Polttoainesuodatin ja urahihna vaihtoon
Polttoainesuodatin ja urahihna vaihtoon
PA-suodatin tarttis vaihtaa 9-5 vm. 98 2.0t, ei vielä osunut silmiini, missä lienee ja pitääkö varautua kun vääntää mutterit auki ? Entä kun vaihtaa urahihnan ja pienen pyörylän, kiristyykö hihna automaattisesti, vai pitääkö manuaalisesti kiristellä, näyttää aika ahtaalta.
Miten PA suodattimen vaihto tehdään dieselissä? Suodatin löytyy tankin kyljestä, mutta miten siihen pääsee käsiksi? Pikaisesti kokeilin, niin sen suodatinsysteemin saa helposti irtoamaan siitä tankin kyljestä, mutta ei sitä kyllä saanut esille silleen, että itse suodattimeen pääsisi käsiksi.
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
Ite en ainakaan ilmannut mitenkään. Laitoin molempiin letkuihin puristimet ja valuttelin tankilta suodattinkotelon täyteen ja kiristin kannen vasta sitten. Sitten vain suodattmelta lähtevän letkun puristin irti ja kone käyntiin.
Virallisesti pitäis kait ilmata siten että imetään polttoainepumpun lähellä olevasta nipasta niin kauan ettei ilmaa enää tule.
Virallisesti pitäis kait ilmata siten että imetään polttoainepumpun lähellä olevasta nipasta niin kauan ettei ilmaa enää tule.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334