tehdystä varustelusta pitäisi periaatteessa maksaa autoveroa niistäkin osista ja tuossa liike on noudattanut vähän liian tarkasti lakia.Speedou kirjoitti:Ettei kyseessä ois liisari? Silloin ne näkyy auton hinnassa = suoraan kk erässä. Kun taas jälkikäteen (tai no siis Suomessa) asennetut voi maksaa erikseen ja ei näy tulevissa kk erissä.JouniH kirjoitti:Taidan sekottaa tuon vero homman, mutta tuttu osti uuden VW passatin suomesta ja siihen laitettiin jotain lisävarusteita liikkeessä ku jos ne olis suoraan ottanu autoon tehtaalta niin niistä olis menny veroa tai jotain.Mutta tulisko tuo vero sitte sen autoveron kautta? no menee taas ohi aiheen...
Fiksut liikkeet ja/tai ostajat ostaa tuon saman varustelun eri kuitilla tai yhteistyökumppanin liikkeestä. Autoliikehän tottakai voi viedä sen uuden auton sinne varusteltavaksi ennen luovutusta, vaikka tämäkin on periaatteessa laitonta.
Turbo Sensonic kirjoitti: Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla
No niin sain tuon sovitejohdon tänään. En edes yrittänyt Laakkoselta, kun siellä pösövaraosamiehet on yleensä ihan pihalla Saabin osista, joten tilasin sen Äänekosken merkkihuollosta Järvikallion Raunolta. Tuota johtoa ei siis löydy EPC:stä, vaan on ilmeisesti GM Finlandin teettämä erikoistuote.Mimmi kirjoitti:Osta Laakkoselta (tai PCS:ltä) sovitejohto Nokia/Saab.
Kävimme torstaina työasioissa eräässä etelä-savossa sijaitsevassa pienessä Sitikka-korjaamossa. Korjaamon hallissa oli CC-tonnari ilmeisesti kansirempan vuoksi telakalla. Meinasin huudahtaa, että on harvinainen tilanne, kun sitikkakorjaamolla näkee AUTOJATurbo Sensonic kirjoitti: Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ranskalaisten "autojen" maahantuonti, myynti ja välitys Suomessa pitäisi kieltää lailla
Täytyypä vielä selvittää tuo piuhahomma. Minulla kun ei paljon kolvi ja sivuleikkurit auta, kun ei ole tallessa sitä Nokian virtapiuhaa, joten tuo valmis Saab/Nokia-piuha olisi aika kätevä ratkaisu...koistha kirjoitti:Noita on sitten kahta eri mallia nuukiaan, jos ei halua/osaa käyttää kolvia ja sivuleikkureita. Toinen sopii niihin Nokian sarjoihin, joissa on 6-pistokkeinen töpseli ja toinen niihin, joissa on 4-pistokkeinen. Uudempi näyttää tuntevan numeron 991237. Tämä siis oletuksella, että näissä uusissa on samat liittimet kuin meikäläisen ruostekasassa
Tuo tosiaan näyttää väärältä johdolta, kuten jo 9-5T sanoi.
Totta. Kun asensin HF:n Sport Sedaniin, niin tuo johtosarja oli juuri samannäköinen kuin 9-5T:n kuvassa.Mimmi kirjoitti:9-5T:n kuvassa on oikeannäköinen liitin autoon.